Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 24 Okt 2019, 02:07


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: OOB 42039 - 24 Hours Race Car
OdgovorObjavljeno: 25 Maj 2015, 19:57 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2091
Kraj: Ajdovščina
Tale rjoveča zver je dvignila veliko prahu že ob prvi objavljeni/pobegli fotografiji prototipa pred dobrp polovico leta. Ko je TLG objavil prve uradne fotografije končnega modela, smo se mnogi zgražali, kaj se je zgodilo s tako fantastičnim prototipom - na prvo žogo zame: Čista Grdosija!!!
No, potem, ko sem dirkalnik zgradil, ponižno in skesano oznanjam :vrecka: , da sem se krepko motil - set je enostavno fantastičen. Pa poglejmo...

Slika

LEGO Technic 42039: 24 Hours Race car

LETNICA IZIDA: 1H2015

ŠTEVILO KOCK: 1219

PRIPOROČENA MALOPRODAJNA CENA: €99.99 (€0.082 na kocko)

MASA ŠKATLE: 2.1 kg

DIMENZIJE ŠKATLE: 47,8 cm x 37,3 cm x 8,7 cm

DIMENZIJE MODELA (A): 48 cm x 21 cm (60 x 26 čepkov)

ŠKATLA IN VSEBINA

Škatla ni prevelika, kot smo jih bili vajeni v preteklosti in daje zato občutek polnosti - no dejansko je napolnjena do konca in sem se pošteno namučil, da sem lepo zložil vse nazaj v škatlo, potem ko sem najprej le "pokukal" vanjo. Z dobrima dvema kilogramoma daje dober občutek, da nakup ni bil zaman.

Slika

Kot lahko vidite je na sprednji strani škatle ogromen drveč dirkalnik, ki se je pravkar pognal s štarta, v spodnjem desnem kotu pa so prikazane njegove dimenzije. Seveda ne manjka znak "2in1", kot je dandanes že skoraj "mus". Pogled na zadnjo stran škatle razkriva, da je tudi B model pravi "cukr", več o le-tem pa kasneje. Na zadnji strani so prikazane tudi vse osnovne funkcije samega A modela in "oznanilo", da je model že pripravljen za enostavno vgradnjo Power Functions komponent, kar se mi zdi res dobro.

Slika

Kot sem že napisal, škatla je res "nabita" z ogromno bonbončki. Najprej mi v oči pade nova "frišna" in zelo privlačna svetlo zelena barva v katero je odeto lepo število panelov in beamov in konektorjev. Med paneli najdemo tudi 8 novih blatnikov, ki so prav tako v svetlo zeleni. Set vsebuje tudi zajeten kup belih in črnih panelov, zelo uporabnih elementov za vzmetenje podvozja in štiri črna dirkalna platišča srednje velikosti, ki so tokrat prav posebej zapakirani v perforirani vrečki, ki je iz mehkejšega materiala, kot običajne kocke. Poleg platišč so zapakirane tudi tri bele mehke osi dolžine 19 čepkov, kar je do nedavnega bil precej redek kos. Edina nezapakirana roba so gume. Poln nabor kock si lahko ogledate tukaj.

Knjižica z navodili, ki ima 256 strani, in pola z nalepkami so dobro zaščitene v močnem ovoju iz plastične folije. Ja, knjižica v ednini - res sem zelo zadovoljne, da se izgled navodil vrača na stara pota, ko je bilo vse v eni skupni knjižici - vezava deluje zelo kvalitetno in občutek listanja po teh debelejših navodilih je veliko boljši, kot po tistih neuglednih tankih "lističih". Upam, da se ta trend razširi vsaj še na srednje velike sete, če ne že na najmanjše.
Nalepke se mi zdijo zelo lepe in kvalitetne in po mojem mnenju v tej tematiki modela tudi nujne, saj si je težko predstavljati dirkalnik v katerikoli kategoriji, ki ne bi bil vsaj malo polepljen s sponzorji. S pomočjo nalepk je tudi barvna shema avtomobila bolj "tekoča" - z nalepkami se lepo medsebojno kombinirajo tri prevladujoče barve - svetlo zelena, bela in črna.

