Po dolgem času spet živjo ,
na VR Planetu Kock sem se med drugim predstavil tudi z MOCom prvega Ljubljanskega tramvaja. Takrat se mi je za las izšlo, da sem prejel BL pošiljko ob pravem času, da se ga imel še čas do konca sestaviti in poslikati. A ob pogledu na pravo zadevo v Tehniškem muzeju v Bistri, se mi je zdel rahlo pust. Se razume mu je manjkal en velik kupček zapletenih poslikav ob boku. Perfekcionist v meni se je najprej lotil iskanja opcije, ki bi te ornamente izvedla do potankosti in karseda dosledno, vendar bi morala biti natančnost rezkarja/tiskalnika pri tem do onemoglosti natančna, drugače bi res izpadlo preveč vegasto in na kratko: pofl. Tako je prišlo do poenostavljanja in ponazarjanja zgolj tistega, kar res naredi razliko - bele okrasne črte, napisi na tablah in medeninaste "registracijske" številke. Do slednjih še ni prišlo, ker še nisem našel meni zadovoljive rešitve, če ima kdo kakršno koli idejo, na dan z besedo! No takole izgleda sedaj, po mojem mnenju mnogo bolje, kot prej brez dodatkov. Gre pa zahvala @timiju, ki me je s tole objavo brcnil v rit, tako da sem se tramvaja sploh lotil. Kreacijo sem prijavil na Brick Train Awards, kar me je še dokončno zatolklo, da sem moral vse skupaj dokončati in ovreči preambiciozne perfekcionistične ideje o maketi, identični izvirniku Kljub temu, sem z rezultatom sem zelo zadovoljen!
Sam tramvaj je prav letos star 120 let, kar mi nekako predstavlja še večje zadovoljstvo, da sem ga dokončal prav letos. Gre namreč za najstarejše električno vozilo na Slovenskem, v promet sprejeto 6. septembra 1901. Čeprav je velik del svojega delovnega življenja preživelo kot popravljalno vozilo, po ukinitvi tramvajskega omrežja 1957 pa kot zanemarjen ostanek preteklih dni za garažami remize LPP ob Celovški, je danes edini predstavnik, ki se je ohranil in je povrnjeno v obliko, v kakršni je bilo sprejeto pred 120-imi leti. Zanimivost Ljubljanskega tramvaja je, da linije niso imele številk, temveč se jih je imenovalo po končnih postajah. Table, ki jih nosi model, naznanjajo linijo Mestni trg - Vojaška bolnišnica, danes očesna klinika na Zaloški cesti ob prehodu z Dolenjsko železnico.
O samem tramvaju se bi lahko razpisal, a so namesto mene mnogo bolje to napisali uporabniki foruma Vlaki.info v tej temi.
Tramvaj je dolg 38, visok 31 in širok 11 čepkov, poganja pa ga 9V motor.
Podstavek meri 52 x 22 čepkov. V okvir so zgolj položeni trije deli vozišča.
Tej vrsti odjemnikom toka se je pogovorno reklo tudi španga, ob posodobitvi tramvajskega omrežja so jih zamenjali z bolj standardnimi škarjastimi pantografi, bolj značilnimi za prave železnice.
Upošteval sem tudi nasvet "belega ozadja", ki res dela čudeže. Se vidi, da se moram še malo poigrati z njim, a vendar je napredek veliko boljši. Kot primerjavo prilagam še sliko tramvaja, kot je izgledal na VR Planetu Kock.
Lp Luka
MOC Ljubljanski tramvaj
MOC Ljubljanski tramvaj
Če zgleda neumno, a dela, ni neumno.
Re: MOC Ljubljanski tramvaj
Izjemen MOC. Z nalepkami resnično lep.
-
- Prispevkov: 176
- Pridružen: 30 Jan 2010 11:42
- x 206
Re: MOC Ljubljanski tramvaj
@lukaludl Tole je pa izpadlo res super. Tako kot si napisal, belo (ali enobarvno) ozadje res veliko bolj usmeri pozornost k sami kreaciji, ki pa v tej dodelani verziji z nalepkami izpade še bolj zanimivo. Ponazoriti realen model ni enostavno, že s tem, da je treba prepoznati podrobnosti, ki ga naredijo prepoznavnega. Z nalepkami se ti je dobro izšlo. Pa s podstavkom si tudi lepo ustvaril podlago.
