Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 16 Sep 2019, 04:01


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 14 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 08:57 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Naključje je hotelo, da je sin poleg tega da je mahnjen na lego kocke, mahnjen tudi na lokomotive... in ker sva večkrat na teden na novogoriški železniški postaji, kjer na nekdanji nakladalni rampi kraljuje italijanska medvojna parna lokomotiva tipa 940 je bila logična posledica to, da bo za 6. rojstni dan dobil tale MOC. Sicer je veliko vprašanje koliko časa bo lokomotiva ostala v njegovih rokah cela, a to je druga zgodba.
Lokomotiva nima pogona, če ga bo kdaj imela pa bo vgrajen v vagon. Ta tip italijani imenujejo lokotender, saj ima prostor za shranjevanje premoga in vode vgrajen v samo lokomotivo, tako da ne potrebuje klasičnega tenderja. Ker pa sem že v naprej razmišljal tudi o tem, da lokomotiva ne bo stala le kot razstavni eksponat, temveč bo v sinovih rokah vozila tudi po tračnicah sem moral nekatere detajle prilagodit predvsem vožnji skozi zavoje. Tako sem sprednja in zadnja kolesa vgradil tako, da so na samostojnih vozičkih gibljiva levo-desno, zaradi tega je tudi drog, ki ob kolesih štrli iz parnega stroja krajši kot bi sicer lahko bil, če bi bila lokomotiva le statična.

Fotografije ohrenjenih primerkov lokomotiv te vrste si lahko ogledate na spodnji povezavi.
http://smf.photorail.com/index.php?topic=11106.0

pogled desnega boka
Slika

levi bok
Slika

leva stran/ pogled od zadaj
Slika

od spredaj
Slika

detajl parnega stroja in pogona, del ki mi je povzročal največ "veselja"
SlikaSlika

pogled v notranjost kabine in kurišče
Slika


Zadnjič spremenil skoda305, dne 19 Okt 2013, 10:49, skupaj popravljeno 1 krat.

Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 09:02 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Avg 2008, 14:52
Prispevkov: 2142
Zelo lepo zgleda. Je manj "načičkana" kot nekatere, a je tudi original tak.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 09:09 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Odlično je izpadla. Je kar škoda dajati za rojstni dan mladeniču. Takoj sem opazil, da je nekaj "narobe", zato pa tako dobro izgleda - je 8 čepov široka. Ker je zraven še link na prave lokomotive, lahko tudi takoj ugotoviš presenetljivo podobnost z originalom. Za potrditev trditve, da je zadeva tudi funkcionalna, pa bi lahko prilepil še kakšno slikico na krivih tirih.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 10:08 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 27 Maj 2011, 19:38
Prispevkov: 1084
Kraj: Koper / Ljubljana
Odlično si jo zadel. Na prvi pogled deluje morda malo škatlasto, predvsem ob straneh, vendar je to pač posnetek originala in kaj drugače ne more zgledati. Zanimivo mi je tudi, da si za ponazoritev cevi uporabil vrvice. Skratka, :superca:


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 10:34 
Odsoten
Duplo
Duplo

Pridružen: 06 Feb 2013, 14:36
Prispevkov: 88
Kraj: Ljubljana
Tudi meni so vrvice naprej padle v oči. Dobra ideja.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 13:07 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Maj 2008, 09:27
Prispevkov: 3538
Kraj: Ljubljana
Super ti je uspelo!

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 18:55 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms

Pridružen: 28 Mar 2008, 16:31
Prispevkov: 5215
Kraj: Ljubljana
Lepa je.
Predvidevam, da motor ni skrit v sami lokomotivi in da jo bo rinil kakšen vagon?
Drugače pa tudi mene zanima vožnja skozi ovinke.
Bi te prosil še za kakšno sliko podvozja.
Hvala.
LPG


