MOC - Avtomatska garažna vrata
MOC - Avtomatska garažna vrata
Hej!
zadnjič sem v LS v Ljubljani kupil dva PoweredUp senzorja za razdaljo in barvo (part 88007-1). Pa sem se malo poigral z njima in naredil avtomatsko garažo . Tokrat mi estetika ni pomenila toliko, saj sem se bolj osredotočil na mehanizem. Garažna vrata so taka kot v modularcu Corner Garage. Ko sem jih prvič videl so se mi dopadla, ker se lepo zrolajo. No v glavnem, koda je čist preprosta in jo lahko vidite v posnetku demo1. Upam da se vam tale mini kreacija dopade!
zadnjič sem v LS v Ljubljani kupil dva PoweredUp senzorja za razdaljo in barvo (part 88007-1). Pa sem se malo poigral z njima in naredil avtomatsko garažo . Tokrat mi estetika ni pomenila toliko, saj sem se bolj osredotočil na mehanizem. Garažna vrata so taka kot v modularcu Corner Garage. Ko sem jih prvič videl so se mi dopadla, ker se lepo zrolajo. No v glavnem, koda je čist preprosta in jo lahko vidite v posnetku demo1. Upam da se vam tale mini kreacija dopade!
Keep on building!
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
Všeč!
Bi bilo zanimivo vse avtomatiozirat... da se avto pripelje, počaka, da se vrata dvignejo, zapelje dalje in se vrata zaprejo. Nato naredi krog in zadeva se ponovi...
Bi bilo zanimivo vse avtomatiozirat... da se avto pripelje, počaka, da se vrata dvignejo, zapelje dalje in se vrata zaprejo. Nato naredi krog in zadeva se ponovi...
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@legofrik ja. Dalo bi se, ampak bi cel setup bil veliko večji kot sedaj. Naredil bi čim manjši avto, na njem dva motorčka (drive+steer) in pa senzor spredaj. Ker bi rabil tri porte bi potreboval technic hub (tak kot v posnetku). Problem bi bil natančnost vižanja, ampak bi se to dalo rešit s tem da bi avto sledil črti. Ampak to potem postane preveliko...
Keep on building!
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
Vem, LEGO je preglomazen za avtomatizacijo v city merilu. Smo že marsikaj gruntali, pa se ni obneslo. Npr. CAR system od Fallerja smo probal v LEGO izvedbi, pa ni blo ok.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@legofrik kaj pa kej na tak način?
sem že enkrat sestavil, in je delalo ok. že če bi v mestu mel dva taka bi blo super
sem že enkrat sestavil, in je delalo ok. že če bi v mestu mel dva taka bi blo super
Keep on building!
- MajklSpajkl
- Prispevkov: 322
- Pridružen: 28 Dec 2012 20:17
- Kraj: Wajdušna Metropola
- x 312
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
Super zadeva. Evo - tale avtobus na žici, pa tvoja vrata z malo bolj oddaljenimi senzorji, da ravno še dovolj hitro zarola, pa gre v garažo
It's not me, it's my alter LEGO!
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
Najprej čisto OK vrata.
Tisti avtobus na magnet je pa tudi simpl in efektivna rešitev. Mora biti celotna pot prazna, tako da skozi celo mesto ni za uporabit. Mogoče res na kakšnem gradbišču, skladišču ali letališču, kjer je bolj prazno tudi v resnici.
Tisti avtobus na magnet je pa tudi simpl in efektivna rešitev. Mora biti celotna pot prazna, tako da skozi celo mesto ni za uporabit. Mogoče res na kakšnem gradbišču, skladišču ali letališču, kjer je bolj prazno tudi v resnici.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@skrana , to so fantje kopirali Fallerjev CAR system. Poglej si: https://www.faller.de/gb/en/Products/Car-System.html
Drgač smo že sprobali kr nekej let nazaj in so problemi:
1. cela pot mora biti prazna, torej nobenih drugih vozil
2. ceste morajo biti na ravni površini (odpade na KF-ju, ker so mize vige-vage in ker se pod platami pritrjuje prt - da pa to vozi samostojno nekje izven mesta, pa nima smisla.
3. magnet dejansko drajsa po cestah in na testnih so se po nekaj minutah že vidile rajse.
4. kako napeljat žico?
5. zdržljivost baterije
1. ni rešitve, tudi več vozil ne
2. je rešitev, da je to smao na GR, ko imamo fleho 1x2m ali pa damo spodaj iverko ali režemo prt, da bo na dimenzijo... Skratka dodatno delo.
3. rešitev je nalepiti filc na magnet, a potem LEGO magnet več ne prime na žico (smo sprobali, ni delovalo). Damo lahko močnejši magnet na filc, a ne preveč močan, da se bo zadeva premikala, da pogon ne bo kopal v prazno.
4. Če se zakomplicira z magnetom, je opcija, da žico "potopimo" v cesto, kot ima to Faller rešeno in je stik z magnetom bližji in bi se lahko dal filc pod magnet, pa bi bila razdalje magnet/žica še ceo manjša. Kdo bo dal ceste? Bomo žico zakrili z barvo? Kako bo to zgledalo?
