Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 21 Sep 2019, 07:11


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 10:30 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Že pred časom sem napovedal, da načrtujem poleg muzejskih lokomotiv narediti tudi kakšen vagon zanje. V prvi vrsti sem iskal primeren dodatek za Italijansko muzejsko lokomotivo tipa 940 (JŽ 118-005), ki sem jo prvo izdelal, v katerega bi vgradil pogon zanjo (lokomotiva je trenutno v čakanju na remont, ker se je pred nekaj dnevi zgodil neljubi incident).

Zaradi države izvora, časovnega obdobja, atraktivnega »eurokrem« videza in predvsem domačnosti, saj dva takšna vagona lahko videvamo v garnituri muzejskega vlaka na naših progah, se mi je zdel italijanski štiriosni potniški vagon 2. razreda, »Carozza centoporte tipo 1928R« idealen kandidat.

Nekaj njegovih slik je tudi na spodnji povezavi. (imam tudi svoje, a jih trenutno ne najdem)
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 8&start=30

Ker pa ravnokar končujem tudi muzejsko parno lokomotivo serije 33, ki je ena izmed treh lokomotiv, ki aktivno vlečejo naše muzejske vlake, bo drugi vagon (brez vgrajenega pogona) sodil k njej.

Ime »centoporte«, sto vrat, je ta vrsta vagonov dobila zaradi značilnih vratih, ki so vgrajene vzdolž obeh stranic vagona in so omogočale hiter pretok potnikov predvsem v primestnem železniškem prometu. Temu so služile tudi dolge bele stopnice na obeh bokih, žal sem bil zaradi gibljivih vozičkov s kolesi primoran njihovo dolžino skrajšati.
Tudi vrata, ki povezujejo dva vagona med seboj, oziroma prehodni »tunel« so le nakazani.

Ker so moje parne lokomotive široke 8 čepkov in nisem želel, da bi bili vagoni preveč glomazni, sem se odločil za širino 7 čepkov, kar je prispevalo k večji zabavi med načrtovanjem in sestavljanjem.

Že bežen bočni pogled nakazuje na to, da je notranjost vagona razdeljena na tri dele. V mojem primeru popolnoma brez vrat, a brez tega kompromisa žal ni šlo. Dva dela namenjena potnikom loči sredinski WC z motnimi stekli. WC je kljub majhnosti popolnoma opremljen. V njem je školjka, ob njej metlica za čiščenje, vrvica za izplakovanje, na oknu rolica papirja, umivalnik, ogledalo, koš za smeti in stenska lučka.

V prostorih za potnike najdemo 2x po štiri pare en proti drugemu obrnjenih lesenih klopi. Krajna para klopi, ki imata za hrbtom steno, sta opremljena tudi s stenskimi poličkami za prtljago. Za ta detajl so sredinske klopi prikrajšane. Žal je sedenje minifigov na klopeh s poličko oteženo, ker tolčejo z glavo ob polico, a to ni problem, saj ima vlak dovolj drugih prostih sedežev. ;-) Sicer tudi na teh (zaradi bližine stene) sedenje ni najbolj udobno, e če minifig dvigne roko, ki jo ima ob steni, kot da bi skozi okno mahal, sedi brez problemov, saj na tak način roka pade v okensko odprtino. Ker sem želel videz podoben pravemu vagonu, nisem razmišljal o tem, da bi klopi odmaknil od oken in jih namestil po sredini vagona.
Poleg tega je pa razpored klopi-okna takšen, da sedečega minifiga skozi okno skorajda ni videt, ker ga zakriva okenski okvir.
Na stropu vsakega izmed prostorov za potnike so tudi dve luči.

Upam, da je kljub številnim poenostavitvam moja Lego izvedba ohranila vse bistvene prepoznavne elemente pravega vagona »centoporte«.


Slika
Bočni pogled na vagon.

Slika
Pogled v notranjost potniškega prostora.

Slika
Strop potniškega prostora z lučmi.

