Kocke klub - www.kocke.si
    Klub za kreativno igro - LEGO skupnost Slovenije

Danes je 22 Feb 2020, 11:50


Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 1 prispevek ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: PF v 12V adapterski kabel
OdgovorObjavljeno: 24 Dec 2011, 23:22 
Odsoten
Technic
Technic

Pridružen: 10 Apr 2009, 00:19
Prispevkov: 561
Kraj: Ljubljana
12V sistemi (razen za nostalgike) zaradi odjema energije iz sredinske tirnice dandanes niso več aktualni.Ker pa je sistem dimenzijsko kompatibilen z najnovejšimi tirnicami in ker je oblika 12V motornih vozičkov edinstvena (so original troosni z možnost prigraditve povezovalnega droga med kolesi) in hkrati idealna za izdelavo malih premikalnih parnih lokomotiv, je še kako smoterno sestaviti električni adapter, ki bi omogočal povezavo 12V motorja s PF sprejemnikom ali kar BB.

Kako izgleda motorček tistega časa prikazuje spodnja slika (set št. 7865). Motor ima na spodnji strani štiri kontakte, ki s pomočjo rahlih vzmeti pritiskajo na tir za odjem energije. Hkrati so vidne odprtine za vtikač, preko katerega tudi lahko dovajamo energijo (najbrž je bil v osnovi mišljen za priklop lučk). Motor na sliki je prikazan brez sredinskih koles, ki pa so sestavni del osnovnega seta in vseh setov, ki vsebujejo ta motor.
Slika

Za izdelavo adapterja potrebujemo PF podaljševalni kabel 8886 ali 8871 in original 12V vtikač (če kdo ve številko artikla, naj dopolni), kar je prikazano na spodnji sliki.
Slika


Kablu odrežemo svetlo siv konektor (PF-9V adapterski konektor) in to tik ob ohišju. Adapterski konektor še vedno lahko uporabimo kot adapter med PF in 9V, seveda brez kabla. Na spodnji sliki sta prikazana odrezani konektor in kabel, katerega krajni žici nekoliko odrežemo v dolžini približni 1 cm, sredinski razdružimo in konca v dolžini 2 mm ogulimo. Signalna napetost potuje po sredinskih žicah; če bomo povezovali krajnji dve žici adapter ne bo deloval!
Slika


Oguljen del posamezne žice upognemo nazaj in konec potisnemo v izvrtino kontakta vtikača ter privijemo. Vijak bo na ta način pritisnil ob oguljeni del in del z izolacijo in s tem izboljšal trnost spoja v primerjavi s spojem, kjer bi privili samo oguljeni del. Konec žice v luknjo vtaknemo tako, da vijak pritisne ob izolacijo, oguljeni konec pa ob steno luknje (tako, kot prikazuje spodnja slika - vijaka sta spodaj).
Slika
Slika


Adapterski podaljšek je sestavljen. Sledi preizkus delovanja. Pa brez skrbi, 12V motor se s PF napetostjo (9V) prav lepo vrti. Smer vrtenja v tem primeru zamenjamo tudi (razen s pretikanjem stikala BB) z menjavo (obračanjem) kontaktov 12V vtikača - slednji namreč ni polariziran.
Slika


Pred uporabo je potrebno še utrditi kontakte na spodnji strani motorja.Ko so ti najbolj dvignjeni, se popolnoma skrijejo v ohišje in v tem položaju jih je potrebno utrditi, bodisi z lepljenjem (z lepilom, ki ga je možno odstraniti), bodisi enostavno z močnejšim (tkaninska osnova) selotejpom. Spuščeni kontakti bi se namreč lahko zatikali v ovire v višini tirnic (kretnica, žel. prehod,...).


Deli na Facebook-u Deli na Twitter-ju
Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 1 prispevek ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group