Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 08 Dec 2019, 02:59


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 17 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 16 Nov 2014, 22:20 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 10 Nov 2014, 14:09
Prispevkov: 5
Pozdravljeni

pred dnevi sem ponovno sestavil Crawlerja in sem opazil da nekam čudno izgubi moč. Ko sem ga kupil sem ga mogoče vozil na okoli vsega skupaj kakšne pol ure, nič posebnega, čez kakšno knjigo ali dve, ga nisem veliko testiral, potem sem ga razstavil za dele. Motor od takrat ni bil nič v uporabi.

Sedaj po cirka dveh letih sem ga ponovno sestavil, ter poskusil malo težje ovire in vzpone, a glede na mnoge youtube filmčke se mi zdi da kljub vsemu niso bile "prezahtevne". Namreč crawler v vzponu na klanec kar naenkrat izgubi moč, moti me to da če ga ugasnem in ponovno poskusim zmore, potem pa v drugem ali tretjem poskusu spet izgubi moč. Včasih se zgodi tudi na ravnem. V vzratni vožni še toliko prej. Poleg tega pa se sliši iz elektronike crawlerja nek čuden visok pisk, ki traja še kakšno sekundo ali dve po izpustitvi ročke na daljincu

Še youtube video težave
http://youtu.be/MP2tAms1XWA

Baterije so polne, diferenciali pravilno obrnjeni ... ker se nisem veliko z njim igral ob nakupu me zanima če je to normalno delovanje ali je to že mogoče kakšna napaka? Nekako se mi zdi da meter dolg vzpon na 21cm visoko pručko ne bi smel biti problem. Se je že kdo srečal s čim podobnim?

Hvala in lep pozdrav


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 17 Nov 2014, 08:37 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3585
Kraj: Ljubljana
Ali imaš mogoče več sprejemnikov doma in nisi uporabil V2 ampak V1 verzijo? Lahko so malo prazne baterije ali oksidirani kontakti v BBju. Lahko si ga kje tako sestavil, da je kakšna os stisnjena in 'bremza'.
Mogoče pa kaj četrtega.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 17 Nov 2014, 18:22 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 10 Nov 2014, 14:09
Prispevkov: 5
Sem uporabil V2. Kontakti izgledajo zdravi.

Uporabljam eneloop akumulatorje, ki mi do sedaj še niso delali preglavic. Mogoče bi res lahko poskusil še z novimi navadnimi baterijami. Vendar če bi bile preslabe, zakaj bi crawler znova zmogel vzpon po "resetiranju" - izklop/vklop battery boxa, malo pavze ter zagon motorjev z gumami v zraku (nobene teže,sile) - z istimi baterijami. Ravno to me je najbolj zmotilo.

Da bi kaj bremzal tudi en verjamem, pri vseh zobnikih in ostalih premikajočih delih med sestavljanjem kar naprej preverjam da niso stisnjeni ter da se čim lažje vrtijo, ampak nikoli ne veš, lahko da sem bil na kakšnem koraku nepazljiv.

Kot kaže ga bo najbolje še enkrat sestaviti ter kupiti čisto nove navadne baterije, pa bomo videli če bo kaj bolje.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 17 Nov 2014, 19:16 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1825
Kraj: Ljubljana
Kej takega še pa ne! Po videnem bi rekel, da je problem elektronski, ker se med vožnjo ustavi in spušča elektronsko piskanje. Če bi bil problem mehanski (zobniki in prenosi), potem bi ružilo pri vsakršnem premikanju, pa tudi zvok bi bil podoben škrtanju in ne piskanju. Žal se pa na elektroniko ne spoznam najbolj.

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Nov 2014, 00:27 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Izmeri napetost baterij pri obremenjenih motorjih, še prej pa poizkusi voziti z navadnimi (ne polnilnimi) baterijami. Če bodo simptomi isti, se pa šele prične iskati elektronskega povzročitelja težav.

Kratkotrajno delovanje po "resetiranju" popolnoma odgovarja obnašanju že iztrošenim akumulatorjem. Dovolj je, da je eden od šestih akumulatorjev slab.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Nov 2014, 18:25 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 10 Nov 2014, 14:09
Prispevkov: 5
Hvala za predloge in mnenja

Polnilne baterije eneloop sem napolnil z priloženim sanyo polnilcem in so polne namerile 8.52V kar se mi zdi da je za 6x1.2V polnilne baterije kar solidno. Takšne sem uporabil v prvi objavi.

