Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 13 Nov 2019, 21:55


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 13 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 18 Maj 2016, 22:24 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 26 Feb 2013, 21:46
Prispevkov: 10
Moj četrti prispevek, ki logično sledi tretjemu in sicer o tovornih vagonih za diesel lokomotivo MOC SŽ 643. Tovorni vagoni so bili narejeni po tehničnih risbah, ki so predstavljene na strani Slovenskih železnicah. Vsekakor so vsi vagoni skrajšani glede na realne vagone (mogoče je še najbližje vagon cisterna). Vsi predstavljeni vagoni so dolžine 30 enot, brez upoštevanja priključkov in osnovne širine 7 enot. Pri nekaterih vagonih specifični deli gledajo čez osnovno širino. Barve so bile nekako povzete po fotografijah. Nekateri vagoni imajo tudi premikajoče, funkcionalne dele.
V zdajšnji zbirki tovornih vagonov so štirje vagoni:
EAS za prevoz razsutega tovora, lesa;
TAEMS za prevoz blaga, ki mora biti zaščiten pred vremenskimi vplivi;
TADDS za prevoz žita in peska in ima seveda zaščito pred vremenskimi vplivi;
ZAES za prevoz naftnih derivatov.
Če je kdo iz stroke, bi verjetno bolj točno napisal, kaj te kratice vagonov pomenijo. Predpostavljam pa, da vsaka črka v imenu nekaj predstavlja. Mislim celo, da so oznake mednarodne oziroma v splošni veljavi med železničarji po svetu.

Tovorni vagon EAS je osnovni vagon, saj tako se mi zdi, ker jih največ vidimo, ko čakamo pred železniškimi prehodi. Nosilna plošča ima širino 7 enot, ojačitvena vertikalna rebra gledajo nekoliko ven. Notranjost seveda črna, da se »skrijejo« vse nosilne kocke vertikalnih ravnih ploščic.

Slika

Zgornja vzdolžna robova sta nekoliko potegnjena navznoter. Tudi če se ju poravna, ju sile čez čas nazaj upognejo. Lahko bi se dalo distančnik, ki bi držal razdaljo med robovoma, vendar je za igro čisto v redu. Kot zanimivost, da je rumeno kolo/volan za zavoro (predpostavljam, da je v realnem svetu to ročna zavora na vagonu) na voljo v EU samo pri dveh dobaviteljih, največ pa jih imajo »tam spodaj«.

Slika

V realnem vagonu bi morale biti troje vrat na eni strani vagona. Ker je bila dolžina omejena, je v modelu samo dvoje vrat na eni strani, ki se seveda lahko odprejo.

Slika

Tovorni vagon TAEMS spada tudi med bolj pogoste na naših tirih. Barva modela je malo drugačna od pravega in sicer je v realnosti celotni vagon rjav (v smislu barve), kot tudi rjav (v smislu rje), tako da so rjave barve tako drsna vrata, kot tudi streha. Ker drsnih vrat v rjavi barvi ni, je bila izbrana klasična siva barva. Zaradi lepšega kontrasta celotnega vagona je bila kasneje tudi izbrana streha v barvi drsečih vrat.

Slika

Streha je snemljiva v enem kosu, predvsem zaradi lažjega nakladanja blaga med igro. Notranjost vagona bi lahko bila gladka, pa v tem primeru ni. Bila je tudi izvedba z daljšim utorom za drseča vrata (8 enot), pa ta varianta s 6 enotami nekako lepše izpade. Je pa res, da se drseča vrata pri polni odprtosti lahko malo povesijo.

Slika

Tovorni vagon TADDS je že sam po obliki zelo zanimiv. Ima pa tudi dve funkcionalnosti, lahko bi imel pa še tretjo. Prva je nastavljanje dozirnih ramp/usmernikov, iz katerih se pesek/žito odsipava iz vagona. Druga je zaporna loputa, ki omogoča odsipavanje iz notranjosti vagona. Zadeva preskušeno deluje z nizkimi kockami 1 x 1 enote. Tretja funkcionalnost pa bi morala biti, da bi bila tudi streha premična, saj se v realnosti pesek/žito sipa od zgoraj. V realnosti je ročični mehanizem strehe, tako da mogoče v prihodnosti tudi ta funkcionalnost pride do tega vagona. Manjka tudi lestev na streho na začetku in koncu vagona. Tu pride malce nerodno pri kombinaciji širine v lihih številih.

