Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29 Prispevkov: 201 Kraj: Nova Gorica
Že pred časom sem napovedal, da načrtujem poleg muzejskih lokomotiv narediti tudi kakšen vagon zanje. V prvi vrsti sem iskal primeren dodatek za Italijansko muzejsko lokomotivo tipa 940 (JŽ 118-005), ki sem jo prvo izdelal, v katerega bi vgradil pogon zanjo (lokomotiva je trenutno v čakanju na remont, ker se je pred nekaj dnevi zgodil neljubi incident).
Zaradi države izvora, časovnega obdobja, atraktivnega »eurokrem« videza in predvsem domačnosti, saj dva takšna vagona lahko videvamo v garnituri muzejskega vlaka na naših progah, se mi je zdel italijanski štiriosni potniški vagon 2. razreda, »Carozza centoporte tipo 1928R« idealen kandidat.
Ker pa ravnokar končujem tudi muzejsko parno lokomotivo serije 33, ki je ena izmed treh lokomotiv, ki aktivno vlečejo naše muzejske vlake, bo drugi vagon (brez vgrajenega pogona) sodil k njej.
Ime »centoporte«, sto vrat, je ta vrsta vagonov dobila zaradi značilnih vratih, ki so vgrajene vzdolž obeh stranic vagona in so omogočale hiter pretok potnikov predvsem v primestnem železniškem prometu. Temu so služile tudi dolge bele stopnice na obeh bokih, žal sem bil zaradi gibljivih vozičkov s kolesi primoran njihovo dolžino skrajšati. Tudi vrata, ki povezujejo dva vagona med seboj, oziroma prehodni »tunel« so le nakazani.
Ker so moje parne lokomotive široke 8 čepkov in nisem želel, da bi bili vagoni preveč glomazni, sem se odločil za širino 7 čepkov, kar je prispevalo k večji zabavi med načrtovanjem in sestavljanjem.
Že bežen bočni pogled nakazuje na to, da je notranjost vagona razdeljena na tri dele. V mojem primeru popolnoma brez vrat, a brez tega kompromisa žal ni šlo. Dva dela namenjena potnikom loči sredinski WC z motnimi stekli. WC je kljub majhnosti popolnoma opremljen. V njem je školjka, ob njej metlica za čiščenje, vrvica za izplakovanje, na oknu rolica papirja, umivalnik, ogledalo, koš za smeti in stenska lučka.
V prostorih za potnike najdemo 2x po štiri pare en proti drugemu obrnjenih lesenih klopi. Krajna para klopi, ki imata za hrbtom steno, sta opremljena tudi s stenskimi poličkami za prtljago. Za ta detajl so sredinske klopi prikrajšane. Žal je sedenje minifigov na klopeh s poličko oteženo, ker tolčejo z glavo ob polico, a to ni problem, saj ima vlak dovolj drugih prostih sedežev. Sicer tudi na teh (zaradi bližine stene) sedenje ni najbolj udobno, e če minifig dvigne roko, ki jo ima ob steni, kot da bi skozi okno mahal, sedi brez problemov, saj na tak način roka pade v okensko odprtino. Ker sem želel videz podoben pravemu vagonu, nisem razmišljal o tem, da bi klopi odmaknil od oken in jih namestil po sredini vagona. Poleg tega je pa razpored klopi-okna takšen, da sedečega minifiga skozi okno skorajda ni videt, ker ga zakriva okenski okvir. Na stropu vsakega izmed prostorov za potnike so tudi dve luči.
Upam, da je kljub številnim poenostavitvam moja Lego izvedba ohranila vse bistvene prepoznavne elemente pravega vagona »centoporte«.
Bočni pogled na vagon.
Pogled v notranjost potniškega prostora.
Strop potniškega prostora z lučmi.
Potniki na svojih mestih.
Pogled na wc, školjka in pritikline.
Pogled na wc, umavalnik in pritikline.
Prizor ki smo ga pogosto vajeni na naših progah. Po nazaj vprežena 33-ka in vagon "centoporte".
Zadnjič spremenil skoda305, dne 19 Jan 2016, 12:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29 Prispevkov: 201 Kraj: Nova Gorica
Lokomotiva žal še ni končana, manjkajo ji cevi (vrvice) in tender. Bom tudi njo posebej predstavit. Pri vagonu pa bom zagotovo zamenjal rumene nosilce vozičkov s črnimi. In kakšno konstrukcijsko malenkost popravil, a na izgled to ne bo uplivalo. Vizuelno me motijo tisti sivi "L", ki so vidni če gledaš vagon čelno, a dokler Lego ne bo naredil takih kock rjave barve se bom moral sprijazniti z njimi.
Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19 Prispevkov: 561 Kraj: Ljubljana
Notranjost vagona dobro izgleda, ker 7 čepov omogoča bolj realno postavitev sedežev s prehodom po sredini. WC je tudi dobro detajliran. Tudi vagon kot celota je dober posnetek realnega. Kar je meni moteče je edino preveč zaobljen spodnji del vagona in zato le-ta malo čudno izgleda (če primerjam s fotografijami pravega). Si pa dobro konstruiral, saj so načeloma 7 čepne zadeve manj trdne, kot običajne. Všeč mi je tudi odpiranje kabine. Dostop do figuric je tako sigurno lažji kot pri vagonih, kjer se dvigne samo streha.
Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29 Prispevkov: 201 Kraj: Nova Gorica
Za razliko od ostalih potniških vagonov ima ta vrsta dejansko zaobljen spodnji del, seveda ne toliko kot na moji izvedbi, a zaobljen kljub vsemu je. In to znacilnost sem poskusil nekako izpostavit.
Pridružen: 30 Jan 2010, 12:42 Prispevkov: 1374 Kraj: Domžale
Super si ga zadel. Barvna kombinacija je meni prav luštna. Priznam pa, da takega vlaka še nisem opazila pri nas in sem z veseljem pogledala slike originala za primerjavo. 7 čepkov širine se mi sliši kar zapleteno za planiranje in na prvi pogled tega sploh nisem opazila. So pa zato sedeži toliko lepše porazdeljeni z vmesnim hodnikom.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov
Ne morete pisati prispevkov v temi Ne morete odgovarjati na teme v forumu Ne morete urejati prispevkov v temi Ne morete brisati vaših prispevkov forumu