Slika

KOCKE

Set vsebuje veliko zanimivih kock, ustavil pa se bom le pri najbolj "vročih" ta hip. Prvi so novi paneli / blatniki - 8 kosov v svetlo zeleni barvi. Zdijo se zelo uporabni, ne samo za svoj osnovni namen, ampak tudi za izvedbo lepo zaobljenih trupov novih kreacij, kar pa bo seveda pokazal čas in MOCarska skupnost. Čeprav kot sam kos delujejo zelo lepi in dodelani, pa so na žalost krivi za edino stvar, ki me pri tem modelu moti - ker so ukrivljeni bolj za silo, se zdijo kolesa uokvirjena v oglat okvir, ki enostavno preveč kazi bočno linijo sicer navdušujočega modela.

Slika

Naslednji veliki preskok so novi delčki za "menjalnik", ki so se prvič pojavili v setih 42038, 42039 in jih seveda lahko pričakujemo tudi v prihajajočih 42042 in 42043 ter prihodnjih setih - stari garnituri teh elementov je verjetno, vsaj v uradnih setih, odklenkalo.

Nova garnitura delčkov za menjalnik je sestavljena iz novega belega konektorja dolžine 3 čepkov, novega "driving ringa" (DBG barva, dolžina 3 čepke) in novega rdečega 16-zobega zobnika s sklopko na obeh straneh. Sama rdeča prestavna ročica se ni spremenila.
Nova dolžina sistema za menjalnik - 3 čepke - bo močno olajšala gradnja menjalnikov, saj je bilo pri stari garnituri dolžine le 2 čepkov vse skupaj zamikati za polovico čepka, če smo želeli, da prestavna ročica deluje pravilno, kar pa ni bilo najbolj enostavno. Nov zobnik tudi onemogoča, da bi ga med gradnjo obrnili narobe, saj ima utor na obeh straneh. Novi "driving ring" in namenski konektor omogočata menjavo prestav zgolj z enim klikom, medtem ko je bilo pri starih konektorjih vse skupaj bolj nedefinirano. Prav tako je novi "driving ring" zasnovan tako, da prestavna ročica ob pravi namestitvi ne more "skočiti" iz utora obroča. Spodaj lahko vidite nekaj primerov uporabe novih elementov za menjalnike, ki pa se jih v določenih kombinacijah da uporabiti tudi s starimi tipi elementov. Kot vidite, se s starim "driving ringom" ne da poganjati novega rdečega zobnika.

Slika

GRADNJA

Gradnja se začne z zadnjo "premo" dirkalnika. Takoj nam je jasno, da gre za precej širok model. Obe "premi" dirkalnika imata neodvisno (independant) vzmetenje in vsebujeta zadnjo generacijo kock za pritrjevanje koles. Zaradi velikosti in teže avtomobila, so uporabljene trše vzmeti.

Slika

Nadaljujemo z gradnjo V8 batnega motorja, ki "poganja" diferencial na zadnji premi. Iz motorja vodijo izpušne cevi, ki izpadejo zelo dobro, a so žal nepraktične, ker so "pin" konektorji samo nasajeni na čepek 2x2 poloble.

Slika

V primerjavi z zadnjo premo, so roke na prednji precej krajše, celotna kompozicija pa je precej zanimiva, saj so roke vpete na sredini, vzmeti pa so vodene diagonalno med zgornjo in spodnjo roko.

Slika

Navodila so jasno podana, spet korakamo po 1 do nekaj kock na korak, veliko pa je gradnje posameznih pod-modulov, ki se pritrjujejo na celoto. Pri tem samo še to, da sem prvič po dolgem času doživel, da je bilo za pritrditev pod-modula na celoto, le to rahlo demontirati (slika spodaj). Pri določenih korakih mora graditelj sam predvideti v katere luknje sodi kateri pin pod-modula.

