Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 11 Dec 2019, 13:27


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 16 Apr 2015, 00:09 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2092
Kraj: Ajdovščina
Živjo,
tole temo načenjam na pobudo kolega Subixa v povezavi s fotografijami v tej temi.

Najprej naj povem, da nisem nikakršen "profi", ampak zgolj samouk, ki občasno kaj preberem in povprašam kolega, ki se malo bolj resno bavi s fotografijo in predvsem veliko poizkušam. Ko nekaj uspe, poskušam to ponoviti in naprej izpopolnjevati. Ker pa fotografiram (MOCe ali OOBje) bolj ali manj v daljših časovnih intervalih, po malem tudi vsakič odkrivam toplo vodo.

Na vprašanje, kako najbolje posneti (in obdelati) fotografijo naših kreacij, ni univerzalnega odgovora in jaz ga tudi ne bom našel :dedi: Bom pa poskušal razložiti (v svojem nakladač stilu), kako jaz to počnem in upam, da bo še kdo pristavil svoje... Bom šel kar po točkah:

1. SVETLOBA:
Po mojih izkušnjah nastanejo najlepše fotografije (oz. najbolj obdelovalne) brez vsakega "fleša" in eksternih luči, ampak ob dobri difuzni dnevni svetlobi. Idealen prostor pri meni doma bi bila dnevna soba, kjer dobivam svetlobo z večjega panoramskega okna in manjšega francoskega balkona. Zaradi prometa v času najboljše svetlobe ponavadi ta lokacija odpade. Tako imam zadnjega 3/4 leta svoj mali foto studio v svoji LEGO sobici, ki je kljub majhnosti precej svetla (balkonska vrata, žal samo na eni strani) in belo pohištvo ter stene - ja malo je sterilno ampak deluje. Za predstavo prilagam eno slabo fotko z mojim trotlom, iz roke, z bliskavico, pa še tisti reflektor sipa svoje rumenilo naokrog...
Slika

Kot lahko vidite, imam nad delovno mizo neonsko lampo, precej časa pa sem se mučil tudi z dvema "hobi program" reflektorjema, ki sem ju obračal v vse možne smeri, da bi čim bolj izničil sence. Z rezultatom nisem bil nikoli ravno preveč zadovljen - luči niso bile primerne, za direkt osvetlitev preveč močne in fotografijam so dodale preveč topline/porumenelosti.

2. FOTOAPARAT in OPREMA:
Verjetno se da z vsakim aparatom v dobrih svetlobnih pogojih narediti precej dobro fotografijo. Ampak s stojalom in DSLR kamero se da gotovo še boljše. Za moje "trotl" kamera fotografije si lahko pogledate moje starejše objave, nekje do junija 2014. Kasnejše objave so posnete z izposojeno (kot kaže za nedeločen čas, GRAZIE PERO!) DSLR kamero Canon EOS 450D in s 50 mm objektivom Canon, to je pa tudi vse, kar bi o teh dveh znal povedati. Kolega pravi, da objektiv ni ne vem kako ekstra, kamera pa je njemu že lep čas ležala v omari...Nekaj težav ima zaradi objektiva, ker večje stvari v tisti mali sobi težko dobim not oz. tiščim fotoaparat že skoraj v omaro.

Stativ mi je glede na to, kako fotografiram, obvezen in sem ga dobil pod zadnjo božično smreko, je pa iz LIDLA za ca 30 ojrov menda - poceni roba, ampak mi zadošča.

Za ozadje uporabljam rolico belega ploterskega papirja širine 90 cm, ki jo spustim z omarice na mizi preko mize do tal (glej zgornjo sliko - rolica je za lučjo nad mizo :) ) Na zalogi imam tudi črno "platno" za pokrivanje vrtov, a sem ga do zdaj uporabil samo pri fotografiranju MANa M1001 s trotlom.

Za primerjavo z zgornjo fotografijo še ena, tudi neobdelana, s podobnim motivom, v isti sobi, na stativu, z DSLRjko, brez fleša, sicer bolj podnevi kot zgornja. Vidi se, kako objektiv ostri bolj ali manj eno ravnino, ozadje pa se postopoma megli, po večini mi je to všeč.
Slika

3. OBDELAVA FOTOGRAFIJ:
NEOBHODNA! Brez vsaj nekaterih popravkov slike raje niti ne objavim (no nekatere v tem prispevku so nedotaknjene).