5. OK, da se uporabit Bojanove "kumarice", ki recimo vlak poganjajo skoraj ves dan, a zahtevajo Bojanov polnilec (se dogovarjava za lastne). Tu bi bila poraba večja, ker magnet najbrž pri drajsanju ustvari več trenja, kot vlak na tirih.
Pa še bi se kaj našlo.
Zadeva ni enostavna in bi bilo treba fajn preštudirat in sprobat, da potem to laufa dva dni BP.
Se pa tukaj odpre precej možnosti avtomatiziranja od krmiljenja vlaka, da se ustavi na postaji, do dviga/spusta zapornic, lučk na rampah, liftov, ki vozijo ob bajtah gor in dol,...
Vse že sanjali, a malo izvedli in še to žal ni bilo popolno. Premalo smo skupaj, premalo nas te zadeve zanimajo in premalo imamo stručkotov za to. Nimaš kej.
Drgač smo že sprobali kr nekej let nazaj in so problemi:
1. cela pot mora biti prazna, torej nobenih drugih vozil
2. ceste morajo biti na ravni površini (odpade na KF-ju, ker so mize vige-vage in ker se pod platami pritrjuje prt - da pa to vozi samostojno nekje izven mesta, pa nima smisla.
3. magnet dejansko drajsa po cestah in na testnih so se po nekaj minutah že vidile rajse.
4. kako napeljat žico?
5. zdržljivost baterije
1. ni rešitve, tudi več vozil ne
2. je rešitev, da je to smao na GR, ko imamo fleho 1x2m ali pa damo spodaj iverko ali režemo prt, da bo na dimenzijo... Skratka dodatno delo.
3. rešitev je nalepiti filc na magnet, a potem LEGO magnet več ne prime na žico (smo sprobali, ni delovalo). Damo lahko močnejši magnet na filc, a ne preveč močan, da se bo zadeva premikala, da pogon ne bo kopal v prazno.
4. Če se zakomplicira z magnetom, je opcija, da žico "potopimo" v cesto, kot ima to Faller rešeno in je stik z magnetom bližji in bi se lahko dal filc pod magnet, pa bi bila razdalje magnet/žica še ceo manjša. Kdo bo dal ceste? Bomo žico zakrili z barvo? Kako bo to zgledalo?
5. OK, da se uporabit Bojanove "kumarice", ki recimo vlak poganjajo skoraj ves dan, a zahtevajo Bojanov polnilec (se dogovarjava za lastne). Tu bi bila poraba večja, ker magnet najbrž pri drajsanju ustvari več trenja, kot vlak na tirih.
Pa še bi se kaj našlo.
Zadeva ni enostavna in bi bilo treba fajn preštudirat in sprobat, da potem to laufa dva dni BP.
Se pa tukaj odpre precej možnosti avtomatiziranja od krmiljenja vlaka, da se ustavi na postaji, do dviga/spusta zapornic, lučk na rampah, liftov, ki vozijo ob bajtah gor in dol,...
Vse že sanjali, a malo izvedli in še to žal ni bilo popolno. Premalo smo skupaj, premalo nas te zadeve zanimajo in premalo imamo stručkotov za to. Nimaš kej.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@MajklSpajkl Hvala! Super ideja . Ampak, če bi se tega lotil, bi vse postalo preveliko. Pa tudi zdej se bom lotil novega projekta, ta je bil bolj tak vmesni...lahko pa ti kaj probaš, me zanima kako bo izpadlo.
@subix S tem, da bi cela pot rabila bit prazna se delno strinjam, ampak bi se dalo dati avte na nasprotni pas, ker se po ravnini zasede le en pas. Je pa res, da ne bi prišli v poštev na strani po kateri se avto vozi. Bila bi pa opcija, da bi malo zakompliciral. Namesto PowerFunctions komponent, ki jih JK uporabi v videu, bi lahko uporabil take kot sem jih jaz pri garaži. Na sprednji del busa bi dal en senzor za razdaljo in, če bi imel več busov, ki bi se peljali po mestu (idealno vsi po eni strani) se ne bi zadeli v bus pred njimi, če bi šli hitreje. Je tudi opcija, da bi imel postaje. Namesto senzorja spredaj, bi ga dal usmerjenega v tla, na tleh (pred postajo) pa bi imel neko barvo (selotejp določene barve), ki bi jo senzor zaznal in se ustavil. Postaje bi komunicirale med sabo in bi spustile avtobus ko bi drug bus prišel na nasprotno postajo.