Slika

Skoraj dokončana šasija z že sestavljenim prednjim "krilcem" (saj je cel avion!), z obema premama in zametkom menjalnika med posameznimi gnanimi funkcijami.

Slika

Tu je menjalnik že skoraj dokončan. Prestavna ročica na vrhu fotografije menja med dvema funkcijama - dvig pokrova motorja zadaj in dvig vrat za voznika. Menjalnik je gnan ročno preko 12 zobega zobnika ob strani avtomobila (dno fotografije). Vse je že pripravljeno na vgradnjo PF M motorja (dva prosta pina in os med njima tik pod volanom).

Slika

Dirkalnik počasi pridobiva na končni obliki z zgrajenim kokpitom in dvižnimi vrati, ki jih dvigajo 1x6 linki, ki so povezani z vzvodi. Tu lahko vidimo tudi enega od prednjih blatnikov in luči, ki so bile eden večjih kamnov spotike pri primerjavah prototipa in končnega modela.

Slika

Končna podoba dirkalnika je, kljub škatlastim blatnikom, osupljiva. Barva shema je fantastična in zelo mi je všeč aerodinamična linija ter agresiven izgled sprednjega dela. Seveda je v trupu nekaj lukenj, ampak nič kar bi delovalo nedokončano oz. "šparovno". Zadnje krilo deluje povsem solidno in ne vidim potrebe po vertikalni plavutki, ki so jo mnogi pogrešali v tej končni izvedbi. LBG vzvratna ogledala so lep detajl, rdeč sedež (končno ne več moder) pa lepo sede v barvno shemo. Nalepke so lepe in nujen za končno dobro podobo dirkalnika - res je škoda, če jih ne preizkusite, da lahko avto vsaj enkrat vidite v najlepši luči. Za MOCanje se jih lahko vedno odlepi... Še en detajl, ki ima dodano vrednost so rumene nalepke v obročih kole, ki pa jih je malo težje lepo prilepiti -priporočam uporabo pincete.

Slika
Slika

Detajl...
Slika

Ko vidite tole v vzvratnem ogledalu, vas mora pošteno skrbeti za ohranitev mesta na dirki...

Slika

Pogled z vrha/od spodaj se mi zdi skoraj tako impresiven kot tisti od kreacij najboljši svetovnih MOCarjev,...

Slika

FUNKCIJE

24 Hours Race Car ima V8 batni motor, ki ga poganja diferencial zadnje osi, zavijanje na strehi (HOG), ročno se mu odpre sprednji pokrov ter boki avtomobila. Z menjalnikom in prek zobnikov sta gnani dve funkciji - dvig pokrova motorja in odpiranje vrat. Avto ima neodvisno vzmetenje na vseh štirih kolesih in se ga da zelo lepo voziti, čeprav kolesa v najbolj pritisnjeni legi podrsavajo po blatnikih. Model je trden, a ga je vseeno najbolje dvignit za streho kokpita ali od spodaj, saj lahko z vlečenjem za pokrov motorja ali vrata načnemo kako kocko.

Slika

POWER FUNCTIONS "motorizacija"

Če si lastite set 8293 ali imate na voljo vse potrebne PF komponente, lahko menjalnik A modela motorizirate. Potrebujete standardno PF baterijsko škatlico, PF M motor, PF LED lučke, 8 zobi zobnik in beli 24 zobi zobnik z drsno sklopko. Mesto za vgradnjo M motorja je že pripravljeno, baterijska škatlica pa lepo sede pod sprednji pokrov / "haubo".

Slika

B MODEL - SUV RACER

Ta B model bi bil brez težav samostojen set, saj ni v nikakršnem pogledu podrejen svojemu A modelu, razen v velikosti (približno 39 cm x 20 cm) in porabi kock, saj le-teh ostane kar precej. Po mnenju mnogih funkcije in izgled tega športnega terenca celo presegajo dirkalnik.

