Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 17 Nov 2019, 19:29


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: MOC Žerjav - Crawler Crane
OdgovorObjavljeno: 19 Apr 2009, 14:45 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 18 Apr 2008, 14:17
Prispevkov: 906
Moj žerjav je dokončan. Prenesel je delovanje in bližnje srečanje s tamalim mulcem.

Pa k slikam. Prva je celovit portret. Žerjav ima tri roke, telo in podvozje z gosenicami.
Slika
Slika

Teža žerjava je prevelika. Kot sem že omenil v delovni temi, sem ojačal buldožerjevo pritrditev gosenic, a enostavno ni dovolj. Navkljub vsemu, se žerjav premika brez večjih težav.
Slika
Slika

Kletka telesa, ki povezuje roke, podvozje in utež, mi je zelo uspela. Tudi roke so kompaktne, pogled z vrha na žerjav pa se spodaj (razen za one, ki trpijo za vrtoglavico).
Slika
Slika
Slika

Še par detajlov kletke in podvozja.
Slika
Slika

Kolikšna pa je sploh pošast? Kot sem že omenil, lahko glavna roka doseže 122 cm višine, v primerjavi s klasiko pa je spodaj, pri čemer je 8288 spredaj.
Slika

Več tudi večjih slik si lahko (po objavi) ogledate tule.


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 19 Apr 2009, 17:00 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1820
Kraj: Ljubljana
Hehe, sam podvozje je pa počepnalo ko stara kura...se strinjam z Jernejom za studed podvozje :wink: Kolk pa je skupna teža tega žerjava?

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 19 Apr 2009, 17:33 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 18 Apr 2008, 14:17
Prispevkov: 906
Podvozje je grozno švohotno. A imam opravičilo. Ko sem začel, nisem vedel, do kje bom prišel in podvozje je bilo delano za skoraj pol manjše in precej lažje dvigalo.

Glede uteži imam problem, saj sem svojega suma že razdrl, tako da niti ohišja niti uteži ne morem uporabiti. A bom še malo razmislil o drugih načinih.

Teže ne morem ugotoviti, ker tehtnica ne dela (ne, nisem nanjo stopil, temveč je zmanjkalo baterij :) ). Hvala za kran, bom pogledal, na prvi pogled pa zgleda kot revija za prave fante :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 05 Maj 2009, 10:05 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 18 Apr 2008, 14:17
Prispevkov: 906
Zaradi res šibkega podvozja mojega žerjava, sem tega predelal v čepkasto tehniko. Seveda sem za varnost naredil malce večjega in precej robustnejšega. Tule je verzija 1.1:
Slika

Na žalost nisem uspel skriti motorje za pogon gosenic kar v ohišje, ampak so "prilepljeni" ob gosenice. Rešitev ni elegantna, je pa trdna.
Slika
Slika

Dobra novica je tudi to, da je podvozje res trdno in se pod povečano težo ne upogiba. To je prednost kock s čepi, ki jih je mogoče dokaj preprosto spajati v vseh smereh in narediti učinkovito škatlasto konstrukcijo.
Slika

Pri razdrtju prejšnjega podvozja je tako ostalo par kock, ki sem jih izkoristil za podaljšanje prednje roke. Sedaj je žerjav malo bolj v merilu. Največja višina je 150 cm, iztegnjen v vodoravnem položaju (od glave do repa) pa meri 183 cm. Prednja roka meri 138 cm.
Slika

Zaradi povečane teže sem moral dodati uteži in povečati kontra-navor na roko.
Slika
Slika
Slika

Poleg ostalega sem ojačal zadnjo roko in ohišje. Uteži so le iz lego elementov in zaenkrat zadostujejo. Še posebej zato, ker sem popravil tudi turntable, ki ima sedaj večjo in gladkejšo naležno površino ter je tako sposoben prenašati večjo silo. Predelal sem tudi razmerja pri vitlih, da so ti hitrejši. A hudič je v podrobnostih in vsaka povečava žerjava prinese dodaten napor za vitle

Pomanjkljivosti, ki bi jih bilo potrebno odpraviti so naslednje:
- že omenjeno skritje motorjev v ohišje podvozja/gosenic
- skritje motorjev nadgradnje v ohišje
- optimirati hitrosti vitlov in s tem gibanja žerjava za hitrejše, a še vedno zanesljivo, delovanje

A moram priznati, da se je vseeno lepo igrati z žerjavom, še posebej zaradi daljinskega upravljalnika :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 05 Maj 2009, 10:44 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1820
Kraj: Ljubljana
Fajn si predelu podvozje, čepkasti beami so res bolj trdni pri spojih ja! Sem pa opazu že prej, da pri gosenicah ta glavna rumena zobnika nista v isti višini kot podporna kolesa na sredini gosenic. To za žerjav sploh ni dobr, ker maš dejankso oporo prav na zadnjem podpornem kolesu namesto na rumenem zobniku. Torej se bo pri iztegnjeni roki prej prevrgu, kot bi se pa sicer.

Za vitle rabiš polža, ker ima avtomatsko zavoro, pa počasno navijanje. Itak je pr teh velkih žerjavih treba upoštevat počasnost, drgač bo gravitacija močnejša :wink: Ne vem za vas, ampak ko sm v živo gledu 700 tonskega orjaka, ki je dvigoval tovor, se je vse premikal ful počas, kar je logično, ker so sile ogromne in se o večji hitrosti ne moremo pogovarjat. Pa isto je pr teh 2m žerjavih. Vse je isto, če boš prehit obrnu zgorn deu, se bo prevrgu, če boš prehit navil vrv, se lahko utrga itd...

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: MSN [Bot] in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group