primer kako bi to izgledalo (sicer monorail ampak bi se komot dalo narediti tako kot prej napisano):
https://youtu.be/5LzJ9_FcwzU
@subix S tem, da bi cela pot rabila bit prazna se delno strinjam, ampak bi se dalo dati avte na nasprotni pas, ker se po ravnini zasede le en pas. Je pa res, da ne bi prišli v poštev na strani po kateri se avto vozi. Bila bi pa opcija, da bi malo zakompliciral. Namesto PowerFunctions komponent, ki jih JK uporabi v videu, bi lahko uporabil take kot sem jih jaz pri garaži. Na sprednji del busa bi dal en senzor za razdaljo in, če bi imel več busov, ki bi se peljali po mestu (idealno vsi po eni strani) se ne bi zadeli v bus pred njimi, če bi šli hitreje. Je tudi opcija, da bi imel postaje. Namesto senzorja spredaj, bi ga dal usmerjenega v tla, na tleh (pred postajo) pa bi imel neko barvo (selotejp določene barve), ki bi jo senzor zaznal in se ustavil. Postaje bi komunicirale med sabo in bi spustile avtobus ko bi drug bus prišel na nasprotno postajo.
primer kako bi to izgledalo (sicer monorail ampak bi se komot dalo narediti tako kot prej napisano):
https://youtu.be/5LzJ9_FcwzU
Keep on building!
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@legofrik
2. ceste morajo biti na ravni površini (odpade na KF-ju, ker so mize vige-vage in ker se pod platami pritrjuje prt - da pa to vozi samostojno nekje izven mesta, pa nima smisla - Zakaj bi ceste rable bit na ravni površini? Sej magnet isto dobr sledi tud če so mize mal vigavaga, a kako?
3. magnet dejansko drajsa po cestah in na testnih so se po nekaj minutah že vidile rajse. - Se strinjam, to ni najbolje. ampak ta ideja s filcom je izvedljiva. Lahko tud kak drug tanjši tekstil, važno da prime (magnet).
4. kako napeljat žico? - Selotejp. Zalimaš na podn plošče. Ni najboj naravnost ampak bi se dalo nekak.
5. zdržljivost baterije - To se mi zdi še najmanjši problem. Samo treba je cesto poj spelat tko, da je dosegljiva in se samo zamenja baterije (najboljše, če so rechargable) in ene filaš, druge pa laufajo
Kaj misliš?
2. ceste morajo biti na ravni površini (odpade na KF-ju, ker so mize vige-vage in ker se pod platami pritrjuje prt - da pa to vozi samostojno nekje izven mesta, pa nima smisla - Zakaj bi ceste rable bit na ravni površini? Sej magnet isto dobr sledi tud če so mize mal vigavaga, a kako?
3. magnet dejansko drajsa po cestah in na testnih so se po nekaj minutah že vidile rajse. - Se strinjam, to ni najbolje. ampak ta ideja s filcom je izvedljiva. Lahko tud kak drug tanjši tekstil, važno da prime (magnet).
4. kako napeljat žico? - Selotejp. Zalimaš na podn plošče. Ni najboj naravnost ampak bi se dalo nekak.
5. zdržljivost baterije - To se mi zdi še najmanjši problem. Samo treba je cesto poj spelat tko, da je dosegljiva in se samo zamenja baterije (najboljše, če so rechargable) in ene filaš, druge pa laufajo
Kaj misliš?
Keep on building!
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
Ena rešitev je debelejša žica (ali dve vzporedno), ne močnejši magnet. IN potem filc na magnetu ni več tak problem.
Žico lepiš na spodnjo stran plošče s selotejpšom in je vseeno, če podlaga ni 100% ravna in če je prt na podlagi.
Za krmiljenje vseh mogočih zadev ima Bojan sistem dodelan, ni pa realiziran do delujoče faze. Lego še dolgo ne bo imel takega (mi pa tudi ne?)
S takim krmiljenjem je možno več vozil v eni smeri, srečanje v križiščih,...
V penziji bomo imeli čas za take zadeve
Žico lepiš na spodnjo stran plošče s selotejpšom in je vseeno, če podlaga ni 100% ravna in če je prt na podlagi.
Za krmiljenje vseh mogočih zadev ima Bojan sistem dodelan, ni pa realiziran do delujoče faze. Lego še dolgo ne bo imel takega (mi pa tudi ne?)
S takim krmiljenjem je možno več vozil v eni smeri, srečanje v križiščih,...
V penziji bomo imeli čas za take zadeve
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@skrana
2. Če ceste niso na ravni površini, se kakšna lahko dvigne in se ti magnet lahko zatakne. Na KF-ju še nisi bil, da bi videl, kako se mesto postavlja in kako so ceste lahko nekje dvignjene za kak mm ali tudi več.
3. Ja, važno, da magnet prime IN da se vozilo premika.
4. Pri kako jo napeljat žico sem imel v mislih tudi to, pač kako jo napeljat, da bo vozilo lepo šlo skozi ovinke in vozilo, kot "pravo". Od JB-ja pelje grdo, saj jim magnet pogleda pri ovinkih ven. Zdej, če vozilo vozi samo v krogu niti ni tak problem, če pa zavije v križišču, mora pa narediti "obhod" ovinka - torej je treba spet stestirat kako napeljat žico, da bo vozilo šlo lepo v ovinek, skozi križišče, da ne gre čez oba pasova (oz. le malo) in ne vozi po čepih.
