Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 27 Maj 2020, 10:55


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 9 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 27 Feb 2013, 19:28 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1817
Kraj: MB / MS
No, pa sem tudi sam poslikal svojega KTja še preden ga je doletela usoda "razpada na prafaktorje".
Predstavil bi teptalnik snega (po domače ratrag), s katerim teptajo in gladijo sneg na smučiščih. Ideja je nastala že lani, ko smo še upali, da bomo izpeljali zimsko KT tekmo (vendar nam je zagodla narava in ni priskrbela snega, ki smo ga naročili). Teptalnik nima pluga in zadnjega ravnalnika, ker je bil namenjen za tekmovanje, kjer je zelo pomembna teža.
Ker imajo teptalniki zelo široke gosenice, sem se odločil uporabit dvojne in jih med sabo povezal s technic kockami. Širina take sestavljene gosenice je 10 čepkov, ker pa sem se želel držati standardnih pravil KT tekmovanj (širina 25 čepkov), mi je za srednji del ostalo samo 5 čepkov. Pogon je sestavljen iz dveh XL motorjev, vsak poganja eno stran. Oba motorja ženeta zadnje zobnike (kar je bil kar precejšen zalogaj pri taki širini). Prav tako sem želel motorje vsaj malo dvignit, da ne bi "plužili" po snegu, zato je pogonska os motorjev za 1 čepek višje kot je os pogonskih zobnikov. Prenosi od motorja proti gosenicam so 16:20 in 12:20 torej skupaj 12:25 (torej redukcija obratov na polovico).
Gosenice napenja sprednji zobnik, ki je vpet z vzmetjo, hkrati pa ji oporo dajejo 4 kolesa med zobnikoma (ja, vse gume niso enake, ker sem še te komaj nabral, so pa enakega premera :)). Motorja sta zamaknjena za 1 čepek, tako da sem lahko pogonsko os speljal mimo, drugi vzrok pa je to, da je zaradi širine celotnega modela osrednji del širok 4 čepke in 0.5 čepka na vsaki strani za distanco od gosenic. Ta soda širina mi je povzročala ogromno težav, saj so vse nove brezčepkaste technic kocke namenjene za lihe dolžine...
V bistvu je to vse, model ima precej napak, ki se jih še da izboljšat, kljub temu pa se je na KT tekmovanju odrezal precej bolje, kot sem pričakoval. Naslednja različica bo še boljša, ampak drugo leto :)

Še nekaj slikic:

Od spredaj:
Slika

Od strani:
Slika

Od zadaj:
Slika

Brez gosenic (tu se vidi napenjalni del):
Slika

Osrednji del (širina):
Slika

Od spodaj:
Slika

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 27 Feb 2013, 20:23 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Že vidim, kaj mi je bilo všeč na tem modelu: karoserija je razpotegnjena levo in desno daleč nad gosenice, prav tako, kot pri pravem. Edina razlika med tem in pravim je (na prvi pogled), da ima pravi pogonsko kolo-zobnik manjšega premera, kot so nosilna kolesa (tudi technic ima takšna). Če bi bila še kabina malo bolj zaprta, bi tudi od spredaj izgledal resnično odlično. O zelo dobrih voznih lastnostih smo se pa v petek prepričali. Skratka, všeč so mi tekmovalni modeli, ki tudi lepo izgledajo. Ta drugi goseničar še zdaleč ni bil tako lep. Se pa na tekmovanju ni videlo, da je del med gosenicama v resnici zelo nizko postavljen. Ampak na vozne lastnosti po snegu to resnično ni imelo bistvenega vpliva.

Zakaj sta pa dva sprejemnika? Ali eden ne zmore poganjati dveh XL motorjev?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 27 Feb 2013, 21:23 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1817
Kraj: MB / MS
@abnormal
Uporabljena sta stara sprejemnika. Ta imata omejitev 800mA (sicer po nekaterih podatkih tudi do 1000mA). En XL motor zahteva pri normalni uporabi cca 500-550mA, tako da je za "optimalno" uporabo dobro imeti za vsak XL motor svoj sprejemnik.
Druga omejitev pa je baterijska škatla. Vgrajena je omejitev na cca 1400-1500mA, tako da bi npr. za tvojega 6 kolesnika uporabil vsaj 3 stare sprejemnike in vsaj 2-3 baterijske škatle (za max. izkoristek seveda).

Glede kabine se strinjam :D Je bolj "špartanska", imam pa v delu že V2, ki ima bolj močno pritrjene dele s kolesi, hkrati pa ima tudi bolj trden spodnjo del, pa tudi omogoča enostavno odstranitev motorjev in menjavo zobniškega prenosa. Spredaj bo več prostora, tako da se lahko pritrdi kak LA s plugom in bolj realna kabina.

