Moj prvi Lego vlak set je bil 7710 Push-Along Passenger Steam Train, ki mi ga je prinesla teta iz Švice. Zadeva je sicer bila super za tiste čase, čeprav me je vedno motilo, da je bila zraven priložena le krog iz tirov, elementarna železniška postaja, ki se nikakor ni prilegala krogu, da so v vagonu le štirje zaporedni sedeži (a nista v vlaku drugače dve vzporedni klopi, se mi je zdelo takrat ). Moteč je bil tudi dejavnik, da kljub temu, da je bila parna lomotiva, ni bilo ne tenderja ne posode za premog na zadku lomotive. Kasneje so se me starši usmilili in sem vlak motoriziral z 12 V motorčkom. Vlak je sam na 12V sistemu prevozil kar precej (kilo)metrov. Ko mi je oče izdelal prvi tender, je njemu v spomin ostal enak vse do motorizirane predelave pred nekaj meseci.
No, "novi" set 7710 bi po moje danes v svetu RC vlakov izgledal nekako takole:
Kot vidite, sta poleg tenderja pridružena še dva vagona. Prvi je "jedilni" vagon, drugi pa vagon za pošto in prtljago.
Kot vidite, je lokomotiva postavljena na 12 V motorček, katerega sem odprl in obrnil pogonski osi za 180 stopinj. S tem umakneš zobnika iz pogonskega sklopa ter posledično se (bivši) pogonski osi vrtita prosto. To sem naredil zato, da je lokomotiva lahko obdržala ojnice. Da se vse skupaj ne zatika preveč zaradi ovnikov in kretnic, sem iz koles odstranil gumice,ki so omogočale boljši oprijem. Ostala je le po ena na vsaki osi. Motorček je še vedno uporaben, le odpreti ga je potrebno ter obrniti pogonski osi nazaj.
Pogonski voziček se skriva pod tenderjem, ki vsebuje poleg škatlice za baterije še dve uteži. Tako je zadosti pritiska pogonskih koles na tračnice, da lahko RC motorček premika 6 "vagonov".
Še pogled od zgoraj na odprto lomotivo in tender. V voznikovi kabini je IR sprejemnik. V tenderju, ki ima dvižni "kup premoga", se skriva škatlica za baterije. Največ preglavic mi je povzročala napeljava vseh kablov, da se lokomotiva ni zatikala na ovinkih in kretnicah ter da hkrati vse skupaj ni preveč vidno.
Pogled od zgoraj v potniške vagone. Ker seveda v vagonu, širokem 6 dotov ne morejo sedeti 4 minifigi vzporedno, tako kot so bile moje otroške želje, sem jim raje omogočil, da sedijo po parih za mizico. Tako imajo vsaj nekaj udobja med vožnjo ter možnost, da odložijo časopis, skodelico, ipd. Zunanjosti vagona nisem spreminjal. Če dobro pogledate prvo sliko, se vidijo še DB nalepke.
To je jedilni vagon oz. bolj vagon za hitro malico. Ker nisem imel zadosti vrat, je trenutno brez. Sicer pa, roko na srce, jih tudi ne rabi. V ta vagon ljudje prihajajo na prigrizek in osvežilno pijačo ter se vračajo nazaj na svoje sedeže. Notri je šank z avtomatom za pijačo in pa dve mizici.
Kot zadnji vagon v kompoziciji je vagon namenjen prevozu pošte in večjih kosov prtljage. Na eni strani ima poštni uslužbenec manjšo potujočo pisarno, na drugem koncu pa se za stenico skriva tovorni prostor.
Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19 Prispevkov: 561 Kraj: Ljubljana
Tole je pa iz naftalina potegnjeno. Original datira v leto 1980. To je bilo obdobje, ko je LEGO začel izdajati sete, kjer je lokomotiva vsaj malo bolje izgledala, kot 10 let prej. Motorček je pa menda prišel malo kasneje (1983?). Iz tega leta imam jaz lokomotivo iz seta 7727, kjer je motor že zraven. Vidim, da si dal nekaj lepotnih dodatkov na lokomotivo. Tender je pa popolnoma nov. Zanimivo je, da original vagoni nimajo luknje v vratih za prehod med vagoni. To si ti popravil, sama zunanjost vagonov pa je ostala ista. Takšnih popravkov, ki v grobem ne spreminjajo osnovno obliko, naredijo pa kompozicijo bolj "resnično", so tudi meni všeč in se jih poslužujem pri svojih MOD-ih. Prav tako tudi sam dodam kakšen vagon, če se mi zdi kompozicija prekratka.