Za pritrditev je selotejp spodaj pod cesto načeloma OK. Žica pod plato pa spet predstavlja določeno debelino + tkanina in LEGO magnet mogoče ne bo več prijel. Ne vem.
5. Ja, vse je najmanjši problem, dokler se o tem pogovarjamo, ko pa je zadeva "live", se pa pojavi en kup problemov, na katere ni nihče pomislil. Zato raje iščem napake, ki se lahk pojavijo, kot pa ves navdušen kimam, kako bi blo tro fajn in ja, dajmo to narest.
Kaj mislim?
Da me izkušnje dosedajšnjih KF-jev učijo, da če se gremo karkoli takega, kar zahteva gibanje, da je fajn, da se vse prej stestira, ampak ne za pol ure, ampak naj laufa 2x po 12 ur. v kosu. In ker se to ni počelo, so crkovali motorji, PF kanalov je bilo premalo, gbc moduli so crkovali, pobiralo je zobnike, akse mlelo v mokico, elektronika je crkovala oz. delala tko-tko... Vse to je seveda logično, saj le te zadeve niso narejene za takšno uporabo. Zato je fajn, da je vse skup custom narejeno. Tukaj pa zadeva ne deluje čez noč; pa četudi ja, ne bo zdržala dva dni.
Pa nočem volje jemat, a če neki avtki ne bojo laufal dva dni in če bojo potem statični, je škoda vsega truda in je vseeno, če so že na začetku statični. Namreč najbolj bedno je (vsaj meni), če bi moglo ne vem kaj migat in to dela nakako pol dneva, potem pa nič več. Saj načeloma za obiskovalce, ki ne vejo, da bi moglo migat je vseeno, a kljub temu je grenak okus, ko veš kaj bi lahko bilo in ni.
@subix LOL, pa bomo dočakal penzijo?
Čak, bomo Bojčija prepričal, da se loti par zadev, pa bo prej, kot v penziji.
2. Če ceste niso na ravni površini, se kakšna lahko dvigne in se ti magnet lahko zatakne. Na KF-ju še nisi bil, da bi videl, kako se mesto postavlja in kako so ceste lahko nekje dvignjene za kak mm ali tudi več.
3. Ja, važno, da magnet prime IN da se vozilo premika.
4. Pri kako jo napeljat žico sem imel v mislih tudi to, pač kako jo napeljat, da bo vozilo lepo šlo skozi ovinke in vozilo, kot "pravo". Od JB-ja pelje grdo, saj jim magnet pogleda pri ovinkih ven. Zdej, če vozilo vozi samo v krogu niti ni tak problem, če pa zavije v križišču, mora pa narediti "obhod" ovinka - torej je treba spet stestirat kako napeljat žico, da bo vozilo šlo lepo v ovinek, skozi križišče, da ne gre čez oba pasova (oz. le malo) in ne vozi po čepih.
Za pritrditev je selotejp spodaj pod cesto načeloma OK. Žica pod plato pa spet predstavlja določeno debelino + tkanina in LEGO magnet mogoče ne bo več prijel. Ne vem.
5. Ja, vse je najmanjši problem, dokler se o tem pogovarjamo, ko pa je zadeva "live", se pa pojavi en kup problemov, na katere ni nihče pomislil. Zato raje iščem napake, ki se lahk pojavijo, kot pa ves navdušen kimam, kako bi blo tro fajn in ja, dajmo to narest.
Kaj mislim?
Da me izkušnje dosedajšnjih KF-jev učijo, da če se gremo karkoli takega, kar zahteva gibanje, da je fajn, da se vse prej stestira, ampak ne za pol ure, ampak naj laufa 2x po 12 ur. v kosu. In ker se to ni počelo, so crkovali motorji, PF kanalov je bilo premalo, gbc moduli so crkovali, pobiralo je zobnike, akse mlelo v mokico, elektronika je crkovala oz. delala tko-tko... Vse to je seveda logično, saj le te zadeve niso narejene za takšno uporabo. Zato je fajn, da je vse skup custom narejeno. Tukaj pa zadeva ne deluje čez noč; pa četudi ja, ne bo zdržala dva dni.
Pa nočem volje jemat, a če neki avtki ne bojo laufal dva dni in če bojo potem statični, je škoda vsega truda in je vseeno, če so že na začetku statični. Namreč najbolj bedno je (vsaj meni), če bi moglo ne vem kaj migat in to dela nakako pol dneva, potem pa nič več. Saj načeloma za obiskovalce, ki ne vejo, da bi moglo migat je vseeno, a kljub temu je grenak okus, ko veš kaj bi lahko bilo in ni.
@subix LOL, pa bomo dočakal penzijo?
