Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 14 Okt 2019, 19:46


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: MOC HONDA REPSOL RC213V
OdgovorObjavljeno: 07 Okt 2019, 23:04 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 26 Feb 2013, 21:46
Prispevkov: 9
Sezona 2019 se izteka, zmagovalec je pa že znan. Tokrat je na vrsti predstavitev motocikla v najbolj prepoznavnih barvah, Honda RC213V Repsol, ekipe HRC. Gre za motocikel s štirivaljnikom, v postavitvi V, s prostornino enega litra. Model je izveden v merilu 1:7, kakor so določala kolesa, ki so na voljo, s številom kock okrog 650. Skupna teža 480 gramov. Časovni okvir je bil cca 8 mesecev, od ideje do končne izvedbe. Lego ima v ponudbi kar nekaj setov motociklov, iz serije Technic, kot so 8420 Street Bike, 42063 BMW R 1200, 42036 Street Motorcycle, 42007 Moto Cross Bike, 8051 Motorbike, 8422 Circuit Shock Racer.

Slika

Pri oblikovanju se je pazilo na razmerje dolžina, višina, širina, kot tudi sami nagibi delov, ki dajejo obliko motociklu, skladno s fotografijami pravega. Širina motocikla je 9 čepkov. Lahko bi bila tudi 10, če bi bil enojni zadnji amortizer prešibak (o tem nekoliko kasneje), ali nekolika širša izvedba štirivaljnega motorja. K sreči so barve za aerodinamične dele motocikla (plastika) na voljo pri Legu (rdeča, bela in oranžna), kot tudi same linije motocikla. Želja je bila, da se naj ne bi uporabile nalepke. Zato je mogoče na trenutke dolgočasna, tribarvna površina. K sreči napis Repsol na beli podlagi nekako sledi tehnični konstrukciji samih panelov, kot pri pravem motociklu. Motociklu pripada tudi ročno držalo, ki motocikel drži pokonci. V boksih uporabljajo takšne, ki imajo spodaj vsaj štiri vrtljiva kolesa, da motocikel lažje zapeljejo v bokse. No tukaj je pač stari, ročni nosilec, ki zagrabi in dvigne zadnjo os.

Slika

Pogled od zgoraj pokaže zelo podolgovati obliko, ki sprva nekoliko čudno izgleda, vendar je podobno tudi pri ostalih vozilih, saj jih ponavadi gledamo s strani in ne od zgoraj. Model je dokaj trden in je zelo primeren za igro. Deli ostajajo na mestu in funkcionalni elementi opravljajo svoje delo. Opazna je nekoliko drugačna širina pri sprednjih vilicah, ki je 6 čepkov, predvsem zaradi zavornih diskov. Lego ima ponavadi širino med sprednjima amortizerjema 5 čepkov.

Slika

Sprednja maska je bila zahtevna, lahko bi bolje izpadla, tudi z ali brez oranžne palčke na sredini, vendar je rešitev obstala kot končna. Tukaj bi moral Lego izdati kakšno novo tehnično kocko, panel, prozorne barve, mogoče malo večje širine, 4 ali 5 čepkov. Zadeva pa je taka, da brez oranžne palčke sicer steklo stoji, vendar se pri igri kaj hitro premakne. Tako pa je fiksirana. Sprva je bila oranžna palčka moteča, zdaj pa ni več. Mogoče bi lahko šlo tudi s prozorno palčko, samo je cena hudičevo visoka. Zadnja guma je primerno široka, vzeta iz seta 8420. Tej se reče prava zadnja guma. Da jo vikaš. Lego bi lahko to zadnjo gumo spet začel uporabljati. Uporaba tanjše zadnje gume nekako ne pomaga k izgledu moči na zadnjem kolesu. Set 8051 izgleda bolj kot moped. Pa brez zamere. Titanova izpuha sta dva: eden stranski, drugi pa sredinski, takoj za sedežem, nad zadnjo gumo.

Slika

Sprednji amortizerji so klasični, zavorni diski so pokrovi platišč iz seta 8145. Pri pravem motociklu se plastični deli okrog kolesa pomikajo gor in dol skupaj s kolesom. Tega tu ni, tako da so pokrovi pritrjeni na zgornji del in so statični s krmilom, in se premikajo levo in desno s krmilom. Nameščeni so višje, da sprednja guma pri uporabi amortizerjev ne udari v »blatnik«. Hladilniki pred motorjem niso nameščeni. Ocena je, da Technic seti tega ne potrebujejo (namreč uporabe navadnih kock). Platišča so oranžne barve, vendar so trenutno na voljo samo v prozorni oranžni. Prava oranžna platišča bi bila veliko lepša, vendar tudi ta prispevajo k prepoznavnosti.