Sem pa poskusil še z čisto novimi Duracell baterijami. Pred prvo uporabo je vseh šest baterij na voltmetru pokazalo 9.42V.

Preden sem posnel spodnji video, sem naredil dva vzpona, toliko da sem preveril ali še vedno deluje isto.

http://youtu.be/yUgwAHuXhGA

Pred video testom sem izmeril napetost baterij 9.38V, po testu je kazalo 9.31V. Napetost na battery boxu, ko poganjam kolesa v zraku je ~8.62V, ko dodam toliko obremenitve da se ustavi in "zapiska" je napetost tam okoli ~2.00-2.60V. Meritvi v delovanju motorja žal nisem uspel posneti.

Če so razlog baterije, je takšno odražanje zame nekaj novega, do sedaj sem vedno opazoval počasno pojemanje hitrosti in moči. V primeru da crawler ni sposoben premagovati takšnih ovir, pa me preseneča da je potem sploh zmožen priti do vrha.

Menite da je še vedno velika verjetnost da so krive baterije? Bolj svežih od novih namreč ne morem dobiti :) če ima kdo crawlerja, ali vam zmore premagati takšno brežino? Ker če je to normalno delovanje potem je pač to to, ni velik več za razmišljat.

lep pozdrav.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Nov 2014, 19:04 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 07 Apr 2008, 20:24
Prispevkov: 1825
Kraj: Ljubljana
Hmm, samo pomoje tukaj ni problem v baterijah?! Na večini KFjev sem gnal modele po dva dni skupaj, pa se mi kej takega ni zgodilo. Vsakokrat so se baterije spraznile postopoma in tudi model je postopoma deloval počasneje, brez cviljenja ali nenadnega ustavljanja ali česarkoli podobnega. Ko pa sem baterije zamenjal, je pa spet deloval normalno naprej. Je pa res, da imam vse PF komponente iz prve serije, še iz časa prvega buldožerja. Kasneje PF komponent sploh nisem kupoval, tako da mogoče je pri novih PF komponentah kakšen ''škrat'' kje skrit? Res čudno tole.

_________________
Slika

Keep it simple ;)


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Nov 2014, 19:33 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2177
Problem je v preobremenitvi. Tako ko motor obstane je treba popustiti "plin", sicer steče kratkostični tok, baterija se prazni, motor, sprejemnik in baterijska škatla pa pregrevajo.

Ko sem imel Crawler tekmovanja na orenk ovirah (od Objectorja) sem imel s tem velik problem, saj so eni otroci vztrajni tiščali "naprej", ko je avto obstal. Tudi ko spustiš "gas", rabi par sekund da si opomore. Mi smo imeli zato vedno dva Crawlerja, da je lahko eden počival, če je bilo potrebno.

Zaradi podobnega razloga (in nadobudnih razstavljalcev) imam doma 2-3 skurjene 9v motorje za vlak.
Na vlak se je namreč dalo preveč vagonov, da je komaj lezel, po par krogih (ko ni nihče gledal) se je ustavil, motor se je pa grel.

Še nekaj številk:

PF L motor pokuri pri 9v napetosti:

neobremenjen: 0,12 A
obremenjen: 0,48 A
ustavljen: 1,3 A

Baterijska škatla (velika technic) pa lahko na daljši rok dobavi samo 0,75A, torej premalo že za polno obrmenjen premikajoč se crawler (v praksi je nakej več, tako da zadeva deluje). Po testiranjih, ki jih je naredil Philo, z dvema ustavljenima motorjema obremenjena AA baterijska škatla ne zdrži več kot par sekund (in to se dogaja v tem primeru).

V1 receiver sicer zdrži cca 1,2A, V2 pa slabe3, tako da ni ovira, vidi pa se zakaj je V2 v tem primeru nujno potreben.

EDIT: sem polgedal še video (prej nisem mogel). Crawler bi a vzpon moral premagat. Sumim da je kaj z sprejemnikom ali baterijsko škatlo. Imaš možnost probat z drugimi kosi?