Čak, bomo Bojčija prepričal, da se loti par zadev, pa bo prej, kot v penziji.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
je pa tudi opcija da se uporabi električne komponente od Circut Cubes https://circuitcubes.com/ ki ima manjši motorček in baterijo. Zadeva bi bila manjša, a vseeno bi verjetno potreboval vsaj dve te bateriji, da se ena vmes fila. Glede tega, da se magnet skrije bi se pomoje čisto dalo mal drugače narest. Se pa strinjam, da v teoriji to mogoče deluje v praksi pa ne najbolj. Sploh, če je potrebno, da zadeva laufa 2 dni nonstop. Mogoče bi se dalo, ampak sigurno bo kar zapleteno.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
LEGO ima drugače mikromotor, samo se mi vseeno zdi, da bi morali večino zadev narediti custom.
Recimo, ko sem se pogovarjal s predstavnikom Fallerja, ko je prišel ven CAR System, so rekli, da so rabili kar nekaj let, da so zadevo pripeljali toliko daleč, da je bila ua kupit in uporabljat. Problem je namreč v vzdržljivosti, med vitalne dele se lahko nabira prah, dlake in ostale nesnage, kar ni fajn.
Na KF-ju se v enem dnevu nabere cela plast prahu, kar ti lahko potrdi vsak, ki je že dva dni visel z nami in razstavljal svojo kreacijo.
Bi bilo fajn, da bi bilo, a se mi zdi, da potegne preveč dela, preveč prilagajanja in težjo izvedbo in to samo za dva dni.
Ampak lej, če se ti ljubi s tem ukvarjat, podpiram idejo, le težil bom k prfenciji. Lahko pa tudi na kakem TB-ju v živo rečemo kakšno okoli tega, bo lažje, sploh če bo @bpavsic tudi prisoten.
Recimo, ko sem se pogovarjal s predstavnikom Fallerja, ko je prišel ven CAR System, so rekli, da so rabili kar nekaj let, da so zadevo pripeljali toliko daleč, da je bila ua kupit in uporabljat. Problem je namreč v vzdržljivosti, med vitalne dele se lahko nabira prah, dlake in ostale nesnage, kar ni fajn.
Na KF-ju se v enem dnevu nabere cela plast prahu, kar ti lahko potrdi vsak, ki je že dva dni visel z nami in razstavljal svojo kreacijo.
Bi bilo fajn, da bi bilo, a se mi zdi, da potegne preveč dela, preveč prilagajanja in težjo izvedbo in to samo za dva dni.
Ampak lej, če se ti ljubi s tem ukvarjat, podpiram idejo, le težil bom k prfenciji. Lahko pa tudi na kakem TB-ju v živo rečemo kakšno okoli tega, bo lažje, sploh če bo @bpavsic tudi prisoten.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@legofrik Jaz imam ta mikromotor, ampak je zelo počasen in ima malo navora. Sem videl že en avtek, ki je uporabljal dva za vižanje in gas: .
Ampak se mi ne zdi najboljša opcija. Je tudi mikromotor od CaDA Bricks ( https://decadastore.com/collections/cad ... tor-jv5043 ) in ima powerfunctions konektor, za razliko od originalnega. Je res, da se da pri tem motorčku od legota da uporabit extension kabel, ki ima na eni strani tudi 9V System konektor. Je pa ta motorček od Cada bricks hitrejši in ima več navora. Se pa strinjam, da je lažje reč v živo.
Ampak se mi ne zdi najboljša opcija. Je tudi mikromotor od CaDA Bricks ( https://decadastore.com/collections/cad ... tor-jv5043 ) in ima powerfunctions konektor, za razliko od originalnega. Je res, da se da pri tem motorčku od legota da uporabit extension kabel, ki ima na eni strani tudi 9V System konektor. Je pa ta motorček od Cada bricks hitrejši in ima več navora. Se pa strinjam, da je lažje reč v živo.
Keep on building!
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
Največja dilema je, da bi bilo v to treba vložit veliko truda in tudi denarja. Ko bi bil izdelek gotov, pa se bojim, da ne bi dosegel pričakovanega.
To me v bistvu najbolj skrbi.
Namreč, če bi vedel, da bo stvar špilala, financiram celo zadevo od motorjev, baterij, senzorjev, krmilja... Kocke za vozila niso problem. Tudi mesto bi priredili tako, da bi lahko vozilo po cestah več avtov in da ne bi bilo prazno - da se narest delo na cesti in kup avtov tam, pa jih vozilo obvozi... Kupi se lahko tudi filc ali obstoječ prt zreže, da ne bi bilo problema s tem,... Ni da ni. Le rezultat bi moral bit, kot se zagre.
To me v bistvu najbolj skrbi.
Namreč, če bi vedel, da bo stvar špilala, financiram celo zadevo od motorjev, baterij, senzorjev, krmilja... Kocke za vozila niso problem. Tudi mesto bi priredili tako, da bi lahko vozilo po cestah več avtov in da ne bi bilo prazno - da se narest delo na cesti in kup avtov tam, pa jih vozilo obvozi... Kupi se lahko tudi filc ali obstoječ prt zreže, da ne bi bilo problema s tem,... Ni da ni. Le rezultat bi moral bit, kot se zagre.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@legofrik ja, treba bi se blo usest in se pogovort in pregledat vse opcije, če je želja, da se to izpelje. Kaj mislte ostali?
