Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 14 Nov 2019, 08:17


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 4 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: MOD 8880 - Super Car
OdgovorObjavljeno: 16 Mar 2013, 18:00 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 26 Feb 2013, 21:46
Prispevkov: 10
Moj drugi prispevek. Predstavljam spremembo na najboljšemu technic setu po mojemm mnenju, Lego 8880 Super Car iz leta 1994. Kako je vsak lastnik prišel do tega modela, bi morala biti posebna tema na forumu. Nad tehničnimi rešitvami sem vedno znova presenečen, kako dobro so izvedli zadevo 4x4x4. Podrobnejši opis originalnega modela imate na forumu tukaj.
Tokrat predstavljam elektrifikacijo modela z daljinskim upravljanjem ob osnovni in ključni predpostavki čim manjšega števila odstranjenih kock iz originalnega seta in čim boljšega originalnega izgleda, kar pomeni neobešanje dodatnih komponent na/pod/ob model, kot ne v sami potniški kabini, kot tudi ne odstranitve osemvaljnika. Jasno, pred samo izvedbo modificiranja modela, sem skoraj cel originalni in elektrificirani model zmodeliral v LDD (zanimivo, v ponudbi ni bilo ležajev in obes za kolesa). Za vse dodane kocke sem skušal uporabiti sive kocke, kjer sama barvna usklajenost ni tako pomembna in jih bo kasneje lažje odstraniti, na vidnih mestih pa črne kocke. Za elektrifikacijo sem uporabil en M motor za zavijanje levo/desno, dva XL motorja za pogon naprej/nazaj. Dodatno še IR sprejemnik in oddajnik, baterijska škatla ter en podaljšek za kabel (20 cm). Zapiranje in odpiranje glavnih luči sem tokrat pustil na miru in je ostalo v ročni izvedbi, čeprav bi se tudi dalo izvesti. Celotni končni model po elektrifikaciji ima težo 2010 gramov z baterijami vred in brez IR daljinskega oddajnika.

Tole je skoraj originalni set. Poskušal sem zajeti kot, kjer bodo dodatki čim manj opazni.
Slika

Na spodnji sliki so odstranjeni deli iz originalnega seta. Tehnični kocki sem moral odstraniti pri pokrovu motorja in ju nadomestiti z različnimi dolžinami, da sem ujel pravi stranski kot, tako da pokrov še ne zadane ob XL motorja. Os pri volanu sem moral podaljšati za dve enoti, da sem prenos zavijanja prenesel na zobniški sistem z motorjem. Stare originalne zobnike (14 zob) sem še pred zagonom zamenjal z ojačanimi (12 zob), predvsem za pogon diferencialov in v diferencialih. Prebral sem na forumu, da se stari (14 zob) pod obremenitvijo radi zlomijo. Brez skrbi, tudi ti novi (12 zob) se zlomijo. Do sedaj so se na tej 8880 zlomili že trije. Največkrat na pogonu zadnjega diferenciala, kjer je obremenitev zares velika. Dva zobnika (16 zob) sem zamenjal pri pogonu prednjega in zadnjega diferenciala. Kasneje se je izkazalo, da bi stara dva zobnika tudi opravila svoj del naloge. Ja, in kot ste opazili so bile skoraj vse funkcijske varovalke na oseh (angleško technic bush) zamenjane z novejšim tipom. Tiste stare so bile več ali manj počene in zdaj služijo samo še kot distančniki.
Slika

Pogled od zgoraj pokaže lego M motorja z horizontalno osjo za zavijanje na sprednjem koncu, ter zadnja dva močna XL motorja z vertikalnima osema. Baterijska škatla je nameščena na pokrovu motorja, tik nad starim kolescem za ročno zavijanje. IR sprejemnik je na sredini strehe potniške kabine. Vidna je postavitev glavnih dveh XL motorjev. Prostora je bilo ravno prav, kot da bi originalni avtorji že davnega leta 1994 vedeli, koliko prostora morajo pustiti za pogon. Za dva motorja sem se odločil že na začetku in sploh nisem razmišljal v smeri enega motorja za pogon.
Slika