4. ZADNJE STANJE MOJE STROKE (The Red Pitbull Terrier):
Za fotografiraje Pitbulla sem poskusil nekaj novega:

Čas fotografiranja: pozno sončno popoldne, ko je sonce že skoraj začelo zahajati, za zadnje fotografije v nizu je bilo že precej premalo svetlobe.

Osvetlitev: samo naravna, brez luči, brez fleša.

Nastavitve fotoaparata:
AV mode (prioriteta zaslonke), F11, ISO 100, avtomatski fokus objektiva, nevtralna nastavitev barv, zajem posnetka z 2 sekundnim zamikom, da se aparat na stativu umiri, hkrati zajemam RAW format + 12 Mpx jpg z najboljšo ločljivostjo (to sem izluščil iz nekaterih predlogov na EB forumu in zame to funkcionira)
Pri teh nastavitvah, aparat glede na svetlobo "preračuna", koliko časa bo imel odprto zaslonko. Pri nekaterih posnetkih so bili časi tudi 30 sekund, mislim da teh nisem uporabil sploh! Pri teh časih že jaz skoraj nisem več videl, kako bo šele kamera :-)

Obdelava:
Uporabljam PS CC2014. Tudi tu se imam zgolj za malo boljšega začetnika. Postopek, ki ga prakticiram pa je sledeč:
- ko odprem RAW format, mu najprej popravim ravnovesje beline (white balance), tako da mi je na oko všeč (kot rečeno, strokovna podlaga je uborna), ostalih milijardo možnosti niti ne škljocam...
- sliko nato v PSju obdelam običajno z nizom ukazov pod "image/adjustments": auto contrast, auto tone, auto color - slednja dva le, če mi je učinek všeč, sicer ne
- običajno nato napadem preveč senčene dele z ukazom "image/adjustment/ shadows/highlits" kjer rahlo posvetlim podosvetljene dele
- sledi pedenanje ozadja: običajno z "magic wand" orodjem z različnimi nastavitvami tolerance čim bolj natančno izberem ozadje in samo ozadje posvetlim z orodjem image/adjustment/curves
- nato še vedno označeno ozadje od zunanjega roba slike proti objektu brišem z radirko različnih prosojnosti, da se znebim kakih premočnih senc in podobno
- sliko na tem koraku (lahko tudi že prej) obrežem
- ob koncu potem preko tako obdelane slike navlečem še filter/smart sharpen orodje, ki izboljša ostrino slike - ni pa za pretiravat, ker slika potem lahko "zašumi"
- občasno korigiram še ravnovesje barv, ampak iščem boljše variante za nižanje posameznih tonov..., pa verjetno poskušam vsake toliko še s čim.

5. KOMENTAR slik Pitbulla:
Hvala še enkrat vsem za pohvale, ampak bi šlo po moje še veliko bolje. Na račun daljših časov zaslonke, se mi zdi, da je rdeča barva malo preveč spražena, predvsem pa bi se rad naučil izničenja rožnatega podtona v korigiranem ozadju...predlogi? Glede senc, ki jih pa meče objekt - kolega, ki mi je posodil kamero, ima doma manjši studio in uporablja eksterne fleš dežnike in zelo kratke čase zaslonke - objekti so praktično brez ene sence, kar mi je res všeč, a se zaenkrat še ne bom vrgel v nabavo zame relativno drage opreme, ker ne vidim smisla za 3-4 MOCe in nekaj OOBjev letno...je treba najprej kocke shrčkat :roll:

6. Praktični primeri:
Za konec še par originalnih posnetih slik in obdelane slike - nastavitve fotoaparata so bile kot opisane, obdelava pa tudi približno tam-tam:

Original 1:
Slika
Obdelana 1:
Slika

Original 2:
Slika
Obdelana 2:
Slika

Original 3: (tu sem že prižgal halogenke na stropu (vse rumeno)
Slika
Slika
Obdelana 3:
Slika

Upam, da sem bil komu v pomoč in se še enkrat opravičujem vsem, ki ste v tem bolj podkovani, za moj "indijanski" pristop in rabo bolj opisnih izrazov, kot pa strokovnega fotografskega izrazja. Se priporočam tudi za vaše nasvete oz. deljenje izkušenj.
LP, miha