Keep on building!
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
Pavšičev sistem je u nulo naštudiran in sposoben svašta, ker je vse bazirano na koračnih motorjih, ki pošiljajo povratne informacije. Torej veš stanje. In kaj se potem dogaja s krmiljenjem je odvisno od programa. Narediti fizičen model, ki to izkoristi in dejansko deluje 2 dni je svoj izziv.
Recimo ena aplikacija, o kateri sva z njim kar nekaj teoretizirala je vesoljska ladja na treh žicah, vsako navija svoj motor. S tem setupom dosežeš, da ladjo postaviš kamor koli v 3D prostoru, ki je omejen z dolžino žic. Sliši se preprosto, prvi problem je kako to nas trop pritrditi. OK, smo tudi to že naredili s cvingami na nosilcih in ladje so bile statične, torej OK.
Če in kdaj bi si Bojan vzel čas, da HW in SW naredi do konca...mogoče celo pred penzijo.
Circut cubes nimajo nobenega kontrolnika razen mehanskih stikal. Mikromotor od CADA je super, ne daje povratne informacije in je pač samo majhen dober motor. Za preproste zadeve in z obstoječo delujočo Pavšičevo elektroniko je več kot uporaben.
Trenutno nas omejuje tudi velikost 'kumaric', ampak je kapaciteta več kot dovolj za KF potrebe, kar se je dokazalo z vlaki. Tudi na postajah so se ustavljali.
Za kar koli ornk dodelano (da deluje in je vzdržljivo) je Ronijev pristop. Mora biti komercialno usmerjeno, ker kdo bo za lastno veselje in 2x na leto OOOHHHH response obiskovalcev delal tako zahtevno zadevo?
Mogoče se pa Roniju predstavi vse potrebe, Bojanove prototipe in princip, da vidimo, če je komercialno zanimivo. Samo ne bo poceni na koncu za nas kot uporabnike. In kaj bomo potem? Sistem bo, ne bomo pa dali 500€, da bo prvi avto vozil in še po 100€ za vsakega naslednjega. Vsaj jaz ne. In ker je centralno upravljanje bi moral vsak doma imeti centralo za 500€ (tudi če je 300€ je isto), da bi lahko testiral. In moral znati 'programirati' SW za upravljanje HW. Preprost GUI za kompleksne operacije so leta razvoja SW (da bi bilo podobno zlaganju škatlic kot pri NXT-ju).
Nisem proti, sploh ne. Bom sodeloval v debati, ker bi bilo res kulsko imeti migajoče MOCe, ki se zavedajo okolice in sodelujejo med seboj. Se pa bojim kam to pelje in razloge navedel zgoraj.
Recimo ena aplikacija, o kateri sva z njim kar nekaj teoretizirala je vesoljska ladja na treh žicah, vsako navija svoj motor. S tem setupom dosežeš, da ladjo postaviš kamor koli v 3D prostoru, ki je omejen z dolžino žic. Sliši se preprosto, prvi problem je kako to nas trop pritrditi. OK, smo tudi to že naredili s cvingami na nosilcih in ladje so bile statične, torej OK.
Če in kdaj bi si Bojan vzel čas, da HW in SW naredi do konca...mogoče celo pred penzijo.
Circut cubes nimajo nobenega kontrolnika razen mehanskih stikal. Mikromotor od CADA je super, ne daje povratne informacije in je pač samo majhen dober motor. Za preproste zadeve in z obstoječo delujočo Pavšičevo elektroniko je več kot uporaben.
Trenutno nas omejuje tudi velikost 'kumaric', ampak je kapaciteta več kot dovolj za KF potrebe, kar se je dokazalo z vlaki. Tudi na postajah so se ustavljali.
Za kar koli ornk dodelano (da deluje in je vzdržljivo) je Ronijev pristop. Mora biti komercialno usmerjeno, ker kdo bo za lastno veselje in 2x na leto OOOHHHH response obiskovalcev delal tako zahtevno zadevo?
Mogoče se pa Roniju predstavi vse potrebe, Bojanove prototipe in princip, da vidimo, če je komercialno zanimivo. Samo ne bo poceni na koncu za nas kot uporabnike. In kaj bomo potem? Sistem bo, ne bomo pa dali 500€, da bo prvi avto vozil in še po 100€ za vsakega naslednjega. Vsaj jaz ne. In ker je centralno upravljanje bi moral vsak doma imeti centralo za 500€ (tudi če je 300€ je isto), da bi lahko testiral. In moral znati 'programirati' SW za upravljanje HW. Preprost GUI za kompleksne operacije so leta razvoja SW (da bi bilo podobno zlaganju škatlic kot pri NXT-ju).
