MOC - CP Mallet

LEGO MOC, MOD ali OOB, tudi LDD, stud.io ipd
Odgovori
Sporočilo
Avtor
lukaludl
Prispevkov: 39
Pridružen: 15 Nov 2013 14:38
Kraj: Ljubljana
x 46

MOC - CP Mallet

  • Prijavi se za všečkanje prispevka.

#1 Odgovor Napisal/-a lukaludl »

Na jugu Francije, med Nico in Marseillem, so bile nekdaj štiri ozkotirne železnice s tirno širino enega metra, ki so z obale, vsaka po svoji dolini, vozile v notranjost. Od njih se je do danes ohranila le ena, sicer najdaljša, ki povezuje Nico in Dignes-les-Bains v Provansi. Od tod tudi ime Chemin de Fer de la Provence, na kratko CP. Proga je dolga 151 km, vlak pa za celotno pot potrebuje okoli tri ure in pol, povem iz lastnih izkušenj ;) . Ena zanimivejših stvari na tej progi pa so muzejski vlaki, ki sicer vozijo le poleti, in še to le po tretjini proge, a vendar po najslikovitejšem delu. Navadno jih vleče lokomotiva lokomotiva tipa mallet portugalskega porekla. Povpraševanje po kartah in s tem sedežih je bilo tako veliko, da so za daljše vlake nabavili to večjo lokomotivo, ki so jo do potankosti obnovili in ji povrnili nekdanji sijaj, je pa res, da so s tem izrinili "avtohtone" lokomotive, ki posledično vozijo vse redkeje.

SlikaC.P. E 211 Mallet-Henschel "Portugaise" by Ibertram, on Flickr
P.S.: Slika ni moja, sem jo le vzel z neta.

Sam sem jo že pred kakšne pol leta poskusil upodobiti s tirno širino štirih studov, v minifig merilu. Edina večja razlika med modelom in pravo lokomotivo je to, da je slednja imela le prednjo artikulacijo (obrača se le dvoosni pogonski sklop, troosni je fiksno pritrjen), medtem ko ima model zaradi ostrih Lego krivin artikulirana oba sklopa.
Slika

Slika

Lokomotiva sama po sebi pogona nima, imam pa namen narediti dva ali tri vagone, ki bodo prenašali vse električne elemente, kot tudi poganjali celotno kompozicijo.

Lp Luka
Če zgleda neumno, a dela, ni neumno.

timi
Prispevkov: 126
Pridružen: 30 Jun 2020 11:17
x 101

Re: MOC - CP Mallet

  • Prijavi se za všečkanje prispevka.

#2 Odgovor Napisal/-a timi »

Odlična lokomotiva😀👍!
Tudi jaz nameravam sestaviti kakšno ozkotirno lokomotivo. Verjetno bo to lokomotiva Štore 2...
Lp, Timi
Fajn bod’te

:D :) ;) 8-) :lol:

Redhead1982
Prispevkov: 166
Pridružen: 30 Jan 2010 11:42
x 200

Re: MOC - CP Mallet

  • Prijavi se za všečkanje prispevka.

#3 Odgovor Napisal/-a Redhead1982 »

Še ena zanimiva miniatura. Mene pri tej lokomotivi zmotijo edino rumene pritikline. Glede na sliko so videti bolj bakrene, si morda pomislil, da bi jih zamenjal z zlatimi kockami?

Še za nevedneže (kot sem jaz). V čem je finta ozkotirnih železnic na obalnih področjih?

lukaludl
Prispevkov: 39
Pridružen: 15 Nov 2013 14:38
Kraj: Ljubljana
x 46

Re: MOC - CP Mallet

  • Prijavi se za všečkanje prispevka.

#4 Odgovor Napisal/-a lukaludl »

@timi, tudi jaz sem že razmišljal o tem, katere "naše" ozkotirne lokomotive ali celo motornika bi se lotil, pa še nisem prišel do nekega zaključka. Štore 2 je pa definitivno zelo fina zadeva, vredna svojega modela! :P

@Redhead1982, slika je izpod malo nenavadnega kota, drugače bi naj bila to vse, razen dimnika, medenina. Se mi je pa vseeno zdelo boljše imeti vse konsistentno rumeno, kot pa da bi dimnik sekal ven. Saj je tudi na pravi zadevi vse zelo podobno, zlata in rumena pa se, za moje pojme, preveč sekata. Zlato za vse sem imel v mislih, pa sem vse skupaj opustil, ker sem imel pri roki vse v rumeni barvi in ničesar v zlati. Verjetno pa tudi nisem edini, ki se Bricklinku skuša izogibati, kolikor je to mogoče :lol: . Tole je še ena slika, kjer kupola zgleda skoraj prerumena za medenino:

SlikaC.P. E211 Train des Pignes by Ibertram, on Flickr
P.S.: Slika ni moja.

Ozkotirne so ob obalah, kadar je obalno območje bolj hribovito in kjer bi bila gradnja normalnotirne železnice, zaradi pogostih tunelov in mostov, preprosto prezahtevna. Ozkotirne železnice imajo veliko manjši polmer krivin, kar jim omogoča zelo učinkovito vijuganje po ozkih dolinah, hkrati pa morajo biti zaradi tega vlaki krajši, kar jim je bolj v prid kot nadlogo, saj lahko obvladajo večje naklonine. Prav zaradi tega se je glavne železniške žile gradilo čisto ob obali, v hribovito notranjost pa so vodile ozkotirne železnice. Parenzzana je dober primer tega, saj je imela izhodišče na isti železniški postaji, kjer se je zaključila Bohinjska proga oz. Transalpina. Gradnja normalne železnice od Trsta vse do Poreča, bi bila velik zalogaj, saj je Istra vse prej kot položna. To velja za večino ozkotirnih prog, ki so bile že v začetku narejene za prevoz tako ljudi kot tovora. Primarno tovorne, pa so vodile prav do obale, da so lahko tovor iz notranjosti prelagali na ladje, in tako z njim trgovali veliko hitreje.
Če zgleda neumno, a dela, ni neumno.

Odgovori