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 18 Okt 2013, 20:57 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: 30 Jan 2010, 12:42
Prispevkov: 1352
Kraj: Domžale
Tudi meni je prav simpatična. Ker se ne spoznam na vlake, lahko potrdim, da je podobna tistim na slikah. Se mi zdi pa kar zahtevno poustvariti lokomotivo po modelu, še posebej takšno, ki je cela črne barve in se podrobnosti hitro skrijejo ter postane dolgočasna. Mene pri izgledu zmotijo le sive technic kocke na kolesih, pa predvidevam, da v črni niso bile na voljo. Vsekakor pa lušten MOC in lepo darilo.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Okt 2013, 07:36 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Hvala vsem za pohvale. Res je, na fotografijah se zaradi črne barve marsikateri detajl sploh ne vidi, ali pa je slabše opazen, kot s prostim očesom, v živo zgleda veliko lepše.
Kot sem že v opisu omenil bo motor vgrajen v (tovornem) vagončku, ki ga bom enkrat/nekoč naredil. Technic liftarme na kolesih sem namenoma izbral v sivi barvi, čeprav sem jih dejansko najprej nabavil črne. Drogovi na pravih kolesih so v sivo/srebrno - rdeči barvni kombinaciji, svetel rob in rdeča sredina. Odločitev katero barvo uporabit je bila težka, a na koncu mi je bolje izpadla ta. Rob je dejansko svetel, kot na originalu, skozi luknje pa je vidna rdeča barva koles. Z rdečimi liftarmi pa sploh poskusil nisem.

Na "ročni" pogon po progi vozi lepo, edino težavo sem opazil pri vožni po gibljivih tirih, ki očitno niso najboljši prijatelji z kolesi, ki so fiksno pritrjenja. Gibljivi tiri imajo poleg zunanjega roba še manjši notranji rob, in ta zelo rad ponagaja saj "stiska" kolesa in jih sili k iztirjenju. Srednji dve kolesi (brez roba) pa v ovinkih na žalost malce lebdita v zraku.

Kar nekaj časa sem razmišljal ali naj uporabim cevke ali vrvice, a ko sem naredil prvi preizkus z ribiško vrvico (edino Lego vrvico, ki sem jo imel na zalogi), sem takoj ugotovil, da bo rezultat boljši kot s cevkami, saj je vrvica tanjša in lažje se oblikuje. Pa tudi pri pregledovanju drugih tovrstnih izdelkov mi ni padlo v oči, da bi to že kdo uporabil.

Bom v prihodnjih dneh poslikal tudi detajle podvozja in vožnjo skozi zavoje. Problem je predvsem v tem, da bo zadeva pri nas doma do sredine januarja še v ilegali, tako da fotografiranje ko je sin doma ne pride v poštev, trenutkov ko ga ni, in ko ni drugih obveznosti pa je zelo malo. Saj vem, sedaj se boste vprašali kdaj je lokomotiva nastala, a to je druga skrivnost. :P

Trenutno lahko postrežem le s tema dvema detajloma zasukanega prednjega dela podvozja na katerem je pritrjen prednji par manjših koles.
Prva verzija se je od trenutne razlikovala po tem, da je bil celoten prednji del (polička z lučmi) pritrjen na voziček s kolesi in odbijači in se je v ovinkih sukal in je tudi dokaj dobro izpadlo, saj je delovalo manj obupno pri vožnji skozi ovinke, a se mi nekako ni zdelo, da se vlak lomi. A te prve verzije žal nisem dovolj dobro fotografiral. tako da sem se potem odločil za izvedbo, pri kateri se v ovinkih suka le voziček z odbijači in kolesi, polička z lučmi pa je fiksna.

Slika

Tukaj se pa vidi zasuk prednjega vozička v desno. Ta zasuk je podoben tistemu, ki nastane pri vožnji skozi ovinke. Pri tem je tudi drog, ki se med vožnjo premika naprej/nazaj v skrajni prednji legi. "Matematika" se mi je tukaj izšla za las, saj se ne zatika niti v zasukano kolo, niti v voziček.