Slika

V realnosti ima vagon štiri dozirne rampe in bi vsekakor model bil še bolj zanimiv, samo dolžina na ovinkih bi ga ovirala. Dozirne rampe se da nastavljati po višini (zasuk kota).

Slika

Pri odpiranju in zapiranju loput so bile uporabljene tehnične kocke. Sprva je bila ročica v črni barvi, potem je bila spremenjena na rdečo, da je bolj opozorjeno, da je namenjeno igri.

Slika

Tovorni vagon ZAES mogoče izgleda čudno, ker je sestavljen iz segmentov, vendar ni bila želja skopirati dobrih rešitev, ki že obstajajo. Prav tako je bila želja ohraniti premer oziroma širino 7 enot. V ponudbi Lego so kocke za izdelavo cilindrov s šestimi ali osmimi enotami širine premera, torej klasična, parna širina. Uporabljeni segmenti v vagonu so v osnovi kolesa iz setov vikingov. Žal so bile barve za kolesa zelo omejene in račun za to je, da stranska diska barvno nista usklajena. Kdo bi si mislil, da je diskov v »Dark Bluish Grey« barvi tako malo in zato cena enega kosa tako visoka. Mogoče se pa le nabavijo. Mogoče. Barvna niansa in razlika s opazita le pri močni svetlobi. Mogoče bi moral biti končni okrogli, gladki element tudi v »Dark Grey« barvi, kot disk. Nekako ta kombinacija je zmagala (oziroma ni izgubila).

Slika

Med seboj so segmenti nataknjeni na osi od segmenta do segmenta, in ojačani skozi luknjice po obodu kar s trni/žebljički, ki ponavadi držijo skupaj 4 tire (luknjice na segmentih so vidne na fotografiji, kjer disk popolnoma ne prekrije segmenta). Ti trni/žebljički tudi preprečujejo, da bi se segmenti vrteli in da so tako horizontalni utori na vagonu poravnani. Jasno, napisni in varnostni tablici ne manjkata.

Slika


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 18 Maj 2016, 22:27 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3571
Kraj: Ljubljana
Dobri! Vsi!

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 19 Maj 2016, 01:04 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2171
Hudo! Bravo!

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 19 Maj 2016, 08:59 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms

Pridružen: 28 Mar 2008, 16:31
Prispevkov: 5289
Kraj: Ljubljana
Kar ne morem se jih nagledat.
Vsi so mi odlični, sta mi pa zadnja dva češnja na torti. Sploh predzadnji mi je zakon.
Odlično si uporabil tudi dokaj neuporabna siva kolesa pri cisterni.

Kako je pa z vleko teh vagonov skozi ovinke? Močno bremenijo vleko?

Me zanima še ena zadeva izven predstavitve. Bi mi lahko poslal mejl na legofrik (pri) gmail.com.
Hvala.
LPG


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 19 Maj 2016, 17:24 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 27 Maj 2011, 19:38
Prispevkov: 1092
Kraj: Koper / Ljubljana
Čisto profi izvedba. Res si se zelo potrudil.