Pogled od spodaj pokaže sistem prenosa z zadnjih dveh motorjev za pogon. Sprednji motor za zavijanje se ne vidi, ker sem od začetka hotel trdno konstrukcijo. Sam M motor je postavljen na tisti dve tanki sivi plošči. Kasneje bi naredil drugače zaradi teže celotnega modela. Tukaj bi bil verjetno še prostor za še en M motor za premikanje luči. Vidne so dodatne sive kocke (navadne tehnične za boljše osno vpetje, kot tudi tanke, ki so bile največkrat uporabljane za trdnost nosilne konstrukcije). Kasneje ob pogonu se je izkazalo, da je moment na oseh velik in se nosilna konstrukcija kar zvija pod obremenitvijo. Ko so kolesa modela še v zraku, je še vse lepo in prav. Ko daš model na tla, se začne vse tresti in XL motorja spremenita svoj glas na nižje frekvence.
Slika

Tako je nameščena baterijska škatla. Preprosto, samo z dvema osema, ki imata na sredini odebelitev ene enote. V prvem poskusu sem hotel trdno vpeti baterijsko škatlo na pokrov motorja, vendar mi ni nikakor uspelo postaviti baterijske škatle na najnižjo možno lego brez prevelikega kompliciranja. Siv element je zaradi lažjega pretikanja stikala. Škoda, da ni variante baterijske škatle v črni barvi. Sicer je pa že v originalnem modelu kar precej vidne sive barve, predvsem na sprednjem delu modela.
Slika

Kontura baterijske škatle je skladna s pokrovom motorja in se lepo ujema tudi pri samem odpiranju pokrova. Baterijska škatla samega odpiranja pokrova čisto nič ne moti.
Slika

Sprednji zobniški sistem za zavijanje modela se začne čisto spodaj, kjer na dveh sivih tankih ploščah leži M motor. Potem pa preko nekaj zobnikov (tudi preko momentnega, ki naj bi malo omilil končno lego zavijanja, ko mehanizem ne more več zavijati) do glavne osi na krmilo. Prenose med zobniki sem začuda kar zadel, ker je krmilo kar odzivno. Vse ostalo pri zavijanju je ostalo nespremenjeno. Dva sprednja zobnika sta žal vidna skozi masko na sprednjem pokrovu. Dalo bi se ju sicer zakriti, vendar spet dodatna teža. Osebno se mi nista zdela moteča, ker moraš pogledati res čisto od spredaj in spodaj. Glavni odbijač je lepo in zadosti dolg, da prekrije zobnika. In seveda, nekatere bele kocke so že prav lepo rumene in zdaj so rumene lise tam, kjer ne bi smele biti oziroma je linija med belo in rumeno barvo zelo opazna. Ko sem model kupil, sem model razstavil do konca, vse nekovinske kocke opral, pa spet sestavil. Vse kupljene rabljene kocke gredo vedno skozi postopek čiščenja in razkuževanja. Pa brez zamere prodajalcem.
Slika

Pogon za pomikanje modela naprej in nazaj se začne pri dveh XL motorjih. Sledi 90 stopinjski prenos moči na vznoter modela. Že tu so opazne sledi obrabe zobnikov, zamislite si, kako velik moment pride šele na zobnik za pogon diferenciala. S prsti ga je skoraj nemogoče ustaviti.
Slika