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 16 Apr 2015, 08:19 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3590
Kraj: Ljubljana
Hvala za opis izkušenj in načina dela.
Ker nimam DSLR (torej nimam RAW) in ker slikam v kleti, kjer je majhno okence vir svetlobe, se moj nabor možnosti zoži na slikanje s flešem in obdelavo slike. Kar mi daje slike približno kot je tvoja Original3 s kakšnim odbleskom od fleša.
Anakin mi je enkrat finto pokazal, da daš na fleš mlečno belo škatlico od rolice filma in je dober difuzor. Precej pomaga pri odpravi odbleska in je zastonj. Če kdo rabi naj pove, jih imam doma viška.
Bo teba PS instalirat za takele hece pri obdelavi. In se ga naučiti uporabljati. Ter pogruntati, kako stativ uporabit v mojih prostorskih zmožnostih.

Ali pa manjše zadeve odnesti drugam na slikanje. Velikih dioram za KFje ne bom prenašal okoli.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 16 Apr 2015, 08:49 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Jan 2010, 12:42
Prispevkov: 1374
Kraj: Domžale
Hvala za tale opis. Moj pristop pri slikanju je podoben tvojemu in taki in podobni nasveti pridejo prav.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 16 Apr 2015, 10:18 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2092
Kraj: Ajdovščina
@Subix: Sem enkrat poskusil s podobnimi nastavitvami na trotl kameri. Rezultat siver ni bil enako dober kot z DSLRjem, ampak imaš vseeno izhodišče za popravke v PSju. Problem bliskavice je, da dela relativno ostre sence, če pa fotkaš na stojalu s prioriteto zaslonke (AV), so tudi tiste sence, ki so prisotne precej mehkejše...

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 16 Apr 2015, 10:57 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2178
Jaz uporabljam podobno opremo in podoben setup.

Aparat je Canon EOS550D, ki ima še LiveView, kar pride zelo prav, ko je aparat na stojalu (LiveView je funkcija, ki omogoča "živi" predogled slike, torej pri nastavljanju pozicije fotoaparata ni treba gledati skozi kukalo).

Objektiv uporabljam kar Canonov "kit" 18-55. Imam sicer tudi fiksnega 50mm, a ker imam v prostoru, kjer to delam, bolj malo prostora, mi hodi narobe če moram celo stojalo prestavljat naprej in nazaj, da lovim kader.

Prostor je v kleti, kjer imam večino lego šare. ko se spravim slikat, dam na mizo in steno po eno polo "šeleshamer" papirja. Naravne svetlobe ni, saj pravega okna niti ni, tako da uporabljam dve namizni luči, nameščeni levo in desno od mesta slikanja, nad tem pa je še močna (300W) stropna luč. Uporabljam enako Lidlovo stojalo kot miha, ali pa slikam iz roke (recimo foto od zgoraj ali kakšen detalj). Uporabo stojala zalo priporočam, saj omogoča slikanje z zelo malo svetlobe, zaprto zaslonko itd...

Slikam vedno z 2 sekundnim zamikom, da se aparat umiri. Čas tako ni važen, oziroma je vseeno ali ga aparat določi par stotink ali par sekund, saj je zaradi stativa slika veno nerazmazana. Zelo važna pa je izbira zaslonke. Ta po eni strani določa globinsko ostrino oziroma, po domače povedano "zamegljeno ozadje". To zgleda fajn, a hkrati pomeni da je ravnina, v kateri je slika res ostra, zelo ozka in je zelo verjetno, da to lep del slikanega objekta neoster. Načeloma velja pravilo, da z višino številke zaslonke raste tudi širina uporabne (ostre) ravnine. Tipične številke zaslonk se gibljejo med 3,5 in 22, pri boljših objektivih tudi nižje. Objektivi brez zooma, kot je Mihatov F50, grejo načeloma z številko še precej nižje, recimo do 1,8.

Zaradi globinske ostrine je torej priporočljiva uporaba višje zaslonke. Upoštevati pa je treba še da se sama ostrina objektiva zelo spreminja z nastavitvijo zaslonke in zooma. Sploh pri cenejših objektivih lahko ta zalo varira in ker gre za ostrino v samem fokusu, ta zelo vpliva na kvaliteto slike, zato je fajn poiskat kakšen test objektiva in pogledati kje se najbolj obnaša.