Slika
Potniki na svojih mestih.

Slika
Pogled na wc, školjka in pritikline.

Slika
Pogled na wc, umavalnik in pritikline.

Slika
Prizor ki smo ga pogosto vajeni na naših progah. Po nazaj vprežena 33-ka in vagon "centoporte".


Zadnjič spremenil skoda305, dne 19 Jan 2016, 12:37, skupaj popravljeno 1 krat.

Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 11:37 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3538
Kraj: Ljubljana
Lep vagon in tudi lokomotiva.

_________________
Slika


Zadnjič spremenil subix, dne 19 Jan 2016, 12:45, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 12:41 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Lokomotiva žal še ni končana, manjkajo ji cevi (vrvice) in tender. Bom tudi njo posebej predstavit.
Pri vagonu pa bom zagotovo zamenjal rumene nosilce vozičkov s črnimi. In kakšno konstrukcijsko malenkost popravil, a na izgled to ne bo uplivalo. Vizuelno me motijo tisti sivi "L", ki so vidni če gledaš vagon čelno, a dokler Lego ne bo naredil takih kock rjave barve se bom moral sprijazniti z njimi.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 13:05 
Odsoten
System
System
Uporabniški avatar

Pridružen: 23 Avg 2014, 12:07
Prispevkov: 233
Dober je. A lokomotiva na sliki je ta, kateri se je pripetil incident ali druga?


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 13:20 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Lokomotiva, ki se jo vidi na zadnji sliki še ni končana. Incident se je zgodil drugi lokomotivi.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 14:28 
Odsoten
System
System

Pridružen: 15 Nov 2014, 01:41
Prispevkov: 447
Vagon dobro izgleda. Tudi notranjost je lepo narejena. Lokomotiva, kolikor se je vidi, bo tudi super.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 17:48 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Notranjost vagona dobro izgleda, ker 7 čepov omogoča bolj realno postavitev sedežev s prehodom po sredini. WC je tudi dobro detajliran. Tudi vagon kot celota je dober posnetek realnega. Kar je meni moteče je edino preveč zaobljen spodnji del vagona in zato le-ta malo čudno izgleda (če primerjam s fotografijami pravega).
Si pa dobro konstruiral, saj so načeloma 7 čepne zadeve manj trdne, kot običajne. Všeč mi je tudi odpiranje kabine. Dostop do figuric je tako sigurno lažji kot pri vagonih, kjer se dvigne samo streha.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Jan 2016, 20:30 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 27 Maj 2011, 19:38
Prispevkov: 1084
Kraj: Koper / Ljubljana
Zanimiva izvedba vagona z ozkimi okni. Odlično si zadel original.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 20 Jan 2016, 22:00 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Za razliko od ostalih potniških vagonov ima ta vrsta dejansko zaobljen spodnji del, seveda ne toliko kot na moji izvedbi, a zaobljen kljub vsemu je. In to znacilnost sem poskusil nekako izpostavit.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 21 Jan 2016, 11:52 
Odsoten
Technic
Technic
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Sep 2010, 13:26
Prispevkov: 615
Zelo lep vagon. Veliko lepih in domiselnih detajlov. Oblika je pa neverjetna, resnično čudovita. Pohvale za ta MOC.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 21 Jan 2016, 21:36 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2142
Lepo! Mislim da sem se ravno s tem peljal. A nima en vagon opazovalne niše na strehi?

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 21 Jan 2016, 22:05 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Jan 2010, 12:42
Prispevkov: 1352
Kraj: Domžale
Super si ga zadel. Barvna kombinacija je meni prav luštna. Priznam pa, da takega vlaka še nisem opazila pri nas in sem z veseljem pogledala slike originala za primerjavo. 7 čepkov širine se mi sliši kar zapleteno za planiranje in na prvi pogled tega sploh nisem opazila. So pa zato sedeži toliko lepše porazdeljeni z vmesnim hodnikom.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group