Re: MOC Ljubljanski tramvaj
@lukaludl Čudovito! Nalepke in belo ozadje res popestrijo in naredijo atraktivnejše. Je pa res, da tudi kot slikanja in ozadje naredita vzdušje- Both thumbs up al kako že rečejo!
ps. in tnx za namig za izlet z mularijo. V Bistri vedno najdemo kaj zanimivega.
ps. in tnx za namig za izlet z mularijo. V Bistri vedno najdemo kaj zanimivega.
Re: MOC Ljubljanski tramvaj
Tole ti je super ratal. In z nalepkami je mnogo lepši. Kar tako naprej.
- MajklSpajkl
- Prispevkov: 322
- Pridružen: 28 Dec 2012 20:17
- Kraj: Wajdušna Metropola
- x 312
Re: MOC Ljubljanski tramvaj
Odlično! Bele črte res lepo izpadejo. Potrudil si se tudi z njihovo namestitvijo. Mislim, da povsem dostojno predstavijo sicer zelo kompleksen ornament pravega tramvaja. Vse pohvale tudi za detajl stopničk, ki so pod kotom glede na podvozje. Super detajl.
It's not me, it's my alter LEGO!
Re: MOC Ljubljanski tramvaj
Meni se zdi super . Nalepke ga res naredijo, še posebej črte na boku. Ali vozi po normalnem Lego tiru ali po širšem/ožjem?
P.S.: Nisem vedel, da ima tramvaj 120 let. Zgleda premalo spremljam Vlaki.info .
P.S.2: Mislim, da ni edini predstavnik ljubljanskega tramvaja, v Bistri je še ena prikolica, dva tramvaja pa sta še vedno zanemarjena v remizi LPP . Trije ohranjeni tramvaji so prišli nazaj k nam v osemdesetih, saj so se po ukinitvi tramvaja v Ljubljani skoraj vsi tramvaji (razen tega voza, ki si ga naredil iz kock) "preselili" v Osijek in Subotico. Je pa definitivno edini ohranjeni svoje vrste pri nas in najstarejši od vseh ohranjenih voz ljubljanskega tramvaja.
P.S.3: zdaj pa morem še jaz "v
Luft skočit"
LP, Timi
P.S.: Nisem vedel, da ima tramvaj 120 let. Zgleda premalo spremljam Vlaki.info .
P.S.2: Mislim, da ni edini predstavnik ljubljanskega tramvaja, v Bistri je še ena prikolica, dva tramvaja pa sta še vedno zanemarjena v remizi LPP . Trije ohranjeni tramvaji so prišli nazaj k nam v osemdesetih, saj so se po ukinitvi tramvaja v Ljubljani skoraj vsi tramvaji (razen tega voza, ki si ga naredil iz kock) "preselili" v Osijek in Subotico. Je pa definitivno edini ohranjeni svoje vrste pri nas in najstarejši od vseh ohranjenih voz ljubljanskega tramvaja.
P.S.3: zdaj pa morem še jaz "v
Luft skočit"
LP, Timi
Fajn bod’te
Re: MOC Ljubljanski tramvaj
Hvala vsem za pohvale!
@MajklSpajkl, tele štenge so mi kar vetra dale! Njihov dizajn je eden večjih kompromisov, saj bi morale imeti po podobi izvirnika še zadnjo stranico, ki pri meni manjka. Imel sem verzijo s stranico, vendar cela stopnica ni bila pod kotom, kar pa je malo pokvarilo celoten izgled.
@timi, Vlaki.net je forum, ki je tudi meni predstavljal neznanko kar nekaj časa. Šele pred kratkim sem se registriral ter kot prvo objavo ravno včeraj objavil tale tramvaj. Žalostno je predvsem to, da je večina slik žal izbrisanih s shranjevalnih strani, tako da je velika večina tem brez njih.
@MajklSpajkl, tele štenge so mi kar vetra dale! Njihov dizajn je eden večjih kompromisov, saj bi morale imeti po podobi izvirnika še zadnjo stranico, ki pri meni manjka. Imel sem verzijo s stranico, vendar cela stopnica ni bila pod kotom, kar pa je malo pokvarilo celoten izgled.
@timi, Vlaki.net je forum, ki je tudi meni predstavljal neznanko kar nekaj časa. Šele pred kratkim sem se registriral ter kot prvo objavo ravno včeraj objavil tale tramvaj. Žalostno je predvsem to, da je večina slik žal izbrisanih s shranjevalnih strani, tako da je velika večina tem brez njih.
Če zgleda neumno, a dela, ni neumno.