Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 22 Sep 2019, 22:19


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 8 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 24 Feb 2013, 22:19 
Odsoten
Primo
Primo
Uporabniški avatar

Pridružen: 11 Okt 2010, 23:39
Prispevkov: 23
Moj prvi Lego vlak set je bil 7710 Push-Along Passenger Steam Train, ki mi ga je prinesla teta iz Švice. Zadeva je sicer bila super za tiste čase, čeprav me je vedno motilo, da je bila zraven priložena le krog iz tirov, elementarna železniška postaja, ki se nikakor ni prilegala krogu, da so v vagonu le štirje zaporedni sedeži (a nista v vlaku drugače dve vzporedni klopi, se mi je zdelo takrat :) ). Moteč je bil tudi dejavnik, da kljub temu, da je bila parna lomotiva, ni bilo ne tenderja ne posode za premog na zadku lomotive. Kasneje so se me starši usmilili :) in sem vlak motoriziral z 12 V motorčkom. Vlak je sam na 12V sistemu prevozil kar precej (kilo)metrov. Ko mi je oče izdelal prvi tender, je njemu v spomin ostal enak vse do motorizirane predelave pred nekaj meseci.

No, "novi" set 7710 bi po moje danes v svetu RC vlakov izgledal nekako takole:

Slika

Kot vidite, sta poleg tenderja pridružena še dva vagona. Prvi je "jedilni" vagon, drugi pa vagon za pošto in prtljago.

Slika

Kot vidite, je lokomotiva postavljena na 12 V motorček, katerega sem odprl in obrnil pogonski osi za 180 stopinj. S tem umakneš zobnika iz pogonskega sklopa ter posledično se (bivši) pogonski osi vrtita prosto. To sem naredil zato, da je lokomotiva lahko obdržala ojnice. Da se vse skupaj ne zatika preveč zaradi ovnikov in kretnic, sem iz koles odstranil gumice,ki so omogočale boljši oprijem. Ostala je le po ena na vsaki osi. Motorček je še vedno uporaben, le odpreti ga je potrebno ter obrniti pogonski osi nazaj.

Slika

Pogonski voziček se skriva pod tenderjem, ki vsebuje poleg škatlice za baterije še dve uteži. Tako je zadosti pritiska pogonskih koles na tračnice, da lahko RC motorček premika 6 "vagonov".

Slika

Še pogled od zgoraj na odprto lomotivo in tender. V voznikovi kabini je IR sprejemnik. V tenderju, ki ima dvižni "kup premoga", se skriva škatlica za baterije. Največ preglavic mi je povzročala napeljava vseh kablov, da se lokomotiva ni zatikala na ovinkih in kretnicah ter da hkrati vse skupaj ni preveč vidno.

Slika

Slika

Pogled od zgoraj v potniške vagone. Ker seveda v vagonu, širokem 6 dotov ne morejo sedeti 4 minifigi vzporedno, tako kot so bile moje otroške želje, sem jim raje omogočil, da sedijo po parih za mizico. Tako imajo vsaj nekaj udobja med vožnjo ter možnost, da odložijo časopis, skodelico, ipd. Zunanjosti vagona nisem spreminjal. Če dobro pogledate prvo sliko, se vidijo še DB nalepke.

Slika

Slika

To je jedilni vagon oz. bolj vagon za hitro malico. Ker nisem imel zadosti vrat, je trenutno brez. Sicer pa, roko na srce, jih tudi ne rabi. V ta vagon ljudje prihajajo na prigrizek in osvežilno pijačo ter se vračajo nazaj na svoje sedeže. Notri je šank z avtomatom za pijačo in pa dve mizici.

Slika

Kot zadnji vagon v kompoziciji je vagon namenjen prevozu pošte in večjih kosov prtljage. Na eni strani ima poštni uslužbenec manjšo potujočo pisarno, na drugem koncu pa se za stenico skriva tovorni prostor.

Slika

LP


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 24 Feb 2013, 22:31 
Odsoten
Mindstorms
Mindstorms

Pridružen: 28 Mar 2008, 16:31
Prispevkov: 5218
Kraj: Ljubljana
Joj, ta set so bile leta 1980 sanje nas vseh mulčkov. :D
Žal smo ga lahko občudovali samo v katalogih - avstrijskih seveda.

Lepo si dopolnil kompozicijo z jedilnim in poštnim vagonom, da niso samo potniški vagoni. Pa tudi predelava v PF je čist OK izpadla.
LPG


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 24 Feb 2013, 23:05 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
Tole je pa iz naftalina potegnjeno. Original datira v leto 1980. To je bilo obdobje, ko je LEGO začel izdajati sete, kjer je lokomotiva vsaj malo bolje izgledala, kot 10 let prej. Motorček je pa menda prišel malo kasneje (1983?). Iz tega leta imam jaz lokomotivo iz seta 7727, kjer je motor že zraven. Vidim, da si dal nekaj lepotnih dodatkov na lokomotivo. Tender je pa popolnoma nov. Zanimivo je, da original vagoni nimajo luknje v vratih za prehod med vagoni. To si ti popravil, sama zunanjost vagonov pa je ostala ista. Takšnih popravkov, ki v grobem ne spreminjajo osnovno obliko, naredijo pa kompozicijo bolj "resnično", so tudi meni všeč in se jih poslužujem pri svojih MOD-ih. Prav tako tudi sam dodam kakšen vagon, če se mi zdi kompozicija prekratka.