Moj EF-S 18-55 objektiv ima recimo območje zaslonke od 3,5 do 22. Pri 3,5 je kakovost slike najslabša, potem pa počasi raste. Pri 6,3 je recimo že ok, najbolje pa je pri 8,0. Nad to vrednostjo kakovost slike že pada, res pa je da se dobi malo več globinske ostrine, tako da je treba najti najboljše razmerje.

Podobno je z nastavitvijo zooma. Ta zna precej poslabšati sliko, kar se lapo vidi tudi v (ne)kvaliteti slik trotlzihr aparato z 30x in podobnimi zoomi. Pravilo je da se nikoli ne slika v skrajnih lega, torej pri največjem ali najmanjšem zoomu (goriščni razdalji). Pri meni gre aparat recimo od 18-55, najlepša slika (tudi dokazano z alaboratorijskim testom) pa je pri 35 mm.

Objektiv, ki ga uporablja MajklSpajkl (EF-50) teh težav nima, saj nima zooma in je že zato slika precej boljša. Ker podpira nižje zaslonke (1,8-22) pa je tukaj "sweet spot"oziroma najlepša slika nižje, po testih nekje pri 6,3. Pri slikanju z zaslonko 10 je zato globinska ostrina boljša, sama slika pa malo slabša.

Nastavim si še Whitebalance in sicer z belim listom papirje, s katerim se nato kalibrira aparat v točno taki osvetlitvi kot jo imamo, a ker ne vem koliko aparatov ima to funkcijo, se ne bo spuščal v kakšno daljšo debato. Vedno pa (v teh pogojih) uporabim nastavitev ISO 100. Časi so zato nekaj daljši, a z stojalom to ni problem.

Slikam vedno v RAW, tako da ostale nastavitve niti niso pomembne. Slike nato uvozim v program Adobe Lightroom, ki je namenjem prav post-obdelavi slik in je začetnika bistveno lažji za uporabo od photoshopa, hkrati pa še vedno omogoča vse potrebne funkcije. Najprej popravim sliko obrežem (če je potrebno) in popravim white balance (tudi samo če je potrebno), nato osvetlitev, sence, preveč bele dele in ostalo. Slika je v teh pogojih načeloma zelo ostra (zaradi uporabljene idealne zaslonke) in brez šuma (zaradi ISO 100), tako da kakšne korekcije ni potrebne.

Sliko izvozim, pomanjšam in to je to. Za forumsko ločljivost 800x600 je itak marsikaj od zgoraj napisanega brez pomena, saj z pomanjšanjem izgubiš večino podrobnosti.

Če slika iz roke, je zadeva seveda popolnoma drugačna. Tukaj se rabi čas največ 1/30 sekunde če ima aparat stabilizator oziroma vsaj 1/125 če ni (odvisno od fokusne razdalje). Ker je pri teh časih svetlobe premalo, je traba odpirati zaslonko (uporabiti manjšo številko zaslonke), kar spet pomeni slabšo kvaliteto slike in manjšo globinsko ostrino, dostikrat pa še to ni dovolj in je treba zvišati ISO, kar spet prinese več šuma. Zadeve reši fleš, katerim se da rešiti marsikaj, a so zato robovi senc malo bolj ostri, treba pa je paziti tudi na odsev fleša.

Če povzamem, slikaj z naslednjimi nastavitvami:

-s stojalom: čas: avtomatsko, zaslonka 8.0, ISO 100, brez fleša (razen včasih)
-iz roke z flešem: čas: 1/200 zaslonka 5,6, ISO 400
-iz roke brez fleša: čas: najmanj 1/30, zaslonka 3,5, ISO 1600

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 16 Apr 2015, 12:26 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2012, 21:17
Prispevkov: 2092
Kraj: Ajdovščina
Uuu, hvala Cwetqo, zdaj vsaj malo bolj razumem ozadje vsega, bom pa poskusil z nižjim F-om kot praviš, da naj bi bil bolj idealen za moj objektiv.
Lp, miha

_________________
It's not me, it's my alter LEGO!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 16 Apr 2015, 20:07 
Odsoten
Moderator

Pridružen: 23 Jul 2012, 12:54
Prispevkov: 1181
Našel sem eno tabelico (splošno za DSLR in njihovo steklovino), pri kateri zaslonki bi naj bila ostrina največja. Bom potestiral na dveh objektivih.
http://www.kenrockwell.com/tech/focus.htm