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Nov 2014, 21:34 
Odsoten
Duplo
Duplo

Pridružen: 02 Feb 2013, 13:10
Prispevkov: 77
Kraj: Dramlje
Jaz sem imel identičen primer, vendar ne v lego področju, ko mi je napetost pri ustavljenem 12V motorju padla za 5 voltov. Ko sem pa zamenjal motor z novim, pa je zadeva delovala. Glede na to da ti napetost pri ustavljenem motorju pade za celih 6 do 7 voltov, bi znala biti težava prav v motorju. Preden karkoli začneš razdirat, ga še zamenjaj z novim, ali pa z preverjeno delujočim. Skoraj prepričan sem, da težava tiči tukaj.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Nov 2014, 22:28 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Torej enostavni test ni dal rezultatov. Ali si poizkusil vsak motor posamezno (drugi naj bo izklopljen), obremeniš pa z roko - eno gumo držiš, drugo pa bremzaš, ali pa kar postaviš avto s samo enim priklopljenim motorjem na tla. Oba motorja najbrž nista okvarjena in boš videl, ali se en motor obnaša drugače, kot drugi. Seveda morata oba motorja vleči (sprednji se vrti naprej, ko priklopiš zadnjega, pa naj se ta vrti nazaj), da bo razlika v delovanju opazna. Če imaš slučajno na zalogi, lahko L motor nadomestiš z XL motorjem ali dvema M motorjema.

BB ima vgrajeno termično varovalko, ki zmanjša napetost, ko je zadeva tokovno preobremenjena. Da preveriš, če je s to varovalko (ki tudi lahko "crkne") vse v redu, izmeri napetost baterij znotraj škatle - pokrova stran in dve žički na na oba krajna kontakta znotraj BB. Če pade tudi napetost, merjena direkt na baterijah, potem je BB OK. Oksidirani kontakti, tudi tisti od stikala, lahko povzročijo padec napetosti (čeprav je tole s kontakti malo verjetno, ker so pozlačeni).

Če je obnašanje obeh motorjev enako in je omenjani padec napetosti izmerjen tudi direktno na baterijah, potem je najbrž problem v sprejemniku. Sicer pa, ali se po prikazanem delovanju katera PF komponenta občutno segreje?

Je pa najenostavneje, da menjaš posamezne komponente in poizkušaš. Seveda je to možno, če komponente imaš. Vsekakor pa je to zadeva za malo kravžljati možgane!


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Nov 2014, 00:01 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 10 Nov 2014, 14:09
Prispevkov: 5
Hvala za predloge, bom imel jutri kar nekaj dela da vse preizkusim :)

BB pa par M motorjev bi lahko dobil za testing, V2 sprejemnik pa žal ne tak da upam da ni ravno sprejemnik.

Nisem vedel da ima battery box še termično varovalko, bom preveril če je kakšna razlika v napetosti znotraj in zunaj škatle. Da bi se kakšna komponenta občutno segrela iskreno povedano nisem tipal, samo BB sem ven jemal za menjavanje baterij, pri njem pa ni bilo opaziti kakšnih temperaturnih sprememb.

Lep pozdrav


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Nov 2014, 18:25 
Odsoten
Duplo
Duplo

Pridružen: 24 Avg 2010, 10:47
Prispevkov: 57
Kraj: Ljubljana
BB je kriv, sem imel enake probleme že z buldožerjem. Sedaj imam že skoraj navado, da to varovalko že v štartu odstranim: http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... opic=74919


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Nov 2014, 21:29 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 10 Nov 2014, 14:09
Prispevkov: 5
Zgleda da bo res kriv BB. Ko sem zamenjal BB z drugim, je zadeva delovala veliko bolj ziher. Brez težav je zmogel 10 vzponov po testni vzpetini, tudi ostale ovire, knjige, čevlje ... je premagal veliko lažje. Če je res kriva termična varovalka nisem 100%, že presega moje znanje elektronike. Zanimivo, da so razlike tudi v BB, sem mislil da je to bolj "trotl" logika noter.

@tadej, sicer nimam korajže da bi modificiral zadevo, a me vseeno zanima če je potrebno s takšno modifikacijo biti na kaj posebej pazljiv? Raje vidim da se skuri BB kot da gredo motorji ali sprejemnik.