Ta rdeči 12V motor je pa dandanašnji zelo cenjen in se ga zategadelj ne sme razdirati in modificirati. Mimogrede, malo pobrskaj po forumu; rabiš modificiran kabel ((glej tule) in 12V motor lepo deluje s PF komponentami. Me je pa neznansko zmotilo, ko sem videl na fotografijah srednje kolo lokomotive, ki ni v liniji z ostalima kolesoma. Glede na to, da novejši motorji srednjega kolesa v originalu nimajo, je že prav, da pri 12V motorju tudi srednje kolo opravlja svojo (res samo estetsko) funkcijo.
Če si že odpiral motor, pa opiši postopek (v "triki in nasveti").
Tole ni potegnjeno iz "nafatlina" ampak iz omare, kjer čaka, da se estrihi posušijo Šalo na stran! Hvala za nasvet. Se bom ob priliki poslužil metode in jo izpeljal, saj mi bo prinesla še dodatni PF motorček, ki ga krvavo potrebujem. Tale 12 V motorček ima še eno manjšo napako, ki je kar prcej problematična; namreč eno izmed pogonskih koles se je njegovemu prejšnjemu lastniku zlomilo. Le ta ga je zalepil nazaj, vendar seveda ni zadel sredine kolesa na os, zato je lokomotiva "poskakovala" med vožnjo. Jaz sem ga sicer ponovno zalepil in sredino precej dobro zadel. Zadevo bom rešil tako, da na "prizadeto" kolo ne bom dal gor še ekstra gumice za boljši oprijem. Je pa res, da bo ob predelavi na RC 12 V potrebno zadevo zopet čisto predelati - dodati uteži nazaj na lokomotivo, najraje bi namesto malega PF BB dal raje večjega in ga zapakiral v kakšen "tovorni" vagon v barvi vlaka, zopet spremeniti podvozje tenderja, ipd. Kar pa mi bo seveda v užitek.
Ob naslednjem razdiranju motorja bom postopek poslikal
Po nasvetu abnormal-a sem pogon spremenil na PF 12V kombinacijo. Kljub preprostim navodilom, sem moral lokomotivo razdreti in predelati. Na boljše! Tako sem nehote odkril, da obstaja poleg dveh uteži na tenderju še utež v kotlu lokomotive. Ker so po starem vgrajevali po dve uteži, sem se držal starih metod in v lokomotivo vgradil dve - ki sedaj sestavljata kotel. Podvozje tenderja sta sedaj le navadni kolesi.
Pogled od zadaj, dodal sem nekaj podrobnosti v detajlih, kot so luči na tenderju in lokomotivi zadaj.
In pa še pogled iz druge strani.
Verjetno ste opazili, da je 12v motorček zamenjal barvo Namreč, kot sem že napisal na začetku, rdeči je bil le še za okras
Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19 Prispevkov: 561 Kraj: Ljubljana
No, takole. Tisto niti ni bil nasvet, ampak komentar. Čeprav je na izgled zadeva podobna prvotni, pa je iz strojniškega gledišča sedaj lokomotiva neskončno bolj "ta prava", saj je dejansko pogonski element vlaka. Je pa res, da je rdeči motor bolje izgledal (muzejske lokomotive imajo ponavadi rdeča kolesa), ampak če ni, pač ni. Morda še malenkost, ki bi jo sedaj enostavno udejanil: jaz bi na tender dal še tretjo sredinsko os s kolesi. Če motijo 4-je pini med sprednjo in zadnjo osjo (os/nosilec je 3-pinski), bi pa jaz cel tender skrajšal za en čep, če seveda BB to dopušča.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov
Ne morete pisati prispevkov v temi Ne morete odgovarjati na teme v forumu Ne morete urejati prispevkov v temi Ne morete brisati vaših prispevkov forumu