Drugače pa tudi stari kompakti imajo RAW in iskanje beline itd..canon s45 recimo... kup nastavitev.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 17 Apr 2015, 07:44 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1741
Kraj: MB / MS
Saj pri kompaktih ni toliko problem RAW. Bolj je problem šum. Moj Canon SX1 IS je s FW upgradeom dobil tudi RAW, ampak je problem, da razen pri sončnem dnevu in res dobri osvetlitvi, dela slike slabše, kot da bi jih delal s telefonom... Tudi če ISO "zaklenem".
Včasih je sicer bilo veliko odvisno od vrste senzorja (CCD vs. CMOS), vendar so se CMOSi toliko izboljšali, da ni več očitne razlike. Ravno v senzorju pa je tudi ena izmed prednosti DSLRov pred kompakti, saj so ti v zrcalno refleksnih praviloma površinsko večji pri nič kaj večji resoluciji v primerjavi s kompakti. S tem tudi piksli niso tako "natlačeni" in je posledično tudi šum med piksli manjši -> lepša slika. Seveda pa je tisto glavno v optiki.

Jah... enkrat... ko bomo veliki... bomo tudi DSLRa imeli :)

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 17 Apr 2015, 08:05 
Odsoten
Moderator

Pridružen: 23 Jul 2012, 12:54
Prispevkov: 1181
Pri kompaktih je pač pomebno, da je res dovolj svetlobe - tako kot recimo tudi pri telefonih, ker je optika manjša.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 17 Apr 2015, 14:42 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2178
Zalo dober price/performance so t.i "mirrorles" aparati. Gre za aparate, ki imajo senzor enake velikosti kot DSL-ji, a so brez mehanskega zaklopa in aparat čas osvetlitve nastavlja programsko (pri dslr-ju je to čisto mehansko, z odpiranjem zaklopa). Aparati so zato manjši, lažji in cenejši, slike pa so ravno tako vrhunske oziroma vsaj tako dobre kot pri vstopnih DSLR-jih. Imajo tudi izmenljive objektive, ki pa niso kompatibilni z DSLR, a je v večini primerov dovolj že osnovni KIT objektiv. Prav tako imajo dobre akumulatorske baterije, ki zdržijo še dlje (ker ni mehanskih motorčkov). Velikost je na ravni malo večjih žepnih aparatov in manjša kot pri "orenk" kompaktih.

V primerjavi z DSLR-jem imajo tako aparati največjo pomanklivost v bolj skromnimh kontrolah in manj gumbih (za večino stvari je treba v meni) in v manjši izbiri opreme, nekatere pa moti tudi odsotnost optičnega iskala. Če povzamem, je tak aparat bolj primeren za tiste, ki slikajo večino na "auto", DSLR je pa bolj za tiste, ki se igrajo.

Najdlje je v tem sony in recimo kak NEX3 se zna dobiti že za manj kot 300eur, z malo boljšim objektivom pa recimo 400eur.

V čem je "fora" oziroma zakaj ljudje ne kupujejo več tega? Zato, ker imajo ti aparati iz čisto fizikalnih razlogov zelo malo zoom-a, nekateri nič (s fiksnim objektivom), večina 3x in redki 10x (a je v tem primeru vse skupaj že precej veliko.

Ker ima aparat tako velik senzor, mora biti namreč tudi objetkiv sorazmerno daljši. Če ima kompakt recimo senzor širok 5mm, mora biti za 20x zoom objektiv dolg 5x20 = 100mm oziroma 10 cm. Pri mirrorles aparatu, je senzor širok 18mm, pri 30x povečavi pa bi zato moral biti objektiv dolg 540mm.

In ker ljudje padajo na cifre v reklamah, raje kupijo kompakta kot pa kak tak aparat, potem pa jambrajo nad šumom, svetlobo itd... V praksi je itak tako, da kvalitetno sliko lahko bolj kropaš in prideš na isto kot pri kakšnem hujšem zoomu.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 17 Apr 2015, 21:38 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms

Pridružen: 28 Mar 2008, 16:31
Prispevkov: 5331
Kraj: Ljubljana
Človek hoče dobro, a žal s tem doseže le to, da se začne folk ob to spotikat.
Sem pobrisal svoje veleume in vaše klobasarije, ki so temu sledile.
Uživajte dalje.
LPG


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group