Tole je pa detajl končne verzije celotnega pogona naprej in nazaj. En XL motor prenaša moč pred osrednji diferencial, drugi za osrednji diferencial. Zadeva bi delovala v redu, tudi če motorja ne bi imela usklajeni moči oziroma vrtljajev, kar pa se do sedaj še ni zgodilo. Verjetno zaradi vzporedne električne vezave in očitne ponovljivosti karakteristike motorja. Veliko in zares veliko sem razmišljal, kako pripeljati moč direktno na ta osrednji diferencial, kjer bi se potem moč porazdelila na sprednji in zadnji diferencial, vendar mi ni uspelo oziroma bi rešitev zahtevala odstranitev prevelikega dela originalnih kock, pa tudi poseg v potniško kabino. Vedno je bilo nekaj v napoto. Končna rešitev je bila sprejemljiva, le da je moč enega motorja omejena samo na spredaj, enega na zadaj. Že po občutku se čuti, da je večino teže na zadnjem delu modela, zato je en XL motor bolj obremenjen od drugega. Preračuna med zobniki nisem naredil, zato se model premika bolj po polžje, s hitrostjo cca 14 cm/s oziroma skromnih 0,5 km/h, ko gre model naravnost. Ko zavija, se mu hitrost zniža na 80%. Za večjo hitrost bi bilo potrebno zamenjati razmerje med zobnikoma 8:24 na 16:16 pred in za osrednjim diferencialom. Naj omenim, da osemvaljnik ostane v pogonu, če je menjalnik v prestavi, torej je opazno vrtenje ventilatorja za hlajenje na zadnji strani, ki je odvisno od izbranega prestavnega razmerja (nižja prestava hitreje, višja prestava počasneje).
Slika

In za konec še pogled iz potniške kabine (pač kolikor sem lahko potisnil mobilni telefon v kabino). Dejansko, če bi nekdo sedel v modelu prave velikosti, ne bi prav dobro videl na cesto pred seboj oziroma bi videl samo daleč naprej. Drugače je pa demo posnetek delovanja modela tukaj.
Slika


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOD 8880 - Super Car
OdgovorObjavljeno: 16 Mar 2013, 19:25 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2086
Kraj: Ajdovščina
Bravo za dober opis in uspešno "prikrito" predelavo. Tako na pamet me edino čudi, da dva XL motorja ne moreta spraviti dveh kil v malo bolj poskočno vožnjo... :? Jaz bi poskusil že prvi 90 stopinjski prenos izvesti z 20 in 12 zobima zobnikoma. Po sliki se mi zdi, da bi morda uspelo - motorji bi se pomaknili više po vertikali zaradi večjega gnanega zobnika v prenosu. Kar se tiče pa legendarnosti modela (ki ga žal nimam) pa se moram kar strinjati - na prelomu tisočletja sem bil v Legolandu na Danskem in so poleg seta imeli iz samih kock sestavljen isti model v naravni velikosti avtomobila - res mega :slinko: Aja, v kateri prestavi pa imaš, da gre tako počasi?
LP

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOD 8880 - Super Car
OdgovorObjavljeno: 16 Mar 2013, 22:51 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 26 Feb 2013, 21:46
Prispevkov: 10
Prestavna razmerja v menjalniku v tem MOD-u ne vplivajo na hitrost modela, ker gre pogon direktno na sprednji in zadnji diferencial (se vidi na eni izmed zgornjih slik). Na začetku sem razmišljal o pogonu preko menjalnika, celo preko osemvaljnika, pa bi verjetno veriga takoj popustila.
No, sem poskusil še z razmerjem zobnikov 16:16 (namesto 8:32). Ko je model v zraku, se kolesa vidno bolj vrtijo, ko pa ga daš na tla, zadeva počepne in se skoraj ne premakne (tudi ročna pomoč mu ne pomaga kaj dosti). Lahko so vzrok temu tudi baterije (na pol polne), pa bi moral vse skupaj priključiti na usmernik. Tudi ležaji na tem modelu niso gladko tekoči (prevelika zračnost in nevzporednost koles).


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOD 8880 - Super Car
OdgovorObjavljeno: 18 Mar 2013, 09:32 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3571
Kraj: Ljubljana
Veliko MOCev ni namenjenih motorizaciji, ker so narejeni tako, da kolesa poganjajo vso mehaniko in ne da motor poganja kolesa. Zato so upori elementov preveliki in je čudež, da si ga sploh pripravil do premikanja.

Vsekakor zanimiv MOD. Hvala za objavo.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 4 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group