Slika

Prednja os...

Slika

Zadnja os... na žalost so roke vpete samo z enim "beamom" in so zato malo mlahave. Prav tako je med igro nemogoče ohraniti izpušne cevi na svojem mestu.

Slika

Končana šasija ima spredaj postavljen V8 batni motor, menjalnik za dve funkciji pa v sredini - 1. funkcija je odpiranje meglenk na nosu terenca, druga pa odpiranje prtljažnika. Ročica za menjanje in poganjanje funkcij je na strehi vozila, prav tako volan (HOG).

Slika

Mehanizem prednjih meglenk je zelo domiseln, saj v eni potezi spusti prednji odbijač, izvleče meglenke in dvigne odbijač nazaj v osnovno pozicijo, kar je prikazano v tem videu Jima van Gulika in na spodnjem gifu.

Slika

Slika

Končan model ima neodvisno vzmetenje na vseh štirih kolesih , zavijanje na strehi (t.i. HOG - božja roka), ročno se odpirajo vrata in pokrov V( batnega motorja. Z menjalnikom in zobniki sta gnani dve funkciji - meglenke spredaj in prtljažna vrata zadaj. Za razliko od A modela, B model ni pripravljen na vgradnjo PF komponent, vendar pa zaradi obilice prostora v vozilu ne bi smelo biti problematično, ob rahli predelavi seveda.

Slika

Slika

Končna podoba je odlična, mogoče bi moralo biti zadnje okno malo manjše, pa vendar. Nalepke, ki so bile nalepljene že med gradnjo A modela, polepšajo tudi B model, z izjemo znakov "V8", ki so na vratih obrnjeni narobe, kar pa je skoraj neopazno.

Slika

Slika

Ker je SUV zelo blizu pravemu offroaderju, zato sem ga poskusil obuti v nekaj bolj robustnega - z e 81.6 x 38 R balloongumami deluje še bolje, škoda le, da nimam 4 črnih malih dirkalnih obročev...

Slika

ZAKLJUČEK

Čeprav sem bil po objavi končne verzije modela, v primerjavi s prototipom, zelo razočaran, se zdaj skoraj ne spomnim več, kakšen je ta prototip sploh bil :-). Oblika dirkalnika mi je postala zelo všeč in nakup tega seta ne bi mogel bit bolj upravičen: Dva fantastična modela v setu polnem uporabnih delčkov je vse kar si ljubitelji Technic serije lahko le želimo. Fantastična nova barva kock, kocke za polno vzmetenje, nove kocke za menjalnik, kup panelov in kup možnosti za polno motorizacijo in nadaljnjo modifikacijo obeh modelov... po mojem skromnem mnenju ZELO PRIPOROČLJIV NAKUP!

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 25 Maj 2015, 21:50 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1811
Kraj: Ljubljana
Odlična predstavitev, na žalost podpovprečnega seta. Vse pohvale za trud, ki ga za tako kakovosten prispevek ni malo.

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 25 Maj 2015, 22:01 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2091
Kraj: Ajdovščina
Hvala Skandinavc, razumem pa tvoje stališče za podpovprečnost - paneli hater :-P. Sej malo ti pa dam prav, s tehničnega vidika je med enostavnejšimi.
Lp

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 26 Maj 2015, 07:04 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1811
Kraj: Ljubljana
Hehe, paneli hater :) Niso problem paneli. Model kot tak mi ni vsec oz ni nic posebnega. Ajde, da bi mel sest koles, pol bi mi bil zanimiv. Poleg tega je spet poln nalepk, kar pomeni, da je brez njih dolgocasn oz ni pravi dirkalnik.