Nisem proti, sploh ne. Bom sodeloval v debati, ker bi bilo res kulsko imeti migajoče MOCe, ki se zavedajo okolice in sodelujejo med seboj. Se pa bojim kam to pelje in razloge navedel zgoraj.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
No, glede na to, da sem bil omenjan in me je Gregor tudi malo požgečkal, naj kaj na forum pogledam, se bom vključil v debato
Torej sistem, ki ga imam delno narejenega, omogoče še pa še, ni pa "user friendly" in manjka še par modulov. Na tem področju sem čisto zaspal... priznam. Praktično vse, kar se danes uporablja za krmiljenje Lego zadev, je zasnovano na bluetoothu, ki pa ni najbolj primeren za več hkratnih povezav oz. več enot naenkrat. Moj sistem temelji na računalniškem omrežju in brezžični povezavi, torej neka Wifi antena (oz. Wifi router) + posamezni Wifi moduli. Slabost je v tem, da porabi več energije, kot BT, po drugi strani pa je glavni porabnik itak drugje -> motorček / LEDike itd, tako da se ne pozna toliko. Prednost pa je, da je to omrežje, kjer lahko katerakoli naprava pošilja ukaze katerikoli drugi ali pa celotnemu omrežju. Torej lahko imaš 50, 100 naprav, ki vse med sabo komunicirajo in delajo avtonomno, ter sprejemajo ukaze od drugih naprav ali pa krmilijo druge naprave.
No, pa da se vrnemo na mesto. Zadeva z žico se mi zdi ful dobra ideja. Se mi pa zdi, da bo problem to implementirat... Je že kdo poskušal prilepit žico na spodnjo stran 20 baseplateov, potem pa jih obrnit okoli? Mogoče kakšna nadgradnja tega sistema, ker v vsakem primeru se rešiš krmiljenja in dodatnega motorja za smer.
Mene sicer bolj mika bolj elektro-računalniško-matematična zadeva in sicer INS oz. inertial navigation system. To je neke vrste GPS v prostoru, kjer GPS ne deluje, je pa zasnovan na 9 DOF senzorjih (3 osnem giroskopu, 3 osnem kompasu in 3 osnem pospeškometru). To je zadeva, ki jo ima danes praktično vsak telefon ali ura ali kontrolerček za Wii... Cenovno ni ne vem kako drago, ampak je pa OGROMNO matematike zadaj, ker pride do napak pri računanju in je treba zadevo vsake toliko "resetirat". To se lahko naredi preko določenih znanih pozicij. Pri vlakih je to bolj enostavno, ker lahko vozijo po določenih poteh (tračnice) in se lahko napake "resetirajo" na ovinkih. Pri prostovozečih vozilih je to malo težje, ampak v kombinaciji z magnetki in žico, je čisto izvedljivo. Preko tega sistema bi vsako vozilo lahko javljalo svojo pozicijo neki centralni enoti (notebook, raspberry pi itd..), ta pa bi na osnovi signalov krmilila druge naprave (semaforje, zapornice na prehodih, ustavljanje vlaka na postaji, kretnice, garažna vrata in podobno).
Drugi način, ki je sicer lažji za izdelavo, ampak ima spet svoje probleme, pa je image recognition. Torej na strop nad mestom se montira kamera (ali več kamer), ki snemajo mesto in razpoznavajo vlake in vozila. Preko tega dobimo informacijo o poziciji in ustrezno reagiramo. Image recognition ni tako problematičen, ker je mesto statično, torej se samo razpoznavajo razlike med posameznimi slikami (gibajoče zadeve), oz. tiste, ki barvno odstopajo (za osnovo se vzame slika praznega mesta. Sicer se svetloba skozi cel čas razstave spreminja, ampak tudi to se da kompenzirat, danes so algoritmi za prepoznavanje slike precej dodelani. Večji problem so deli, kjer kamera ne vidi (torej znotraj stavb - pokrita železniška postaja, garaža, ...) ali pa ji pogled zakriva kakšna višja stavba.
Se pa strinjam s subixom glede razvoja vsega tega... Sam enostavno nimam dovolj časa razvijat kaj takega. Se je pa od takrat, ko sem s tem začel do danes par zadev tudi spremenilo, tako da si bom vzel malo časa in prevetril kaj bi bilo treba naredit in kaj že imamo, pa da vidimo, kam nas bo vse skupaj pripeljalo.
Torej sistem, ki ga imam delno narejenega, omogoče še pa še, ni pa "user friendly" in manjka še par modulov. Na tem področju sem čisto zaspal... priznam. Praktično vse, kar se danes uporablja za krmiljenje Lego zadev, je zasnovano na bluetoothu, ki pa ni najbolj primeren za več hkratnih povezav oz. več enot naenkrat. Moj sistem temelji na računalniškem omrežju in brezžični povezavi, torej neka Wifi antena (oz. Wifi router) + posamezni Wifi moduli. Slabost je v tem, da porabi več energije, kot BT, po drugi strani pa je glavni porabnik itak drugje -> motorček / LEDike itd, tako da se ne pozna toliko. Prednost pa je, da je to omrežje, kjer lahko katerakoli naprava pošilja ukaze katerikoli drugi ali pa celotnemu omrežju. Torej lahko imaš 50, 100 naprav, ki vse med sabo komunicirajo in delajo avtonomno, ter sprejemajo ukaze od drugih naprav ali pa krmilijo druge naprave.