Zobniki pa so poglavje zase. Pravi teptalci imajo enojne in bolj široke gosenice, pri tem pa sem to "simuliral" z dvojnima. Problem pa je v tem, da sem moral narediti tudi dvojne zobnike in dvojna kolesa, ki so nameščena na sredini gosenic. Če bi naredil samo eno vrsto koles na sredini, bi se verjetno gosenice bolj zvijale glede na teren (vendar takrat kolesa ne bi drsela po osrednjem odebeljenem delu gosenic in bi lahko uporabil manjše zobnike).
Sedaj je narejeno približno tako kot mora biti (razmerje premerov) - teptalniki imajo gosenice napete od sprednjega do zadnjega kolesa, v ravni črti (torej ne tako, kot imajo ponavadi tanki - to se je videlo tudi na medvedkovem modelu TTja - tisti, ko se je obračal).
Se pa strinjam da so in kolesa in zobniki malce preveliki, ampak nisem imel nekih platišč, oz koles, ki bi imela na sredini manjši premer, ob robovih pa večjega, tako da bi se gosenice "vsedle" vanje. Takrat bi lahko uporabil tudi manjše zobnike.

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 28 Feb 2013, 13:47 
Odsoten
Technic
Technic
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Sep 2010, 13:26
Prispevkov: 615
Enkratno izgleda ta teptalnik in verjamem, da se ravno tako dobro tudi pelje. Prenosi so narejeni odlično, edino hitrost verjetno ni prav velika. Je pa zato navor toliko večji.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 28 Feb 2013, 13:57 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1817
Kraj: MB / MS
@solta

Ja, sem raje stavil na malo večji navor, ker sem ga doma testiral na čisto svežem snegu, kjer so se prečke na gosenicah lepo vgreznile in je bil potreben tak navor, da sem ga lahko na mestu obrnil. Na tekmovanju pa smo imeli čisto oz. delno steptano progo, nesteptane pa sploh ne, zato ni prišel tako do izraza. Se pa hitrost vidi po rezultatih.

Ko bom imel malo časa, bom dokončal in predstavil tudi prenovljeno kompletno različico (s plugom in gladilnikom), ampak to bo po spomladanskem KFju, ker rabim gosenice za nekaj drugega :)

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 01 Mar 2013, 15:25 
Odsoten
System
System
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Jul 2008, 10:43
Prispevkov: 361
Kraj: Mežica
Zelo mi je všeč sama oblika ker je narejena preprosto a lepo. ;)
Edino ja kot si že sam omenil motorja sta zelo nizko in s tem tudi sta večino časa na tlem , vsaj na snegu

_________________
Lego kocke so zakon, zaj pa rč ka hoč! ;)
Slika
Youtube


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 01 Mar 2013, 15:35 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1817
Kraj: MB / MS
@blaz62
Nista na tleh, ravno prav sta oddaljena od tal. Vozilo se nikoli ne pogrezne globje kot 1L (torej samo prečke), ker je dovolj velika naležna površina glede na težo. Motorji pa so ravno zato tudi malenkost dvignjeni, tako da so ravno na pravi višini.
Motorji se dotaknejo snega samo pri obračanju, ker se le-ta nabere med gosenicama.

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 01 Mar 2013, 18:19 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 18 Apr 2008, 14:17
Prispevkov: 906
Nekaj takega moram narediti za naslednje sneženje. Tokrat sem le malo popravil osnovo od buldožerja 8275 (na gosenice sem dodal prečnike za boljši oprijem), kar pa v celcu ni bilo dovolj. Kot je rekel bpavsic: zaradi omejitev toka je bolj crkaval in ker so imele gosenice premalo površino, je kmalu nasedel. Po steptanem snegu je pa seveda bil car.

Dobra ideja z napenjanjem gosenic in tudi z gumami za amortizacijo. Bom uporabil (pri naslednjem sneženju).


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC - KT SnowGroomer
OdgovorObjavljeno: 04 Mar 2013, 23:15 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1842
Kraj: Ljubljana
Men je pa kabina zelo všeč, ker ima veliko vetrobransko steklo, da je preglednost čimvečja. Malce edino čudno zgleda, ker je zadnji del širši od kabine. V primeru, da bi nardil podvozje samo z enojnimi zobniki in eno široko gosenico, bi lahko uporabil manjše pogonske zobnike in MOCana podporna kolesa, ki bi obdala notranji del gosenice in bi jo s tem tud držala naravnost, da se ne bi stransko upogibala. Dobr si se znajdu s pogonom na tako malem prostoru, s to kombinacijo zobnikov si rešu tud ''višinsko'' razliko :)

Zgleda pa od strani prav carski 8)


LP

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 9 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group