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 26 Maj 2015, 08:41 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms

Pridružen: 28 Mar 2008, 16:31
Prispevkov: 5266
Kraj: Ljubljana
Nelepke najbrž res naredijo svoje, kot pravimo vedno. Verjamem pa, da je težko narediti dokaj identično kopijo brez njih. Seveda, jaz gledam čisto skozi drugačne oči Technic modele, kot vi. Mene drobovje ne zanima, sem bolj nagnjen k temu, kakšen je izgled. Tako si skoraj upam rečt, da mi je B model lepši. :D

Moram pa izrecno pohvaliti slike in predstavitev. Vidi se, da je bilo v to vloženo veliko časa in truda. :superca:


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 26 Maj 2015, 11:47 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3565
Kraj: Ljubljana
Predstavitev je na najvišjem nivoju. Hvala za trud sem z veseljem prebral in pogledal od A do Ž.

A model mi je čuden. Itak nisem fasciniran nad športnimi avti (ker nimajo prtljažnika in so neuporabni za vozit MOCe na KF :) ).
B model mi je lepši (s terenskimi gumami).

Verjetno dober set za mularijo in fane takih avtov, ni pa set zame.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 27 Maj 2015, 18:27 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 27 Maj 2011, 19:38
Prispevkov: 1092
Kraj: Koper / Ljubljana
Odličen in poglobljen opis, ki pritegne tudi technic ignorante (mene). :)
Kar se oblike tiče, sta meni oba modela všeč. Bolj je zelena barva tista, ki mi ne sede najbolj, se mi pa po drugi strani tudi zdi, da je bilo doslej že več kot dovolj rdečih dirkalnikov in podobnih vozil.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 21 Jun 2015, 19:28 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 01 Feb 2015, 19:05
Prispevkov: 24
Sprva se je tudi meni zdel grd avto, ampak po podrobnem opisu in slikah sem spremenil mnenje.
Mogoče ga bom kupil.
Vse pohvale za opis in pa seveda slike.

_________________
LEGO - THE BEST!!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 28 Jul 2015, 20:14 
Odsoten
Primo
Primo
Uporabniški avatar

Pridružen: 25 Jan 2012, 14:54
Prispevkov: 23
Kraj: celje
No podolgem času sem spet prisoten na foromu, in seveda kot prvo da udi jaz pohvalim zelo dober opis. Za B-model pa bom jaz v kratkem pripravil mod/moc tega modela saj ga bom preoblikoval ter naredil pick up varianto kot moj novi set 42029. Me pa zanima @MajklSpajkl kolesa na tem avtu, kasnih so dimenzij oz felge da bi dal lahka črne felge v offroad gume? imam namreč 86.8x36H te so manjša izveda ballon gum :-D

_________________
lego tehnic is cool


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 29 Jul 2015, 23:06 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2091
Kraj: Ajdovščina
Živjo, to so medium racing wheels, na katere pašejo unomigova ali crawlerjeva kolesa, tvoja velikost gum sicer gre gor zelo na silo, ampak jih trajno pretegneš! Za tvojo velikost gum rabiš racing small wheels...

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Avg 2015, 18:59 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 01 Feb 2015, 12:58
Prispevkov: 5
Lep pozdrav!

Hours Race Car je dober, a če ga bi imel jaz, bi naredil MOD in dodal motorčke.


Zadnjič spremenil M.Ž.V., dne 21 Avg 2015, 14:27, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 06 Jan 2017, 00:24 
Odsoten
System
System
Uporabniški avatar

Pridružen: 23 Avg 2014, 12:07
Prispevkov: 233
Danes sem tudi sam dokončal tale set, kateri mi prav tako kot mnogim, po slikah ni bil nič kaj simpatičen, kupil sem ga le zaradi res ugodne cene, ampak moram sedaj reči, da je zadeva kar solidna. Imam pa mogoče eno tehnično pripombo, in sicer da se sklopi mehanizma za dvig zadnjega dela vozila kar preveč matrajo, oziroma so poddimenzionirani glede na kar veliko težo "zadnje havbe". Imam občutek, da bi ob malo več ponovitvah kar hitro šel kakšen zobnik...


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 12 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group