Slika

Zadnji del motocikla, vilice, pogon in kolo so močni in zato všečni. Ščitnik zadnjega kolesa se premika s kolesom in pri delovanju amortizerja ščitnik ne udari v zgornji del. Potek verige se vidi, ki gre skozi okvir do štirivaljnika. Tega Lego do sedaj še ni uporabil (veriga skozi okvir do notranjega zobnika) oziroma ga je delno pri starem setu 8422. Opori za nogi za zadnjo zavoro in prestavno ročico sta statično pritrjeni na okvir in se ne premikata pri gibanju zadnjega kolesa. Dodatna vzdolžna tehnična kocka doda k debelejšemu izgledu zadnje vilice. V realnosti je zadnja vilica zelo močna. Sam okvir je narejen iz aluminija, zato je sam okvir v svetlo sivi barvi. Oblika okvirja skuša slediti krivuljam izvirnika.

Slika

Druga stran zadnjega dela motocikla kaže na zadnji, manjši zavorni disk in na stranski izpuh, ki je prav tako statično pritrjen na okvir motocikla.

Slika

»Goli« motocikel brez aerodinamske plastike (naked bike) pokaže več drobovja. Vidna je umestitev V4 motorja ter pogonski del z verigo. Vsi štirje bati v cilindrih se ustrezno premikajo z gibanjem zadnjega kolesa. Težko je bilo zadeti višino in lokacijo zobnika, ki prenaša pogon z verige naprej do motorja (seveda v realnosti gre ravno obratno). Zadeva deluje tudi, če se zadnje kolo premika gor in dol. Zdi se, da je tudi v realnosti motor obešen na okvir. Okrog motorja je še nekaj prostora za razne dodatke, kot prej omenjeni hladilnik motorja, mogoče menjalnik.

Slika

Brez plastičnih delov in z odstranjenim motorjem se vidi oblika okvirja. V realnosti se okvir na zgornjem delu zalomi, kar se vidi tudi na modelu. Vidi se tudi, da zadnji amortizer deluje samo v sklopu okvirja in ni nameščen na nosilec sedeža in zadnjega dela, kot to ponavadi uporabi Lego pri svojih setih. Motor V4 s tistimi T kockami malo čudno izpade, ampak drugih kock, ki bi imele pravo dolžino pri ojnicah in cilindrih ni. Možnost bi bila uporabe klasične kocke za V motorje, samo potem bi morala biti širina motocikla 10 čepkov (motor 8 čepkov: cilindri 4 čepki, 1 za nosilec cilindrov, 1 za zobniški prenos, 2 za aerodinamiko na obeh straneh).

Slika

Ideja pri snovanju modela je bila, uporabiti čimbolj podobne rešitve iz realnosti, kot tudi samo zasnovo in obliko motocikla. Vse se je začelo z oblikovanjem zadnjega amortizerja. Honda ima tako imenovani Pro-Link zadnji amortizer, kjer z zanimivim ročičnim mehanizmom rešuje zadnje vzmetenje. Največja težava pri oblikovanju rešitve vzmetenja je bila zračnost v oseh in zatičih, zato je vzmet nekoliko prednapeta.

Slika

Pogled s sedeža nakazuje na nekoliko premajhno sprednjo masko (za dobro zavetrje), krmilo izgleda zelo široko, vendar imajo tudi pravi motocikli takšno širino. Seveda pravi rezervoar za gorivo ni tako širok proti koncu, ampak se zoža, da noge lahko stisnejo motocikel. Druge variante kot te zaenkrat ni, predvsem, kako drugače izpeljati zadnji del rezervorja. Bolj je bil poudarek sledenja obliki s strani.

Slika

Barvno usklajenost presodite sami. Zadek se mi zdi je še kar ujet, problematični je del pod sedežem, kjer so pri pravem nekakšne bele črte (Lego bi to rešil z nalepkami). Prav tako je spodnja plastika oziroma karbonska vlakna pod motorjem v znamenju tistega energičnega bikca, ki je bolj temno modre barve, v kombinaciji z oranžno (vsaj tako je videti v sezoni 2019) Drugače je pa kratek video tukaj. 93., srečno!


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC HONDA REPSOL RC213V
OdgovorObjavljeno: 08 Okt 2019, 08:11 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3550
Kraj: Ljubljana
MOC vreden vseh pohval. Bo viden na KF? Ne bi se branili tega lepotca videti v živo.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC HONDA REPSOL RC213V
OdgovorObjavljeno: 08 Okt 2019, 08:25 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2157
Lepo! Lahko bi bil tudi originalni set.

Morda bi se splačalo potruditi še z nelepkami?

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC HONDA REPSOL RC213V
OdgovorObjavljeno: 12 Okt 2019, 09:57 
Odsoten
System
System

Pridružen: 04 Jun 2009, 21:47
Prispevkov: 225
Kraj: Ljubljana
Uau! Ni ravno moja tematika, a sem navdušen.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC HONDA REPSOL RC213V
OdgovorObjavljeno: 14 Okt 2019, 14:17 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2095
Kraj: Ajdovščina
Odlično uspela barvna shema brez nalepk! :cool2:

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 5 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group