Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 16 Dec 2019, 05:16


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 18 Jun 2017, 20:28 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Pri izdelavi vozila za tekmo KT v letu 2017 sem si krepko zagrenil življenje. Želel sem izdelati nekaj popolnoma novega – kako mi je uspelo presodite sami.

Vozilo je štirikolesno, gnano z dvema L motorjema. Za napajanje služi vlakovni BB (6x AAA). To je moje prvo vozilo, ki ovinka na obeh oseh, kar je izvedeno z dvema servomotorjema. Kljub priporočilom iz preteklosti, da se tega ne dela, sem prigradil dvostopenski menjalnik za zmanjšanje hitrosti vozila pri vožnji skozi (vedno preozka) vratca. Prestavljanje je ročno, saj pravila to dopuščajo. Z motorizacijo bi samo povečal maso in zakompliciral vožnjo z enim oddajnikom. Vse skupaj krmili en PF sprejemnik.

Tisto, kar naj bi bilo pri tem vozilu res novega, pa so nagnjena kolesa, ki so bila vzrok vseh neprespanih noči tekom sestavljanja. Ker drugače to ni bilo izvedljivo, sem nosilce koles izdelal na klasičen način s trikotnimi liftarmi – brez uporabe portalnih osi v enem kosu. Togost klasično grajene portalne osi je povečana z uporabo 5x7 liftarma. Razlog za gradnjo nagnjenih koles je bilo teoretično predvidevanje, da bo to pripomoglo oprijemu koles in povečalo bočno stabilnost, kar se je pri praktičnem preizkusu izkazalo kot napačno. Se pa s tako gradnjo os ovinkanja pomakne za dva čepa bliže gumi, kar se še kako pozna pri ovinkanju med mirovanjem. Obe osi sta enako zgrajeni, le zadnja os za cca. 30% manj ovinka.

Če so bila do sedaj moja vozila direktno gnana (max. 2 para zobnikov med motorjem in kolesi), je tu število zobnikov veliko večje (5 parov). Oba motorja sta v višji prestavi s težavo premikala vozilo. Zaradi tega sem imel na tekmi prvič vstavljene navadne baterije (1,5 V) v BB.

Lastnosti vozila so naslednje:
- Širina (spredaj in zadaj): 26 čepov
- Dolžina: 37 čepov
- Višina: 20 čepov
- Hitrost: nižja prestava 0,12 m/s (0,43 km/h); višja prestava 0,19 m/s (0,7 km/h)
- Masa z baterijami: 1260 g
- Gume: 94.8x44R
Karakteristike so torej precej borne, če jih primerjam z lanskoletnim avtom. Še nekaj slikic:

Slika
Slika 1: predstavitvena fotografija

Slika
Slika
Slika 2: od spredaj in zadaj. Avto ima kompletno razsvetljavo, ki se zahteva po CPP. Sprednja in zadnja os sta grajeni enako, zato sta si pogleda precej podobna.

Slika
Slika 3: pogled od zgoraj. Sedežev in volana ni bilo kam vgraditi, ker je kabina polna. V sredini je ročni dvostopenjski menjalnik, spodaj ob menjalniku oba motorja in zgoraj BB.

Slika
Slika 4: podvozje. Vozilo je precej kompaktno, zato je tudi takšna masa. Preskakuje pa nič, saj je vse pravilno "uležajeno"!

Slika
Slika 5: dimenzije ovir, ki jih vozilo lahko prevozi brez nasedanja.

Slika
Slika 6: klanec do zdrsa. Poševno postavljene gume nimajo boljšega oprijema. Seveda na ravni površini. Na kamnitem terenu (ki ga pa na tekmi ni bilo) je situacija drugačna!

Slika
Slika 7: nagib do bočnega prekuca. Bočni stabilnosti poševno postavljene gume precej pripomorejo (ampak kaj, ko na tekmi ni bilo nagnjenega terena).

Slika
Slika 8: ovinkanje je na obeh oseh; na zadnji nekoliko manjše, kot na sprednji. Polmer rajdnega kroga je 0,5 m.

Avto je bil zgrajen za popolnoma drugačno progo, kot je bila. Razdalja med vraticami je bila premajhna, da bi menjalnik prišel do izraza - prestavil sem samo 2x. Proga je bila tudi popolnoma nezahtevna; edini zahtevni del so organizatorji potem "nasuli" :twisted: . Temu primeren je bil moj rezultat. Sem pa vesel, da so vse nagrade prišle v prave roke.


Zadnjič spremenil abnormal, dne 18 Jun 2017, 23:30, skupaj popravljeno 1 krat.

Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 18 Jun 2017, 22:31 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2092
Kraj: Ajdovščina
Lubi Jejzus, sej to je pa še hujše kot "Trpljenje mladega Wertherja!" Ni bilo tega, ni bilo onega, bilo je tega, bilo je onega. Lahka proga, težka proga, preozka vrata, preblizu vrata, predaleč vrata, brez vrat, preveč vrat, premalo izziva, preveč izziva, preveč skal, premalo skal, presenčno, presončno... sej sem kar revmo fasal...
Pa naredi enkrat za spremembo za en k... avto, da se ti bo ob prvem kamnu zarolal in napol razpadel, če ti odlične ideje in tehnične rešitve ter posledično zmage povzročajo tako bolest in trpljenje. Naslednjič obvezna udeležba pri zakoličbi proge, če ne bo kar takoj 5 minut pribitka za negodovanje! Pa da bom ohranil politično korektnost, dodam še enega smajlija: :D (Ta bi bil sicer bolj primeren: :roll: )

Zdaj pa k temu, kar bi si tale lep prispevek dejansko zaslužil:
:superca: Odlične ideje, ki so se izkazale za zmagovalne! Sicer mi izgled poševnih gum ni najbolj všeč, ker izpade, kot da je avto počepnil, ideja je pa dobra in mislim, da je več oprijema tudi na neskalovitem terenu. Za pogon si verjetno mislil 2x L motor - vsaj tako je videti na sliki podvozja.
Kako se kaj obnesejo pomožni koleščki prečno na gume - a so nenehno v kontaktu z gumami in ali bi ti brez njih gume prijemale ob okvir 5x7?

Še enkrat pohvalim uporabo menjalnika, moram tudi sam kaj poskusiti v tej smeri...

Ker si po dirki tako hitro skril zadevo v škatlo in industrijska špijonaža tako ni bila možna, bi se seveda veselil/veselili vsaj video posnetka delovanja zavijanja oz. kakega detajlčka posamezne roke.

LP, pa upam da ne bo kake mule-kuhe za moje zgornje pisanje - konec koncev smo samo otroci. :dedi:

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 18 Jun 2017, 23:47 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Majkl, saj veš, da moram pošimfat postavljalca proge (hmm, le kdo bi to lahko bil), ker drugače to ne bi bil jaz. Revmo pa le hitro pocajtaj. Bom dodal še kakšno slikico. Filma pa najbrž ne bo, ker je snemalec na morju.
Brez tistih "koleščkov" in seveda brez 5x7 okvirja ne bi delovalo. Postrani gume le tako obremenijo os, da klasična gradnja (s trikot liftarmom) enostavno te obremenitve ne prenese. Brez okvirja in kolesc se je vse skupaj tako zvijalo, da gledati nisem mogel. Okvir je samo zaradi koleščkov. Sem doma malo opazoval kolesa in je guma dejansko večino časa v oprijemu z dvema koleščkoma - sprednjim in zgornjim. Menjalnik pa pusti pri miru; preveč moči motorja požre. Jaz sem pač moral preizkusiti in sedaj vem, da ga pri meni ne bo več (ali pač, zarečen kruh in te stvari).


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 08:02 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2092
Kraj: Ajdovščina
Aha, še tretji kolešček je zgoraj torej, ga nisem opazil - sej verjetno je ta še najpomembnejši od vseh treh. Na likah ga nisem opazil...
trenje na zobnikih pa vem, da je glavni požeruh v pogonu, no saj bomo videli, kakšen bo navdih za naprej...
LP

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 08:20 
Odsoten
System
System

Pridružen: 20 Feb 2015, 10:16
Prispevkov: 134
Čestitam za zmago. Jaz pa imam eno prošnjo. Bi lahko poslikl malo tole vozilo brez koles, da se malo bolje vidi tale uganka. Sem zelo radoveden.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 09:04 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1744
Kraj: MB / MS
@Abnormal

Kaj naj rečem...
Izgled: fantastičen
Vozne lastnosti: dobre
Inovacije: kapo dol!