No, pa da se vrnemo na mesto. Zadeva z žico se mi zdi ful dobra ideja. Se mi pa zdi, da bo problem to implementirat... Je že kdo poskušal prilepit žico na spodnjo stran 20 baseplateov, potem pa jih obrnit okoli? Mogoče kakšna nadgradnja tega sistema, ker v vsakem primeru se rešiš krmiljenja in dodatnega motorja za smer.
Mene sicer bolj mika bolj elektro-računalniško-matematična zadeva in sicer INS oz. inertial navigation system. To je neke vrste GPS v prostoru, kjer GPS ne deluje, je pa zasnovan na 9 DOF senzorjih (3 osnem giroskopu, 3 osnem kompasu in 3 osnem pospeškometru). To je zadeva, ki jo ima danes praktično vsak telefon ali ura ali kontrolerček za Wii... Cenovno ni ne vem kako drago, ampak je pa OGROMNO matematike zadaj, ker pride do napak pri računanju in je treba zadevo vsake toliko "resetirat". To se lahko naredi preko določenih znanih pozicij. Pri vlakih je to bolj enostavno, ker lahko vozijo po določenih poteh (tračnice) in se lahko napake "resetirajo" na ovinkih. Pri prostovozečih vozilih je to malo težje, ampak v kombinaciji z magnetki in žico, je čisto izvedljivo. Preko tega sistema bi vsako vozilo lahko javljalo svojo pozicijo neki centralni enoti (notebook, raspberry pi itd..), ta pa bi na osnovi signalov krmilila druge naprave (semaforje, zapornice na prehodih, ustavljanje vlaka na postaji, kretnice, garažna vrata in podobno).
Drugi način, ki je sicer lažji za izdelavo, ampak ima spet svoje probleme, pa je image recognition. Torej na strop nad mestom se montira kamera (ali več kamer), ki snemajo mesto in razpoznavajo vlake in vozila. Preko tega dobimo informacijo o poziciji in ustrezno reagiramo. Image recognition ni tako problematičen, ker je mesto statično, torej se samo razpoznavajo razlike med posameznimi slikami (gibajoče zadeve), oz. tiste, ki barvno odstopajo (za osnovo se vzame slika praznega mesta. Sicer se svetloba skozi cel čas razstave spreminja, ampak tudi to se da kompenzirat, danes so algoritmi za prepoznavanje slike precej dodelani. Večji problem so deli, kjer kamera ne vidi (torej znotraj stavb - pokrita železniška postaja, garaža, ...) ali pa ji pogled zakriva kakšna višja stavba.
Se pa strinjam s subixom glede razvoja vsega tega... Sam enostavno nimam dovolj časa razvijat kaj takega. Se je pa od takrat, ko sem s tem začel do danes par zadev tudi spremenilo, tako da si bom vzel malo časa in prevetril kaj bi bilo treba naredit in kaj že imamo, pa da vidimo, kam nas bo vse skupaj pripeljalo.
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
Re: MOC - Avtomatska garažna vrata
@bpavsic Lepo da si nazaj
To kar si vprašal, če je kdo že nalimal žico na 20 basplateov in potem obrnil. Jaz sem naredil tako, da ne nalimaš žice v enem delu na 20 plat, ampak na vsako plato nalimaš samo del žice, ki ga rabi. Kot ima to Jason:
Oba predstavljena sistema se mi zdita zanimiva. Kaj pa, da ima vsak avtomobil/vozilo senzor usmerjen v cesto/v stran in ko zazna barvo npr. rdečo se ustavi in javi kje je? Bi se tako dalo?
Nekaj takega, samo, da ne javi kje je. Čakam odgovor enih majstrov k uporabljajo pybricks, če lahko te baterije komunicirajo med sabo. https://youtu.be/vCI_7afn0Bk
edit: pravjo, da se bodo baterje lahko komunicirale med sabo v različico 3.3, trenutna je 3.1. Mogoče bi bilo vredno počakati.
To kar si vprašal, če je kdo že nalimal žico na 20 basplateov in potem obrnil. Jaz sem naredil tako, da ne nalimaš žice v enem delu na 20 plat, ampak na vsako plato nalimaš samo del žice, ki ga rabi. Kot ima to Jason:
Oba predstavljena sistema se mi zdita zanimiva. Kaj pa, da ima vsak avtomobil/vozilo senzor usmerjen v cesto/v stran in ko zazna barvo npr. rdečo se ustavi in javi kje je? Bi se tako dalo?
Nekaj takega, samo, da ne javi kje je. Čakam odgovor enih majstrov k uporabljajo pybricks, če lahko te baterije komunicirajo med sabo. https://youtu.be/vCI_7afn0Bk
edit: pravjo, da se bodo baterje lahko komunicirale med sabo v različico 3.3, trenutna je 3.1. Mogoče bi bilo vredno počakati.
Keep on building!