Lep pozdrav.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 20 Nov 2014, 00:52 
Odsoten
Duplo
Duplo

Pridružen: 24 Avg 2010, 10:47
Prispevkov: 57
Kraj: Ljubljana
Sigurno je kriva varovalka, ker drugega v BB sploh ni. Načeloma se lahko modifikacije lotiš tudi, če nisi ravno najbolj vešč, v najslabšem primeru uničiš BB, ki že v štartu ni delal in kupiš novega 6€. Če pa uspešno zmodificiraš imaš pa BB, ki bo delal 100% tudi če gor obesiš več motorjev.

Odpiranje BB je dokaj enostavno, odstraniš dva vijaka, pokrovčke baterij in potegneš narazen, samo paziti moraš, da je drsno stikalo v položaju stran od PF konektorja, preden potegneš narazen. Podrobna navodila so tukaj: http://www.philohome.com/alimservo/alimservo.htm

Potem ko vidiš varovalko pa enostavno vzporedno z varovalko prilotaš kos žice in to je to.

Slika

Kar se tiče varnosti motorjev, pa nimaš kaj skrbeti, ker je tokovna zaščita tudi že v samem sprejemniku. V skrajnem primeru bi pa tudi tist kos žice pregorel, če bi že res prišlo do kratkega stika.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2014, 09:30 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1736
Kraj: MB / MS
Vprašanje, kaj bi prej pregorelo... Stvari so narejene tako kot so z namenom. Lego kabli imajo svoj presek in s tem tokovno omejitev (zaradi segrevanja). Kontakti konektorja so spet delani za določen tok. Povezave na ploščici tiskanega vezja znotraj baterijske škatle so dimenzionirane za določen tok. Ja, enostavno je prevezat termično varovalko. Kaj pa se zgodi, ko bo nekdo še malo predelal baterijsko škatlo in noter dal LiIon ali pa LiPoly, ker "navadne" baterije ne zmorejo dovolj toka za več motorjev, ki ga sedaj prevezana baterijska škatla omogoča? Preobremenjene celice ali celo kratek stik in ognjemet...

Zadeve se popravlja tako, da se obstoječa termična varovalka zamenja s tako z malce višjimi karakteristikami, predtem pa zadeva testira s kakšnim tokovno omejenim laboratorijskim napajalnikom...

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2014, 16:27 
Odsoten
Duplo
Duplo

Pridružen: 24 Avg 2010, 10:47
Prispevkov: 57
Kraj: Ljubljana
Nisem rekel, da je zadeva potem odporna na vse napake, ampak dokler gor ne priklopiš ravno pet L-motorjev in delaš po pameti, nima biti kaj narobe, pa še praktično brez stroškov odpraviš napako, ki ti je onemogočala, da bi užival v izdelku.

Sicer pa recimo starejši 9V BB sploh niso imeli nobene varovalke, pa kljub temu ni nikomur zgorela hiša zaradi tega :P Današnji ukrepi glede varnosti so pa milo rečeno pretiravanje.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 25 Nov 2014, 20:58 
Odsoten
Admin
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Dec 2009, 15:09
Prispevkov: 1736
Kraj: MB / MS
Saj nisem rekel, da je BB z NiMH, NiCD ali alkalnimi baterijami brez zaščite nevaren. Stara 9V baterija ni potrebovala zaščite, ker si lahko tudi na bateriji naredil kratek stik pa se ni nič zgodilo, ker ni bila ravno nek biser pri toku, ki ga je omogočala.
Napisal sem (glede na to, da so dandanes popularne LiX baterije), da se bo potem nekdo spomnil in namesto 6 NiX / alkalnih celic dal noter 2 LiPo/LiIon. Saj z zadevo ni nič narobe, še nižja napetost je (7.2 oz. 7.4V). Problem pa bo, ko bo kje slučajno kratki stik in bo začelo "švasat", po možnosti pa se bodo še celice napihnile in bog ne daj, zagorele ali jih bo razneslo. Tako da glede varnosti se ne strinjam s tabo. Boljse pretiravati, kot obžalovati, ko se bo kaj zgodilo.

_________________
Don't give up on your dreams. Keep sleeping.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 17 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group