Ta rdeči 12V motor je pa dandanašnji zelo cenjen in se ga zategadelj ne sme razdirati in modificirati. Mimogrede, malo pobrskaj po forumu; rabiš modificiran kabel ((glej tule) in 12V motor lepo deluje s PF komponentami. Me je pa neznansko zmotilo, ko sem videl na fotografijah srednje kolo lokomotive, ki ni v liniji z ostalima kolesoma. Glede na to, da novejši motorji srednjega kolesa v originalu nimajo, je že prav, da pri 12V motorju tudi srednje kolo opravlja svojo (res samo estetsko) funkcijo.

Če si že odpiral motor, pa opiši postopek (v "triki in nasveti").


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 24 Feb 2013, 23:45 
Odsoten
Primo
Primo
Uporabniški avatar

Pridružen: 11 Okt 2010, 23:39
Prispevkov: 23
Tole ni potegnjeno iz "nafatlina" ampak iz omare, kjer čaka, da se estrihi posušijo :) Šalo na stran!
Hvala za nasvet. Se bom ob priliki poslužil metode in jo izpeljal, saj mi bo prinesla še dodatni PF motorček, ki ga krvavo potrebujem.
Tale 12 V motorček ima še eno manjšo napako, ki je kar prcej problematična; namreč eno izmed pogonskih koles se je njegovemu prejšnjemu lastniku zlomilo. Le ta ga je zalepil nazaj, vendar seveda ni zadel sredine kolesa na os, zato je lokomotiva "poskakovala" med vožnjo. Jaz sem ga sicer ponovno zalepil in sredino precej dobro zadel. Zadevo bom rešil tako, da na "prizadeto" kolo ne bom dal gor še ekstra gumice za boljši oprijem. Je pa res, da bo ob predelavi na RC 12 V potrebno zadevo zopet čisto predelati - dodati uteži nazaj na lokomotivo, najraje bi namesto malega PF BB dal raje večjega in ga zapakiral v kakšen "tovorni" vagon v barvi vlaka, zopet spremeniti podvozje tenderja, ipd.
Kar pa mi bo seveda v užitek.

Ob naslednjem razdiranju motorja bom postopek poslikal :)


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 25 Feb 2013, 08:21 
Odsoten
Technic
Technic
Uporabniški avatar

Pridružen: 10 Sep 2010, 13:26
Prispevkov: 615
Čudovit vlak. Jaz se ga sicer ne spomnem iz starih katalogov, je pa velik užitek videti takšno klasiko v delujočem stanju še dan danes.

In tista dva dodatna vagona sta izpadla enkratno. Se ne vidi, da nista z original vlakovne kompozicije.

Enkratno si tudi vse skupaj predelal na PF. Kapo dol...


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2013, 21:01 
Odsoten
Primo
Primo
Uporabniški avatar

Pridružen: 11 Okt 2010, 23:39
Prispevkov: 23
Pozdravljeni!

Po nasvetu abnormal-a sem pogon spremenil na PF 12V kombinacijo. Kljub preprostim navodilom, sem moral lokomotivo razdreti in predelati. Na boljše! :)
Tako sem nehote odkril, da obstaja poleg dveh uteži na tenderju še utež v kotlu lokomotive. Ker so po starem vgrajevali po dve uteži, sem se držal starih metod in v lokomotivo vgradil dve - ki sedaj sestavljata kotel.
Podvozje tenderja sta sedaj le navadni kolesi.

Slika

Slika

Pogled od zadaj, dodal sem nekaj podrobnosti v detajlih, kot so luči na tenderju in lokomotivi zadaj.

Slika

In pa še pogled iz druge strani.

Verjetno ste opazili, da je 12v motorček zamenjal barvo :) Namreč, kot sem že napisal na začetku, rdeči je bil le še za okras :(

LP


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 26 Mar 2013, 21:24 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
No, takole. Tisto niti ni bil nasvet, ampak komentar. Čeprav je na izgled zadeva podobna prvotni, pa je iz strojniškega gledišča sedaj lokomotiva neskončno bolj "ta prava", saj je dejansko pogonski element vlaka. Je pa res, da je rdeči motor bolje izgledal (muzejske lokomotive imajo ponavadi rdeča kolesa), ampak če ni, pač ni. Morda še malenkost, ki bi jo sedaj enostavno udejanil: jaz bi na tender dal še tretjo sredinsko os s kolesi. Če motijo 4-je pini med sprednjo in zadnjo osjo (os/nosilec je 3-pinski), bi pa jaz cel tender skrajšal za en čep, če seveda BB to dopušča.


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 29 Mar 2013, 18:54 
Odsoten
Duplo
Duplo
Uporabniški avatar

Pridružen: 18 Maj 2012, 13:47
Prispevkov: 79
Kraj: okolica Ajdovščine
Lokomotiva ima brez potrebe zadnje luči.
Drugače pa je super.

_________________
Lep pozdrav! 8)


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 8 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group