Z zvijanjem plošč na daljših razdaljah (mislim na prvi vagon) sem tudi jaz že večkrat imel probleme. Se je pa zvijalo približno enako, ne glede na to, ali je bilo skupaj staknjenih manj daljših ali več krajših plošč.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 19 Maj 2016, 20:22 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Odlični vagoni! Zanimivo, da nikjer ni uporabljena enotna osnovna plošča. Sploh ne izgleda slabo 6-čepna osnova in 7-čepna nadgradnja. Glede na opis bi sklepal, da se da tudi v TADDS vagon kaj naložiti - ali se streha odpre? Jaz, na žalost, na izgradnjo takšnih vagonov še pomisliti ne smem, saj nikakor ne premorem tolikšnega števila rjavih kock; katerakoli druga barva pa pokvari originalni izgled.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 19 Maj 2016, 20:55 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Jan 2010, 12:42
Prispevkov: 1369
Kraj: Domžale
Super si tole naredil. Na vlake se toliko ne spoznam, a različne tovorne vagone prepoznam, ko stojim pred kakšnimi zapornicami. Meni je najbolj v oči padel vagon za žito TADDS in mehanizem za premikanje loput. Pa pohvala za lep opis.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 23 Maj 2016, 10:54 
Odsoten
Technic
Technic
Uporabniški avatar

Pridružen: 28 Sep 2009, 15:23
Prispevkov: 666
Kraj: Lucija
Tej vagoni so super. Še jaz bi imel kakega doma. Najbolj mi je padla v oči izvedba cisterne, ki je narejena iz koles.
Pohvale

_________________
Lego: najboljša kreativna igrača
Wanted
Moji seti
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 24 Maj 2016, 18:19 
Odsoten
Technic
Technic
Uporabniški avatar

Pridružen: 21 Jun 2011, 22:01
Prispevkov: 574
Kraj: Kranj
Ni kaj, to so pravi tovorni vagoni.

_________________
Ker lahko.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 25 Maj 2016, 16:16 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Vagoni kot se šika. Sin je bil zelo navdušen nad odpirajočimi vrati na EAS-u, ob pogledu na TADDS pa tudi ni ostal ravnodušem. Pravzaprav me je kmalu začel nagovarjati, če bi mu ga morebiti poskusil narediti... :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 29 Maj 2016, 11:59 
Odsoten
Primo
Primo

Pridružen: 26 Feb 2013, 21:46
Prispevkov: 10
@legofrik
V ovinkih se hitrost upočasni po občutku za 20-25% (občutek bolj po drugačnem glasu, ki ga oddaja motorček v ovinku), na ravnih tirih gre gladko. Kolesa s kovinsko osjo imajo zelo malo trenja (se vrtijo kot da bi bila namazana).

@abnormal
Pri TADDS bi se morala streha odpreti, v modelu se (še) ne. Rjave kocke so še nekako cenovno ugodne, kakšne eksotične zelene ali rumene so bolj problematične.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 08 Jan 2017, 21:10 
Odsoten
System
System

Pridružen: 15 Nov 2014, 01:41
Prispevkov: 461
Malo je trajalo, da sem prišel do podatkov, ampak zdaj so tu. Črkovno označevanje vagonov je: prva velika črka pomeni vrsto, ostale so male in pomenijo značilnosti vagonov.

Eas
"E" - navadni odprti visokostenski vagoni
"a" - 4-osni
"s" - dovoljeno do 100km/h
Obstajajo trije tipi, dva s šestimi vrati in en s štirimi vrati.

Taems
"T" - vagoni s premično streho
"a" - 4-osni
"e" - svetla višina odprtine vrat večja od 1,9m
"m" - nakladalna dolžina manjša od 15m
"s" - dovoljeno do 100km/h
Obstajata dva tipa - razlika v lastni teži.

Tadds
"T" - vagoni s premično streho
"a" - 4-osni
"dd" - z gravitacijskim razkladanjem, z odmerjanjem, obojestransko po izbiri, nizka lega
"s" - dovoljeno do 100km/h
Obstajata dva tipa - razlika v dolžini (dobre 4m) + ostale podrobnosti.

Zaes
"Z" - vagoni cisterne
"a" - 4-osni
"e" - z napravo za ogrevanje
"s" - dovoljeno do 100km/h
Pod isto številko tipa sta dva vagona - razlika v dolžini (cca 2,5m).


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: MOC tovorni vagoni
OdgovorObjavljeno: 16 Jan 2017, 11:40 
Odsoten
System
System

Pridružen: 03 Okt 2016, 11:26
Prispevkov: 164
Zelo lepa izvedba tovornih vagonov, vsi štirje so izvrstni!


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 13 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group