Glede baterij. Vprašanje, če si kaj pridobil z navadnimi baterijami. Naj še malo razložim. Verjetno te je "premamilo" dejstvo, da so NiMH accuji deklarirani za 1.2V, alkalne baterije pa 1.5V. Pri x6 je to 7.2V proti 9V. Ampak, kot ženske rečejo... Ni vse v Voltih!
V čem je problem. Moč motorja je sicer odvisna od napetosti (voltov) ampak pri napetostnem viru moraš upoštevati tudi "sesedanje" napetosti zaradi obremenitve. Ker baterije (accuji ali alkalne) nimajo neskončno manjše notranje upornosti, lahko gledamo en tak sistem kot napetostni vir + upor + motor. Bolj ko je vir obremenjen, bolj se segreva. Bolj ko se segreva, bolj se veča notranja upornost. Bolj se veča notranja upornost, manj napetosti ostane za motor. Zato potrebuješ take baterije, ki imajo čimmanjšo notranjo upornost. Tu je tudi razlika med "performance" in "long-lasting" baterijami (verjetno ste opazili podobne oznake baterij priznanih znamk). Ampak NiMH akumulatorji so tu v prednosti, ker se jim notranja upornost ne spreminja kaj dosti. Če pogledaš primerjavo napetosti med NiMH in alkalno, vidiš da je samo na začetku alkalna malo v prednosti, potem pa se ta prednost izniči. Bolj kot so baterije obremenjene (večji kot je tok), prej pade napetost.
Če želiš dobit maksimalno iz modela, se ti splača investirat v tole: eneloop pro AAA.

Seveda pa so tu še IR sprejemniki, ki so sposobni določenega toka, motorji, ki imajo tokovno zaščito ter baterijsko škatlo, ki ima tokovno zaščito (polyfuse)...

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 09:49 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2181
Bojan, vse drži, samo na taki "ravninski" progi je pač dejstvo, da ima avto, ki ga poganjajo "klasične" baterije večjo hitrost, ker pač zadeva ni obremenjena.

Vem, ker sem testiral moj avto v eni in drugi kombinaciji, torej z "vlakovnim" BB in original LEGO LiPo baterijo. Po ravnem ali v blag klanec je bil klasični battery box hitrejši, pri hujših obremenitvah in na daljših progah pa se je bolje obnsela LiPo baterija, saj lepo konstantno drži napetost.

Na konc sem se vseeno odločil z LiPo, saj je tudi precej lažja, vendar pa bi na tej progi verjetno res bolje prišel skozi z "klasiko".

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 09:53 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1744
Kraj: MB / MS
Ja, ampak na taki ravninski progi pomeni, da lahko daš drugačne prenose, motorji so bolj obremenjeni, avto je hitrejši in uporabiš boljše baterije. Torej tudi na ravnini zadevo obremeniš do max. Je pa res, da si ga "nasrkal", če preceniš zadevo in se sprejemnik/motorji pregrejejo preden prideš do cilja. Takrat pa si v pip.

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 11:44 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2181
Saj na nekaj podobnega sem potem šel jaz in menjal prenose v pestih iz 8/24 na 12/20 in moram reči da se je kar obneslo.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 19:56 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
bpavsic: sem probal NiMH in navadne duracelke; z NiMH v hitrejši prestavi sploh ni nikamor šlo, z duracelkami pa je. Sta pa motorja v hitrejši prestavi slišno obremenjena tudi po ravnem (travi). Kakorkoli že, za KT preveč zobnikov sploh ni dobro. Saj ti si pred časom tudi sestavil KT z menjalnikom, ki pa si ga v končni verziji ukinil.

9fingers: kakšno zmago?? Zmagal je goseničar!! Slikce bom dolepil, ampak sem na dopustu in delam ko konj in je sonce prehitro prenizko za kaj pametnega poslikati.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 20:37 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2092
Kraj: Ajdovščina
Jah, kakšno zmago abnormal? Med starodobniki si že drugič zapored slavil - proti mulcem pa itak nimamo več šans - cajt nas je povozu :lol:

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 21:25 
Odsoten
System
System
Uporabniški avatar

Pridružen: 05 Jul 2016, 12:27
Prispevkov: 132
Hec:::: Ali lahko greš na katerogijo +16, če imaš 15 let in 11 mesecev in pol? Ker očitno pri ''tamalih'' nimam šanc :wink: :lol:

_________________
Vse je prototip, ker se vedno da nekaj nadgraditi.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 21:43 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1744
Kraj: MB / MS
Ja ja... da bomo ta stari še več konkurence imeli?!?! Ni šans!!!!!!

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2017, 23:35 
Odsoten
System
System
Uporabniški avatar

Pridružen: 05 Jul 2016, 12:27
Prispevkov: 132
:P :P :D

_________________
Vse je prototip, ker se vedno da nekaj nadgraditi.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 27 Jun 2017, 19:05 
Odsoten
System
System
Uporabniški avatar

Pridružen: 13 Mar 2009, 18:34
Prispevkov: 150
Kraj: Brežice
Za moje pojme je bil na tekmi ta terenec tehnično najbolj izpopolnjen. Dobra geometrija ovinkanja se očitno izplača.

_________________
Stari technic je zakon!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC KT AB2017
OdgovorObjavljeno: 26 Avg 2017, 18:14 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1829
Kraj: Ljubljana
Lepa oblika vozila, kljub temu da poševne gume zgledajo čudno.

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group