Slika

Me je pa sin pri opazovanju pravih parnih lokmotiv opozoril še na en detajl na katerega najprej nisem bil pozoren, oziroma sem ga kar spregledal. Kolesa na levi in desni strani niso v isti legi, temveč je ena stran za približno četrt obrata zasukana. To sem upošteval tudi pri mojem modelu, a se na fotografijah ne vidi.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Okt 2013, 21:06 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Tole o kolesih je najbrž mišljeno pogonska kolesa; ta morajo biti dejansko zasukana za četrt obrata na levi glede na desno, ker drugače ne bi deloval ročični mehanizem. Ima pa tvoj šestletnik izjemen dar opažanja. Naš šestletnik, kljub temu, da množi trimestna števila ( :roll: ), tega nikakor ne bi opazil.

Morda še ena pripomba - mali sprednji kolesi si (predvidoma) povezal s skupno gredjo. Ker sta gumirani, v ovinkih takšen spoj povzroči veliko trenja. Kolesi, ki sta na isti osi in nista pogonski, dosti bolje "tečeta", če odstraniš gumici z obeh koles. To je pomembno še posebej tedaj, ko je v kompoziciji veliko takšnih spojev (če tako delaš vozičke vagonov). Meni pri dvanajstih takšnih oseh v ovinkih lokomotivski PF motorček sploh ni več povlekel kompozicije. Povedano pride v poštev, če misliš zadevo motorizirati.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 21 Okt 2013, 13:12 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Torej če sem pravilno razumel, gumice le na pogonskih kolesih. Hvala za koristen nasvet, ga bom zagotovo upošteval, ko bom zadevo motoriziral.

Objavljam še par slik lokomotive v ovinku

SlikaSlika

Pogled na sprednji del podvozja z odstranjenim vozičkom s sprednjim parom manjših koles.No, na tej sliki se vidi tudi tisti prej omenjeni zamik koles na eni strani v primerjavi s tistimi na drugi,to je še najbolj opazno pri drogovih, ki drsijo skozi parna stroja.
Slika

Isti pogled z pritrjenim vozičkom
Slika

Tukaj je še zadnji del podvozja z odstanjenim vozičkom z zadnjim parom koles.
Slika

Isti pogled z pritrjenim vozičkom
Slika


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 23 Okt 2013, 06:37 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms

Pridružen: 28 Mar 2008, 16:31
Prispevkov: 5215
Kraj: Ljubljana
Hvala za dodatne slike podvozja.
Podoben način sem imel pri svoji parni lokomotivi in ni deloval 100%. Namreč pri določeni brzini, ko je iz ovinka zapeljala na kretnice, je včasih vglo spredni voziček ven.
Najbrž zato, ker spredaj ni bilo dovolj teže in ker je lokomotivo porival vagon s tenderjem, kjer je bil motor.
Lahko je bilo pa kaj drugega narobe. Ne vem.
Upam, da ti ne bo pobralo živcev, kot jih je meni, ker ni nikoli delala 100% dobro in sem jo na koncu prodal. :)
LPG


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2013, 09:56 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Mislim, da se prav pretirano ne bom živciral, mogoče se bo bolj sin. Če se bo pa med vožnjo slabo izkazala, bo pa končala v isti vlogi kot njena sorodnica, muzejska lokomotiv v NG. Kot razstavni eksponat na nekdanji nakladalni rampi. :D


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2013, 12:45 
Odsoten
System
System

Pridružen: 11 Feb 2013, 14:29
Prispevkov: 201
Kraj: Nova Gorica
Mi zadeva ni dala miru zato sem za silo priklopil en vagonček, ki sem ga motoriziral z motornim pogonom od rdečega potniškega vlaka, le ta je lokomotivo potiskal. Progo sem opremil tudi s kretnicami. Zadeva je po mojo oceni peljala zelo dobro. Sicer sem imel najprej malce težav z zadnjim vozičkom (ker je bil slabo pritrjen), s sprednjim pa sploh nič. Ko sem slednje odpravil, mi je zadeva lepo vozila tako skozi ovinke, kot čez kretnice.
Lokomotiva je razmeroma težka, v prvih dveh brzinah se je komaj premikala, a ko sem dal v 5-7 je zelo lepo peljala. Iztirila mi ni nikoli.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 14 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group