
na VR Planetu Kock sem se med drugim predstavil tudi z MOCom prvega Ljubljanskega tramvaja. Takrat se mi je za las izšlo, da sem prejel BL pošiljko ob pravem času, da se ga imel še čas do konca sestaviti in poslikati. A ob pogledu na pravo zadevo v Tehniškem muzeju v Bistri, se mi je zdel rahlo pust. Se razume mu je manjkal en velik kupček zapletenih poslikav ob boku. Perfekcionist v meni se je najprej lotil iskanja opcije, ki bi te ornamente izvedla do potankosti in karseda dosledno, vendar bi morala biti natančnost rezkarja/tiskalnika pri tem do onemoglosti natančna, drugače bi res izpadlo preveč vegasto in na kratko: pofl. Tako je prišlo do poenostavljanja in ponazarjanja zgolj tistega, kar res naredi razliko - bele okrasne črte, napisi na tablah in medeninaste "registracijske" številke. Do slednjih še ni prišlo, ker še nisem našel meni zadovoljive rešitve, če ima kdo kakršno koli idejo, na dan z besedo!




Sam tramvaj je prav letos star 120 let, kar mi nekako predstavlja še večje zadovoljstvo, da sem ga dokončal prav letos. Gre namreč za najstarejše električno vozilo na Slovenskem, v promet sprejeto 6. septembra 1901. Čeprav je velik del svojega delovnega življenja preživelo kot popravljalno vozilo, po ukinitvi tramvajskega omrežja 1957 pa kot zanemarjen ostanek preteklih dni za garažami remize LPP ob Celovški, je danes edini predstavnik, ki se je ohranil in je povrnjeno v obliko, v kakršni je bilo sprejeto pred 120-imi leti. Zanimivost Ljubljanskega tramvaja je, da linije niso imele številk, temveč se jih je imenovalo po končnih postajah. Table, ki jih nosi model, naznanjajo linijo Mestni trg - Vojaška bolnišnica, danes očesna klinika na Zaloški cesti ob prehodu z Dolenjsko železnico.
O samem tramvaju se bi lahko razpisal, a so namesto mene mnogo bolje to napisali uporabniki foruma Vlaki.info v tej temi.


Tramvaj je dolg 38, visok 31 in širok 11 čepkov, poganja pa ga 9V motor.



Podstavek meri 52 x 22 čepkov. V okvir so zgolj položeni trije deli vozišča.

Tej vrsti odjemnikom toka se je pogovorno reklo tudi španga, ob posodobitvi tramvajskega omrežja so jih zamenjali z bolj standardnimi škarjastimi pantografi, bolj značilnimi za prave železnice.

Upošteval sem tudi nasvet "belega ozadja", ki res dela čudeže. Se vidi, da se moram še malo poigrati z njim, a vendar je napredek veliko boljši. Kot primerjavo prilagam še sliko tramvaja, kot je izgledal na VR Planetu Kock.

Lp Luka